20 C
Athens
Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMig-21L Analog, το αεροσκάφος που οδήγησε στο υπερηχητικό επιβατηγό Tu-144

Mig-21L Analog, το αεροσκάφος που οδήγησε στο υπερηχητικό επιβατηγό Tu-144

- Advertisement -

To MiG-21 δεν είναι απλά το πλέον διάσημο σοβιετικό μαχητικό του Ψυχρού Πολέμου, αλλά είναι και η βάση πάνω στην οποία εξελίχθηκαν επόμενες γενιές μαχητικών αεροσκαφών. Και οι παραλλαγές του, είτε μπήκαν σε υπηρεσία, είτε ως πρωτότυπα, είναι πάρα πολλές.

Μια από αυτές, το MiG-21L Analog, από τις λιγότερο γνωστές, σχεδιάστηκε για έρευνα και ανάπτυξη των πτερύγων του υπό σχεδίαση υπερηχητικού επιβατικού αεροπλάνου Tu-144.

Κατασκευάστηκαν μόλις δύο πρωτότυπα ως MiG-21L Analog. Το πρώτο επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη του συστήματος ελέγχου των elevon για αεροσκάφη χωρίς οριζόντιο ουραίο πτέρωμα, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει σε σοβιετικό αεριωθούμενο. Τη μελέτη ανέλαβε το Ινστιτούτο Έρευνας Πτήσης Gromov.

Το δεύτερο είχε μια πρωτοποριακή σχεδίαση πτέρυγας, η οποία ξεκινούσε σχεδόν από το ρύγχος, με γωνία 78 μοιρών, για να φθάσει σε δέλτα φόρμα, στο πλήρες εκπέτασμα. Αυτό επέτρεπε την διερεύνηση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς πολύ υψηλές ταχύτητες και μεγάλα υψόμετρα.

Πίσω από το cockpit, σε μια ειδική θήκη, όπως και στην κορυφή του οριζόντιου ουραίου, είχαν τοποθετηθεί κάμερες για την καταγραφή της ροής του αέρα και της συμπεριφοράς του αεροσκάφους υπό διάφορες συνθήκες πτήσης.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του MiG-21L Analog ήταν η χρήση ενός μηχανισμού μεταβολής του κέντρου βάρους. Συγκεκριμένα, στο ρύγχος και στην ουρά του αεροσκάφους είχαν τοποθετηθεί δύο έρματα, από 290 κιλά το καθένα, τα οποία μπορούσαν να μετακινηθούν για να αλλάξουν το κέντρο βάρους κατά την πτήση, βοηθώντας έτσι στην καλύτερη κατανόηση του πώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την σταθερότητα και τον έλεγχο του αεροπλάνου.

Η πρώτη πτήση του MiG-21L Analog έγινε στις 18 Απριλίου 1968 από τον δοκιμαστή πιλότο O.V. Gudkov, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός εξαιρετικά εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών. Μέχρι το τέλος του 1969, είχαν πραγματοποιηθεί 140 πτήσεις, κατά τις οποίες το αεροσκάφος έφτασε σε υψόμετρο 19.000 μέτρων και ανέπτυξε ταχύτητες από 212 χιλιόμετρα την ώρα μέχρι και 2,06 Mach.

Το πρόγραμμα δοκιμών όμως δεν ήταν χωρίς απώλειες. Κατά την εκτέλεση πτήσεων με το πρώτο πρωτότυπο, ο δοκιμαστής πιλότος V. Konstantinov υπέστη καταστροφικό ατύχημα, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή των περαιτέρω δοκιμών με αυτό το αεροσκάφος. Ωστόσο, το δεύτερο πρωτότυπο συνέχισε να χρησιμοποιείται, μέχρι που μεταφέρθηκε στο Μουσείο Αεροπορίας του Μονίνο μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών και την εκπαίδευση των πιλότων του πρωτοτύπου του Tu-144.

Το MiG-21L Analog, πέρα από την άμεση συμβολή του στην ανάπτυξη του Tu-144, υπήρξε η βάση για περαιτέρω έρευνα στον τομέα των αεροσκαφών χωρίς ουραίο οριζόντιο πτέρωμα. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη του πρωτοτύπου MiG-21LSH, μιας παραλλαγής που σχεδιάστηκε με αποστολή επιθετικού αεροσκάφους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

PULS για την Ελλάδα: οι τελευταίες εξελίξεις και τι προσφέρεται στη...

1
Ένα ίσως από τα πλέον ώριμα προγράμματα που αναμένεται να ενισχύσουν την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας είναι η απόκτηση 36 πολλαπλών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17/30 Σεπτεμβρίου 1912: Ξεκινά η Ελληνική επιστράτευση για...

1
Η Ελλάδα κηρύσσει επιστράτευση των εφεδρειών της, ενόψει πολεμικής σύγκρουσης με την Οθωμανική αυτοκρατορία σε συνεργασία με τους νέους Βαλκανικούς της συμμάχους, που επίσης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ένα μεταγωγικό C-130J για το Μεξικό

Το Μεξικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία ενός μεταγωγικού C-130J, το οποίο θα παραδοθεί το 2028.Σύμφωνα με το Zona Militar, η αγορά του αεροσκάφους αναφέρεται...

Απεργιακές κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι πιλότοι της Lufthansa

Υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων που εισηγήθηκε το συνδικάτο τους (Cockpit) αποφάσισαν με ψηφοφορία οι πιλότοι της Lufthansa, μετά την αποτυχία των συλλογικών διαπραγματεύσεων με...

Leonardo Lionfish 30, η ιταλική πρόταση για άμυνα πλοίων κατά drones

Στην αμυντική έκθεση Seafuture 2025 που γίνεται στη Λα Σπέτσια στην Ιταλία (εκεί έγινε και η υπογραφή χθες, του ελληνοιταλικού μνημονίου συνεργασίας για τη...