34.7 C
Athens
Κυριακή, 10 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗSukhoi T-49, το αεροσκάφος που προετοίμασε μια νέα γενιά σοβιετικών μαχητικών

Sukhoi T-49, το αεροσκάφος που προετοίμασε μια νέα γενιά σοβιετικών μαχητικών

- Advertisement -

Οι περισσότεροι φίλοι της Αεροπορίας γνωρίζουν πως τα σοβιετικά αεροσκάφη της δεκαετίας του ’60 όπως και τα παλαιότερα, είχαν -τα περισσότερα- την εισαγωγή αέρα του/των κινητήρα/ων στο ρύγχος, με το ραντάρ επίσης τοποθετημένο εκεί, αλλά σε ένα περιορισμένου μεγέθου θύλακα. Το αποτέλεσμα ήταν, μαζί με την γενική υστέρηση σε τεχνολογία, τα ραντάρ των σοβιετικών μαχητικών να είναι σημαντικά υποβαθμισμένα σε σχέση με των δυτικών (καθώς είχαν και περιορισμένου μεγέθους κεραία). Οπότε μια λύση που σκέφτηκαν οι Σοβιετικοί σχεδιαστές ήταν να μετακινηθεί η εισαγωγή άερα λίγο πιο πίσω, στα πλευρά του ρύγχους. Κι αυτό έπρεπε να μελετηθεί με ένα νέο πρωτότυπο αεροσκάφος.

Εδώ εμφανίζεται το Sukhoi T-49, ως έκδοση του γνωστού Sukhoi Su-11, με νέο ραντάρ και σημαντικά τροποποιημένο οπλισμό. Το project ξεκίνησε τυπικά στις 6 Αυγούστου του 1957. Η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1960, μετά από διάφορες δοκιμές τροχοδρόμησης τον Οκτώβριο του 1959.

Η βασική διαφορά από το Su-11 ήταν το επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα που μπορούσε πλέον να φιλοξενήσει ένα πιο ισχυρό ραντάρ, σε ένα εμφανώς μεγαλύτερης διαμέτρου διηλεκτρικό ρύγχος. Ακόμη, δημιουργήθηκαν νέες πλευρικές εισόδοι του αέρα και στις δύο πλευρές της ατράκτου. Αυτό διευκόλυνε την τοποθέτηση και τη λειτουργία του νέου ραντάρ, καθώς η κεραία του ήταν πλέον σταθερά εγκατεστημένη στο ρύγχος, χωρίς να χρειάζεται να αντισταθμίζονται οι κινήσεις του κώνου εισαγωγής αέρα  (κάτι που έπρεπε να γίνεται στο Su-9/11 & MiG-21 συνεχώς).

Το μήκος του αεροσκάφους ήταν 19,8 μέτρα, ενώ το εκπέτασμα ήταν 8,6. Το κινητήριο σύστημα αποτελούνταν από έναν μοναδικό Lyulka AL-7F1-100, με 67,1 kN ώση και 98,1 kN με χρήση μετακαυστήρα.

Οι δοκιμαστικές πτήσεις του T-49 ήταν υποσχόμενες, αλλά οι υπεύθυνοι σχεδιασμού της σοβιετικής Αεροπορίας αποφάσισαν ότι το ανταγωνιστικό δικινητήριο project T-58 είχε μεγαλύτερες δυνατότητες εξέλιξης. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις της για την αξιοπιστία των κινητήρων, το μονοκινητήριο T-49 δεν μπορούσε να συναγωνιστεί το Su T-58. Ωστόσο, το T-49 αποδείχθηκε πολύτιμος “σύμμαχος” του T-58, κυρίως στον τομέα της ανάπτυξης του προηγμένου ραντάρ και των νέου τύπου εισαγωγών αέρα, ώστε να έχει και πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνιστικού σχεδίου Yak-28-64. Τελικά, το T-58 μπήκε σε  παραγωγή ως αναχαιτιστικό με την ονομασία Su-15.

Η σχεδίαση του T-49 επέδειξε πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα γίνονταν στάνταρ στα μελλοντικά αεροσκάφη της Σοβιετικής Ένωσης, όπως η χρήση δέλτα πτέρυγας για καλύτερη ευελιξία και απόδοση σε υψηλές ταχύτητες και η ενσωμάτωση εξελιγμένου ραντάρ για την ενίσχυση των δυνατοτήτων ανίχνευσης και εμπλοκής στόχων σε αποστολές αναχαίτισης.

Το μοναδικό πρωτότυπο του Sukhoi T-49 υπέστη ζημιά τον Απρίλιο του 1960. Παρόλο που έγιναν επισκευές, το αεροσκάφος αποσύρθηκε και δεν πέταξε ποτέ ξανά.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

44
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Αυγούστου 1945: Ναγκασάκι, ο δεύτερος ατομικός βομβαρδισμός

5
Η αμερικανική αεροπορία χτυπά το Ναγκασάκι, έδρα της βαριάς βιομηχανίας Mitsubishi, με τη δεύτερη ατομική βόμβα, τον "Χοντρό" (“Fat Man”).Ο πρώτος ατομικός βομβαρδισμός είχε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Άρχισε η κατασκευή του πρώτου ελληνικού Canadair DHC-515, προβληματισμοί για το χρόνο παράδοσης

Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του Radio Canada από την εταιρεία De Havilland Canada, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή των νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών DHC-515 (τα...

Υποβρύχια, UCAV και οχήματα μας προτείνουν για συμπαραγωγή οι Νοτιοκορεάτες – μη τους… βουλιάξουμε κι αυτούς στη γραφειοκρατία

Σε εποχή γεωπολιτικής αστάθειας στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη, η Ελλάδα με τις αναγγελίες της για σημαντικές εξοπλιστικές δαπάνες την επόμενη 12ετια, γίνεται...

Γερμανία: αμετάβλητες οι βασικές αρχές της πολιτικής για το Ισραήλ, διαβεβαιώνει το γραφείο του καγκελάριου

«Οι βασικές αρχές της πολιτικής της Γερμανίας για το Ισραήλ θα παραμείνουν αμετάβλητες», διαβεβαίωσε ο επικεφαλής του γραφείου του καγκελαρίου Τόρστεν Φράι, απαντώντας στην...