28.9 C
Athens
Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου, 2025
sliderΠρογράμματα νέων γερμανικών φρεγατών, εκεί που σκοντάφτουν οι Ολλανδοί, τρέχουν άλλοι

Προγράμματα νέων γερμανικών φρεγατών, εκεί που σκοντάφτουν οι Ολλανδοί, τρέχουν άλλοι

- Advertisement -

Πολλές νέες φρεγάτες ετοιμάζει η Γερμανία, σε δύο κύρια προγράμματα, για τα σκάφη κλάσεων F126 (κυρίως ανθυποβρυχιακές) και F127 (αεράμυνας). Τα ζητήματα που έχουν ανακύψει έως σήμερα; Πολλά.

Αρχικά το πρόγραμμα των F126, το οποίο το έχει αναλάβει ως επιβλέπων η ολλανδική Damen, αλλά με την κατασκευή των 6 σκαφών να γίνεται εντός Γερμανίας σε 3 ναυπηγεία (ώστε να μην δημιουργηθεί πολιτικό ζήτημα, ότι “στέλνουμε θέσεις εργασίας και επενδύσεις εκτός χώρας”), αντιμετωπίζει πολλές καθυστερήσεις στη σχεδίαση. Κι αυτό ενώ η κατασκευή του πρώτου σκάφους έχει ξεκινήσει. Η Damen -που αντιμετωπίζει και άλλα ζητήματα, χρηματοδότησης, διώξεις για διαφθορά κ.λπ.- δεν μπορεί να ολοκληρώσει την τελική σχεδίαση του σκάφους εντός χρονοδιαγράμματος, τόσο λόγω εσωτερικής γραφειοκρατίας, οργάνωσης των σχεδιαστικών ομάδων, αλλά και λόγω αλλαγών προδιαγραφών. Έτσι οι πληρωμές από γερμανικής πλευράς έχουν φρενάρει, με απειλούμενο αδιέξοδο.

Ρίχνει χρήμα στο ναυπηγείο της Damen η ολλανδική κυβέρνηση για να μην… βουλιάξει

Η λύση που αναζητείται από όλες τις πλευρές, δεν είναι μονοσήμαντη. Όπως γράφει το Hartpunkt.de, μια πρόταση είναι να συνεχίσει το πρόγραμμα με την Damen επικεφαλής, καθώς έχει ήδη γίνει μεγάλη προεργασία και επενδύσεις. Άλλη πρόταση είναι βέβαια η ακύρωση (δύσκολο αυτό γιατί όπως είπαμε το κατασκευαστικό έργο μοιράζεται σε όλα τα μεγάλα γερμανικά ναυπηγεία), ενώ τρίτη λύση είναι να αναλάβει την εξέλιξη το ναυπηγείο της Lürssen (NVL). Ο συγκεκριμένος, γερμανικός, είναι ήδη ο μεγαλύτερος υποκατασκευαστής του προγράμματος, οπότε είναι μάλλον “φυσική εξέλιξη” να ηγηθεί του προγράμματος. Μάλιστα πριν λίγες μέρες την NVL την εξαγόρασε η Rheinmetall, η οποία έτσι αποκτά και ναυτικό “σκέλος” στην αμυντική της δραστηριότητα, άρα μπορεί να στηρίξει μια τέτοια πρωτοβουλία και με άφθονο χρήμα. Τέταρτη εκδοχή; Να αντικατασταθεί το πρόγραμμα των F126 (μεγάλα σκάφη των 10.500 τόνων) με παραγγελία φρεγατών ΜΕΚΟ Α200, δηλαδή ένα πολύ μικρότερο πλοίο, το οποίο όμως έχει ήδη κατασκευαστεί διεθνώς, είναι δοκιμασμένο, άρα μπορεί να μπει σε παραγωγή άμεσα.

Με όλα τα παραπάνω στο τραπέζι, και ότι άλλο σκέφτονται οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί, το πρόγραμμα των F126 ζητά μια γρήγορη απόφαση για το μέλλον του.

Στο επόμενο πρόγραμμα, αυτό των φρεγατών αεράμυνας F127, το οποίο είναι πιο μακροπρόθεσμο, εδώ το ζήτημα είναι άλλου τύπου. Έτσι η αρχική σχεδίαση ήταν να αγοραστούν 5 σκάφη, και με οψιόν για ακόμη 1. Όπως και εμείς είχαμε γράψει, πλέον προβάλλει έντονα η επέκταση σε 8 σκάφη! Άρα το πρόγραμμα μεγαλώνει προς όφελος και των ναυπηγείων ΤKMS και NVL που το έχουν αναλάβει. Ενώ το σχέδιο βασίζεται στην πρόταση ΜΕΚΟ Α400, μια μεγάλη φρεγάτα 10.000 τόνων, με 64 κελιά κάθετης εξαπόλυσης πυραύλων. Το κονδύλι όμως για ένα τέτοιο πρόγραμμα θα απογειωθεί, με εκτιμήσεις να το φέρουν, μαζί με όπλα, στα κάπου 26 δις ευρώ (!) άρα το βάρος τώρα φέρει ο εθνικός προγραμματισμός ώστε να αναλάβει την χρηματοδότηση του σε βάθος χρόνου. Εδώ η γερμανική Βουλή τους επόμενους μήνες (έως το τέλος του 2026), θα έχει σοβαρό έργο να εγκρίνει διαδοχικά τα πολλά σε εξέλιξη/σχεδίαση αμυντικά προγράμματα της χώρας, ώστε να γίνει και η κατανομή των σχετικών πόρων.

Το συμπέρασμα: η Γερμανία προχωρά σε μεγάλη ανανέωση του Στόλου της (όπου προβλέπονται πολλά ακόμη σκάφη, από υποβρύχια, σε πετρελαιοφόρα, ειδικών αποστολών, αναβαθμίσεις κ.α.), έχει και τις ναυπηγικές υποδομές (των ναυπηγείων TKMS, Lurssen (με τη θυγατρική τους Blohm+Voss), German Naval Yards), έχει και το χρήμα, αλλά σαφώς τέτοια τεράστια project θα απαιτήσουν και μεγάλη οργάνωση και προγραμματισμό και θα κριθεί η ικανότητα όλων να αντιμετωπίσουν και τις οπισθοδρομήσεις που θα εμφανιστούν.

Η Γερμανία μελετά την αγορά έως και 8 φρεγατών αεράμυνας, κλάσης F127

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εξοπλισμός των F-16C/D με ρουκέτες APKWS για “κυνήγι” drone

Στον χώρο της ελληνικής άμυνας, οι συζητήσεις για την κατανομή των εξοπλιστικών πόρων έχουν ενταθεί τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα σε σχέση με το πρόγραμμα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

66
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11/24 Σεπτεμβρίου 1922: Κίνημα Πλαστήρα, η Νέμεσις της...

9
Ξεσπά στη Λέσβο και στη Χίο κίνημα από τμήματα του στρατού που είχαν καταφύγει εκεί μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Οι επικεφαλής, συνταγματάρχες Νικόλαος Πλαστήρας,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέο ευρωπαϊκό μη επανδρωμένο σε επιθετικό ρόλο από τη γερμανική Helsing

Ένα νέο αεροσκάφος αυτόνομης δράσης και προφανώς μη επανδρωμένο, παρουσίασε σήμερα η Helsing, η υψηλής καινοτομίας γερμανική εταιρεία, που ήδη έχει δείξει  ενδιαφέρουσες λύσεις...

Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Ν. Σαρκοζί καταδικάστηκε σε 5 χρόνια φυλάκισης

Το Ποινικό Δικαστήριο του Παρισιού έκρινε σήμερα ένοχο για σύσταση συμμορίας από το 2005 ως το 2007 τον πρώην πρόεδρο της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί...

Η Μόσχα αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή με τα περιστατικά με drones σε αεροδρόμια στη Δανία

Η Μόσχα απέρριψε ως «γελοιότητες» τις εικασίες για ρωσική εμπλοκή σε πρόσφατα περιστατικά με drones στη Δανία, ανακοίνωσε σήμερα η ρωσική πρεσβεία στην Κοπεγχάγη.https://flight.com.gr/four-airports-in-denmark-were-closed-due-to-drones/Σε...