Κάτι συμβαίνει στην Αυστραλία στις αμυντικές της προμήθειες: Καθώς ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα έχει ανακύψει, στο Ναυτικό της αυτή τη φορά, όπου 2, ουσιαστικά ολοκαίνουργια πετρελαιοφόρα στόλου, είναι ταυτόχρονα εκτός λειτουργίας, λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Πρόκειται για τα 2 σκάφη της κλάσης Supply, το ομώνυμο HMAS Supply και το HMAS Stalwart, που μπήκαν σε υπηρεσία μόλις το 2021. Eίναι κατασκευής της ισπανικής Navantia, δηλαδή ενός πολύ μεγάλου ναυπηγείου και βασίζονται σε παλαιότερο σχέδιο της, οπότε δεν μπορεί κανείς να καταλογίσει πως φέρουν κάποια σημαντική καινοτομία η οποία απέτυχε στην εφαρμογή της. Τα μεγάλα πλοία, 19.500 τόνων, μήκους 173,9 μέτρων, μεταφέρουν 2,1 εκατ. γαλόνια ντίζελ, αλλά και αεροπορικό καύσιμο, πυρομαχικά, νερό και άλλα φορτία, οπότε μπορούν να κάνουν γενικό ανεφοδιασμό εν πλω μεγάλων μονάδων του Αυστραλιανού Ναυτικού.
Το HMAS Supply ήταν το πρώτο που εμφάνισε αβαρία, το Μάρτιο του 2023, η οποία αποδείχθηκε σοβαρή. Μάλιστα αυτή προέρχεται από τον κατασκευαστή, τη Navantia, η οποία έχει αποδεχθεί την ευθύνη και έχει αναλάβει τις επισκευές που θα κρατήσουν έως το 2025! Όπως γράφει το USNI, πέρα από τα αρχικά μηχανικά προβλήματα ανακαλύφθηκε πως υπάρχει θέμα και με τον ενδιάμεσο άξονα μεταξύ του κιβωτίου μετάδοσης και του τελικού άξονα της μιας προπέλας, ο οποίος είναι βάρους 21 τόνων, και δεν είχε ευθυγραμμιστεί σωστά. Οπότε τώρα πρέπει να αναμένουν το ανταλλακτικό για πολλούς μήνες.
Να πούμε εδώ, πως σοβαρά προβλήματα με τους άξονες είχαν εμφανίσει και τα επίσης ολοκαίνουργια βρετανικά αεροπλανοφόρα HMS Queen Elizabeth και HMS Prince of Wales που απαίτησαν δαπανηρές επισκευές, ενώ παλαιότερα, το γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle είχε χρειαστεί επισκευές λόγω κραδασμών στο ίδιο σύστημα.
Πίσω στην Αυστραλία τώρα, το δεύτερο πετρελαιοφόρο, το HMAS Stalwart, “έμεινε” στο λιμάνι του Ντάργουιν, όπου είχε δέσει το Μάιο φέτος. Παραμένει εκεί για βασικές επισκευές, ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στη βάση του στο Πέρθ, όπου θα μπει για συντήρηση. Δεν έχει γίνει γνωστό ποια είναι τα μηχανικά προβλήματα που το έχουν βγάλει εκτός λειτουργίας.
Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter και στο YouTube!