25.9 C
Athens
Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΠέρα από την επίδειξη του Bayraktar 3 στο TCG Anadolu

Πέρα από την επίδειξη του Bayraktar 3 στο TCG Anadolu

- Advertisement -

Επίδειξη επιχειρήσεων ΜΕΕΑ (Μη Επανδρωμένων Επιθετικών Αεροσκαφών) Bayraktar TB3 από το τουρκικό «αεροπλανοφόρο» TCG Anadolu, πραγματοποίησε σε τοπικά και διεθνή ΜΜΕ η Άγκυρα, ενόψει της επίσημης εισόδου του τύπου σε υπηρεσία αυτό τον μήνα.

Όπως σημειώνεται, το γεγονός θα καταστήσει το Τουρκικό Ναυτικό ως το πρώτο παγκοσμίως με επιχειρησιακό πλοίο από το οποίο μπορούν να προσαπονηώνονται μη επανδρωμένα, κάτι που η Τουρκία προβάλλει ως «game changer» σε αεροναυτικές επιχειρήσεις.

Με την ευκαιρία πάντως να σημειώσουμε ορισμένα πράγματα για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα με τη μέθοδο ski-jump (δηλαδή με ράμπα στην πλώρη), όπως στην περίπτωση του TCG Anadolu, που βέβαια ισχύουν για όλα τα πλοία αυτής της κατηγορίας, όπως και για όλα τα αεροπλάνα που επιχειρούν από αυτά.

Σε αντίθεση με επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα που έχουν υποδομή καταπελτών για προσαπονηώσεις (CATOBAR, Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery) η χρήση ράμπας (ski-jump) εισάγει αρκετούς κρίσιμους περιορισμούς που επηρεάζουν άμεσα την εμβέλεια/ακτίνα δράσης, το ωφέλιμο φορτίο και την επιχειρησιακή ευελιξία του αεροσκάφους.

Το κυριότερο πρόβλημα αφορά στο μειωμένη ενέργεια κατά την απονήωση, καθώς με τη χρήση ski-jump τα αεροσκάφη βασίζονται αποκλειστικά στην ώθηση του κινητήρα τους και στην ανοδική γωνία της ράμπας, για την επίτευξη ταχύτητας προς παραγωγή ικανής άντωσης, ώστε να επιτευχθεί πτήση.

Σε αντίθεση με τους καταπέλτες που προσδίδουν πρόσθετη κινητική ενέργεια, οι διατάξεις ski-jump δεν επιταχύνουν το αεροσκάφος πέραν των δυνατοτήτων του. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροσκάφη πρέπει να απογειώνονται ελαφρύτερα από το τυπικό για αεροδρόμιο ξηράς (όπου ο διάδρομος είναι σημαντικά μεγαλύτερος) για να επιτύχουν ασφαλή ταχύτητα πτήσης, εντός του μικρού μήκους διαδρομής επί του καταστρώματος.

Τα STOVL F-35B όπως και τα παλαιότερα AV-8B+ αμβλύνουν το πρόβλημα μέσω της ικανότητας αλλαγής του διανύσματος εφαρμογής της ώσης που ενσωματώνουν.

Στα σοβιετικά αεροπλανοφόρα καταδρομικά κλάσης Kiev, που σήμερα εκτός του ρωσικού ναυτικού, υπηρετούν στην Ινδία και την Κίνα (που έχουν ναυπηγήσει και αντίγραφα), οι επιχειρήσεις μαχητικών Su-33, MiG-29K/R και J-15, ενέχουν εξαιρετικά μεγάλους περιορισμούς βάρους απονήωσης-εμβέλειας. Όπως αναφέρει το Ινδικό Ναυτικό για τα δικά του τέτοια πλοία, τα INS Vikrant και INS Vikramaditya, τα μαχητικά τους, MiG-29K, για να μεταφέρουν κάποια πυρομαχικά, έπρεπε να απονηωθούν με ελάχιστα καύσιμα. Στη συνέχεια λαμβάνουν καύσιμα με τη μέθοδο εναέριου ανεφοδιασμού buddy-buddy, από άλλο MiG.

Σε ότι αφορά το Τουρκικό Ναυτικό, τo ΤΒ3 αναφέρεται με μήκος 8,35 m και  εκπέτασμα 14 m να έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 1.450 kg και ικανότητα φορτίου 280 kg.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "ΠΤΗΣΗ", νο 61, Ιούλιος 2025Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

10
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Σεπτεμβρίου 1955: “Σεπτεμβριανά”, το πογκρόμ κατά των...

12
Συνδυασμός στοχευμένης παραπληροφόρησης και φήμης, ότι Έλληνες τοποθέτησαν εμπρηστικό μηχανισμό για να κάψουν το σπίτι που γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη, φέρνει όχλο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πως επηρεάζει ο πόλεμος στη Γάζα την ελληνική συνεργασία με το Ισραήλ σε εξοπλισμούς

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΠεριπλοκές και καθυστερήσεις σε ορισμένα εξοπλιστικά προγράμματα που αφορούν τη συνεργασία Ελλάδας και Ισραήλ επιφέρει η παρατεταμένη κατάσταση αναταραχής στη...

Αργεντινή: ενδιαφέρον για γερμανικά ελικόπτερα CH-53G;

Η Αργεντινή αξιολογεί διάφορες εναλλακτικές για να αποκτήσει αριθμό βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων και μεταχειρισμένα γερμανικά CH-53G θα μπορούσαν να είναι μία από αυτές.Σύμφωνα με...

Πέθανε ο τελευταίος επιζών αεροπόρος του «αιματοβαμμένου» 100ού Σμήνους των ΗΠΑ

Για κάποιους η ιστορία του έγινε γνωστή από την τηλεοπτική μίνι σειρά εννέα επεισοδίων «Masters of the Air», που μεταδόθηκε στις αρχές του 2024,...