Το πρόγραμμα του ελικοπτέρου MH-139 Grey Wolf, που προορίζονταν να αντικαταστήσει τα UH-1N της Αμερικανικής Αεροπορίας στο ρόλο ειδικών μεταφορών, κυρίως προστασίας των διασπαρμένων στις πεδιάδες των κεντροδυτικών αμερικανικών πολιτειών σιλό διηπειρωτικών πυραύλων, απέπνεε προοπτική κύρους για την κατασκευάστρια Leonardo. Καθώς το μοντέλο της που είχε προωθηθεί σε συνεργασία με την Boeing, είχε επιλεγεί και είχε έτσι κερδίσει τη «σφραγίδα εμπιστοσύνης του Πενταγώνου, ειδικά για τη στρατιωτική έκδοση, ενός κατ’ εξοχήν πολιτικού ελικοπτέρου.
Την περασμένη εβδομάδα όμως η USAF ανακοίνωσε ότι μεταβάλει δραματικά τα σχέδιά της για το Grey Wolf, μειώνοντας τον προβλεπόμενο στόλο από 80 σε 42 αεροσκάφη και περιορίζοντας τον αριθμό των βάσεων που θα τα φιλοξενήσουν.
Το αρχικό σχέδιο της Αμερικανικής Αεροπορίας ήταν να προμηθευτεί 84 ελικόπτερα για την παροχή ασφάλειας, μεταφέροντας ομάδες ειδικών φρουρών στα εκτεταμένα πεδία των ICBM αλλά και με δευτερεύοντα ρόλο την μεταφορά κυβερνητικών στελεχών και άλλων επισήμων στην περιοχή της πρωτεύουσας Ουάσιγκτον.
Μετά από προβλήματα στην αποσαφήνιση των όρων της σύμβασης, το σχέδιο αυτό περιορίστηκε σε 80 MH-139, αλλά η πρόταση προϋπολογισμού για το 2025, που κατατέθηκε στις αρχές Μαρτίου, δείχνει ότι το πρόγραμμα χρηματοδοτείται μόνο για 36 ελικόπτερα, συν τα έξι που έχουν ήδη παραδοθεί, δηλαδή 42.
Αυτό σημαίνει ότι προς το παρόν, ορισμένες μονάδες θα συνεχίσουν να αξιοποιούν το UN-1N, ενώ παραμένει άγνωστο εάν μελλοντικά θα αναθεωρηθεί η προμήθεια, κάτι που κάποιου θεωρούν δύσκολο έως απίθανο.