30.2 C
Athens
Τετάρτη, 6 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕπιχειρησιακό το J-20;

Επιχειρησιακό το J-20;

- Advertisement -

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=k_CK3N8mOXs]
Σύμφωνα με την επίσημη κινεζική τηλεόραση σε αναφορά της στις 9 Μαρτίου το μαχητικό J-20 έχει πλέον «επιχειρησιακό καθεστώς» με την αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.
Όπως γράφαμε και στην ανάλυσή του τεύχους Π&Δ Νο 368 το αρχικό πρωτότυπο J-20 «2001» πρωτοπέταξε -σύμφωνα με την επίσημη θέση της CAC (Chengdu Aircraft Corporation)- στις 11 Ιανουαρίου 2011 (αν και διάφορες πηγές υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι για απροσδιόριστους λόγους αποκρύπτουν ότι είχε ίσως πετάξει αρκετούς μήνες νωρίτερα) και ακολούθησε στις 16 Μαΐου 2012 το δεύτερο πρωτότυπο «2002». Αρκετοί θεωρούν ότι τα «2001» και «2002» είναι αεροπλάνα επίδειξης τεχνολογίας (Π&Δ Νο 344, «Chengdu J-20 Στελθ Mighty Dragon»), κάτι που ίσως δικαιολογεί και το γεγονός ότι το επόμενο αεροσκάφος -και πραγματικό πρωτότυπο-, το «2011», εμφανίστηκε σχεδόν δυο χρόνια αργότερα, την 1η Μαρτίου 2014, για να ακολουθηθεί σχεδόν αμέσως από το «2012» στις 26 Ιουλίου την ίδια χρονιά. Εκτός από την αλλαγή αρίθμησης, που συνήθως είναι ενδεικτική σε τέτοιες περιπτώσεις διαφορετικών φάσεων ενός προγράμματος, τα αρχικά με τα μεταγενέστερα J-20 είχαν και πολλές εμφανείς διαφορές λόγω της ενσωμάτωσης αναγκαίων τροποποιήσεων που είχαν αναδειχθεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Δύο ακόμη πρωτότυπα εμφανίστηκαν πριν από την εκπνοή του 2014 (και πάλι σε κλειστή αλληλουχία μεταξύ τους), το «2013» στις 29 Νοεμβρίου και το «2015» στις 19 Δεκεμβρίου (το «2014» απουσιάζει για κάποιο λόγο από την αρίθμηση των αεροσκαφών). Τα πρωτότυπα «2016» και «2017», που πέταξαν στις 18 Σεπτεμβρίου και 24 Νοεμβρίου 2015 αντίστοιχα, έκλεισαν αυτόν τον κύκλο του προγράμματος με έξι συνολικά αεροσκάφη). Η ισχυρότερη περί αυτού ένδειξη είναι η εμφάνιση του J-20 «2101» που φέρεται να πέταξε στις 18 Ιανουαρίου 2016, με την αλλαγή αρίθμησης να αντιστοιχεί σε έναν νέο κύκλο, αυτόν της φάσης προπαραγωγής. Πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στη διάρκεια του China airshow 2016 μιλούσαν για παραδόσεις επτά έως δέκα μοντέλων προπαραγωγής, που ήδη βρίσκονταν σε δοκιμές από την κινεζική αεροπορία (μετά τις δοκιμές από τη βιομηχανία). Τα δύο J-20 που εμφανίστηκαν στην έναρξη του airshow (αν και μόνο ένα παρέμεινε στη συνέχεια) είχαν επίσης διαφορετική εμφάνιση από τα προηγούμενα αεροπλάνα· άλλη μια ένδειξη για τις προόδους του προγράμματος, ενώ κάποιες πηγές αναφέρουν ακόμη και την ύπαρξη J-20A, δηλαδή αεροσκαφών παραγωγής που φτάνουν σε μονάδες. Το σίγουρο είναι ότι το πρόγραμμα του κινεζικού στελθ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αλλά οι εκτιμήσεις του Πενταγώνου είναι ότι το μαχητικό δεν θα μπει σε αρχική υπηρεσία πριν από το 2018. Παρατηρητές όμως του χώρου επισημαίνουν ότι η Κίνα παραδοσιακά επιδεικνύει δημόσια οπλικά συστήματα την παραμονή εισόδου τους σε τακτική υπηρεσία.
Η προχθεσινή ανακοίνωση επιβεβαιώνει τελικά αυτή την πρόβλεψη.
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πώς την “πάτησε” η Δύση με την τουρκική προπαγάνδα υπέρ της Χαμάς και τις εικόνες λιμού

Η Λωρίδα της Γάζας, ένα από τα πιο πολύπαθα μέρη του κόσμου, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια πεδίο έντονης προπαγάνδας, όπου οι εικόνες διαδραματίζουν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Αυγούστου 1777: Μάχη του Oriskany, μια ήττα...

0
Μια δύναμη Αμερικανών επαναστατών καθ’ οδόν να ενισχύσει την άμυνα του οχυρού Στάνγουιξ κατά την εκστρατεία στη Σαρατόγκα, πέφτει σε ενέδρα Αμερικανών πιστών στο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Περισσότερα συστήματα Patriot για τον Αμερικανικό Στρατό και πιο “έξυπνα”

Σε 18 θα φθάσουν τα τάγματα με πυροβολαρχίες Patriot, από τα σημερινά 15, που διαθέτει ο Αμερικανικός Στρατός. Όπως αναφέρει το ArmyTimes, η αύξηση...

Στα οκτώ τα εκπαιδευτικά M-346 στην Καλαμάτα – σύντομα το επόμενο

Σε ερώτηση του βουλευτή Μιχάλη Κατρίνη (ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής), με θέμα «Λειτουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαμάτα», ο υπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ)...

Οικονομικά εισιτήρια από Λονδίνο προς Κατεχόμενα προσφέρει θυγατρική της Turkish Airlines

Ένα πρόγραμμα φθηνού αεροπορικού εισιτηρίου, για πτήσεις από Βρετανία προς το ψευδοκράτος της Βόρειας Κύπρου, παρουσίασε η τουρκική αεροπορική εταιρεία AJet, θυγατρική της Turkish...