Η κυβέρνηση του Περού υπέγραψε συμφωνία με τη Hyundai Heavy Industries (HD HHI), για τη ναυπήγηση 4 συνολικά πλοίων, με κόστος που φθάνει τα 462,9 εκ. δολάρια. Πιο συγκεκριμένα, το Ναυτικό του Περού ζητά μια φρεγάτα εκτοπίσματος 3.400 τόνων, ένα περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης με εκτόπισμα 2.200 τόνων καθώς και δύο αποβατικά σκάφη των 1.500 τόνων.
Η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την κρατική, περουβιανή εταιρεία SIMA, με τον χρόνο παράδοσής τους να υπολογίζεται σε 5 χρόνια από σήμερα (2029). Η HD HHI θα είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό, το “πακέτο” εξοπλισμού και υλικού καθώς και την τεχνική υποστήριξη των πλοίων, ενώ τη ναυπήγηση θα αναλάβει η SIMA. Πάντως η τιμή για τα αρχικά 4 σκάφη είναι εντυπωσιακά χαμηλή, και θα περιμένουμε να δούμε τι περιλαμβάνει.
Μάλιστα το περουβιανό Ναυτικό σχεδιάζει να παραγγείλει αργότερα επιπλέον πέντε φρεγάτες, τέσσερα περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης και δύο αποβατικά, με τη νοτιοκορεάτικη εταιρεία να αναδεικνύεται στρατηγικός εταίρος για τα επόμενα 15 χρόνια. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν αρκετές ακόμη εταιρείες από την Ευρώπη (Ισπανία, Ιταλία και Ολλανδία).
Η νέα φρεγάτα της λατινοαμερικανικής χώρας θα βασίζεται στο μοντέλο HDF-3200 της HD HHI, η οποία έχει μήκος 127 μέτρα, πλάτος 14,9 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 26,5 κόμβων και εμβέλεια 6.000 ναυτικών μιλίων. Θα είναι εξοπλισμένη με αντιπλοϊκούς πυραύλους, κάθετους εκτοξευτές και ραντάρ AESA.
Το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης θα είναι βασισμένο στο μοντέλο HDP-2200 OPV της HD HHI, η οποία έχει μήκος 95 μέτρα, πλάτος 14,3 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων και εμβέλεια 6.000 ναυτικών μιλίων.
Τέλος τα αποβατικά σκάφη βασίζονται στο HDL-1500 LCU, το οποίο έχει μήκος 58 μέτρα, πλάτος 13,2 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων και εμβέλεια 1.500 ναυτικών μιλίων. Το πλοίο είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερα από επτά μεγάλα τεθωρακισμένα οχήματα ή περισσότερα από είκοσι εμπορευματοκιβώτια.