Συνήθως μια φωτογραφία είναι «χίλιες λέξεις» ή τα… «λέει όλα», αλλά μπορεί και να εξαπατήσει.
Αυτό συνέβη και για όσους είδαν (ή έγραψαν) για «έκρηξη» και «φωτιά» σε κινητήρα με βάση τις φωτογραφίες/βίντεο από το περιστατικό με το Boeing 757-300 («D-ABOK») της Condor, που εκτελούσε το δρομολόγιο DE-3665 από την Κέρκυρα στο Ντίσελντορφ με 273 επιβάτες και 8μελές πλήρωμα.
Χωρίς φυσικά να προσπαθούμε να κάνουμε διερεύνηση εξ’ αποστάσεως, το βίντεο που κυκλοφορεί από το περιστατικό δείχνει ότι κατά πάσα πιθανότητα αφορά σε απώλεια στήριξης του συμπιεστή (compressor stall) του δεξιού κινητήρα Rolls Royce RB211, που μάλλον εξελίχθηκε σε πάλμωση (compressor surge).
Η απώλεια στήριξης συμπιεστή αφορά στην κατάσταση στην οποία η ροή γύρω από τα πτερύγιά του γίνει ασταθής με αύξηση-ελάττωση (ή συνεχή αυξομείωση) της μάζας αέρα που μετακινεί/ωθεί μέσα στον κινητήρα (χωρίς αντίστοιχη μεταβολή του λόγου συμπίεσης). Η κατάσταση αυτή (με τη συμπεριφορά των πτερυγίων του συμπιεστή να είναι ανάλογη με αυτή μιας πτέρυγας σε απώλεια στήριξης) είναι δυσλειτουργία και εξελίσσεται ανάλογα με την συνέχιση (ή όχι) της αιτίας που την προκάλεσε.
Μια μερική απώλεια στήριξης «αυτοδιορθώνεται» και δεν απαιτείται συνήθως επέμβαση από τον πιλότο. Μια πλήρης απώλεια στήριξης όμως μπορεί να οδηγήσει σε πάλμωση, με ισχυρούς κρότους και βίαιες δονήσεις (ίσως και με εξάρσεις φλόγας στην ροή των καυσαερίων από συγκέντρωση καυσίμων που καίγονται) από το συμπιεστή, που οδηγεί στην ανάγκη διακοπής λειτουργίας του κινητήρα. Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που πάλμωση μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ζημιές, ίσως και σοβαρές στον αεριοστρόβιλο.
Τα αίτια της παραπάνω κατάστασης μπορεί να είναι πολλά, όπως αστοχία πτερυγίων του συμπιεστή (ίσως και από αναρρόφηση ξένου σώματος/FOD), απότομη αλλαγή της ροής του αέρα λόγω ελιγμού του αεροπλάνου, αυξομείωση της ροής του καυσίμου, υψηλή θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής στον κινητήρα κ.ά.
Στην περίπτωση της Κέρκυρας ο πιλότος σταμάτησε την άνοδο στα 8.000 πόδια με το δεξιό κινητήρα εκτός λειτουργίας και κατευθύνθηκε προς το Μπρίντιζι, στην άλλη πλευρά της Αδριατικής για ασφαλή προσγείωση στον διάδρομο 31, περίπου 30 λεπτά μετά την αναχώρηση από το «Ιωάννης Καποδίστριας». Η επιλογή να μην επιστρέψει στην Κέρκυρα ίσως βασίστηκε στην δυσκολότερη προσέγγιση (λόγω εμποδίων) στο αεροδρόμιο του νησιού, όπως στο ότι εκεί είναι μικρότερος σε μήκος ο διάδρομος.