Με ένα βίντεο που αναρτήθηκε νωρίτερα σήμερα στο Διαδίκτυο (και αρκετές φωτογραφίες στη συνέχεια) τεκμηριώθηκε η πρώτη -αν και ανεπίσημη- πτήση του  B-21A Raider των ΗΠΑ.

(Πηγή βίντεο Matt Hartman, @ShorealoneFilms)

Το αεροπλάνο, δεύτερης γενιάς στρατηγικό  βομβαρδιστικό (από όσο είναι γνωστό), που ενσωματώνει όλες τις εξελίξεις της τεχνολογίας στελθ από την εποχή του “προγόνου” του Β-2Α Spirit (επίσης της Northrop Grumman), απογειώθηκε από τον τόπο κατασκευής του, το «Εργοστάσιο Νο 42» (Plant 42) στο Πάλμντεϊλ  της Καλιφόρνιας  με κατεύθυνση -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- την Αεροπορική Βάση Edwards στα ανατολικά της ίδιας αμερικανικής πολιτείας, όπου αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές, όπως είχε ανακοινωθεί νωρίτερα φέτος.

Mike Henry

Ένδεκα μήνες μετά την επίσημη εμφάνισή του τον περασμένο Δεκέμβριο στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρίας Northrop Grumman, το B-21A, παρά τις προβλέψεις πολλών, πέταξε «μέσα μεσημέρι» για το σύντομο αυτό ταξίδι, συνοδευόμενο από ένα F-16.

Mike Henry

Αναμένεται να ενταχθεί 421η Πτέρυγα Δοκιμών, που διατηρεί η USAF στην Edwards και είναι υπεύθυνη  για όλες αυτές τις διαδικασίες καινούργιων αεροσκαφών. Πιθανολογείται ότι, κάποια στιγμή τις επόμενες εβδομάδες -ίσως στην επέτειο της αποκάλυψής του- ή σε λίγους μήνες θα πραγματοποιηθεί και η επίσημη πρώτη πτήση, αν και άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν θα το δούμε πλέον για αρκετό καιρό.

Mike Henry

Όπως γράψαμε πρόσφατα σε αναλυτικό άρθρο στην «Πτήση» του προηγούμενου μήνα (Νο41, Οκτώβριος 2023) το B-21 «0001» που πέταξε σήμερα δεν είναι πρωτότυπο, καθώς το πρόγραμμα ακολουθεί  τα χνάρια του B-2 Spirit.

Matt Hartman

Αλλά αντίθετα με το τελευταίο δεν πρόκειται να γίνει μελλοντικά επιχειρησιακό αεροπλάνο, αλλά «η απόφαση της κατασκευής μιας εξαιρετικά αντιπροσωπευτικής πλατφόρμας δοκιμής θα επιτρέψει στη Northrop Grumman και την USAF να διεξάγουν ουσιαστικές πτητικές δοκιμές σε όλο το φάσμα, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη στρατηγική εκτέλεσης του προγράμματος εξαρχής».

To Raider «ρυμουλκεί» μικρό ανεμούριο, πιθανότατα με αισθητήρα μέτρησης στοιχείων αέρα μακριά από το διαταραγμένο ρεύμα κοντά στην άτρακτο. Για τον ίδιο λόγο το αεροσκάφος φέρει πρόβολο στον πρόσθια άτρακτο (αμφότερα αφορούν αποκλειστικά τις δοκιμές).