17.3 C
Athens
Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Αγορά 4ης FDI HN με "ενδιάμεση λύση" LCS;

ThinkOutOfTheBox: Αγορά 4ης FDI HN με “ενδιάμεση λύση” LCS;

- Advertisement -

Το πρόγραμμα αγοράς κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό προβλέπει αγορά τριών πλοίων υψηλής απόδοσης για την ενίσχυση της ναυτικής μας ισχύος. Ωστόσο, το πρόγραμμα φαίνεται πως καθυστερεί σημαντικά, λόγω διάφορων παραγόντων. Ένας από τους κυριότερους είναι η οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζει η χώρα, καθώς και ο προϋπολογισμός για το Ναυτικό είναι συγκεκριμένος μέχρι το 2029.

Για την ακρίβεια, οι κορβέτες αναμένεται πως θα στοιχίσουν κάπου 1,7-1,8 δις ευρώ, ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200 ΗΝ 0,8 δις ευρώ (με RAM και αναβάθμιση κύριου πυροβόλου), και οι “ουρές” του συμβολαίου των FDI HN είναι κάπου 200 εκατ. ευρώ με πιθανότητα ανόδου (μόνο τα κάπου 80 βλήματα RAM που απαιτούνται για τον εξοπλισμό τους, θα προσεγγίσουν τα 90 εκατ.). Σύνολο τουλάχιστον 2,8 δις ευρώ, που ξεπερνά τα 2,2 δις που έχει το ΠΝ στη διάθεσή του.

FDI HN και Gowind/FCx-30: Αλλαγή δόγματος για το ΠΝ με “μεσαίας” ταχύτητας πλοία;

Ακόμη και να εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω, ο Κλάδος θα διαθέτει στο τέλος της δεκαετίας, όταν θα έχουν αποσυρθεί όλες ή οι περισσότερες φρεγάτες S, μόλις 7 φρεγάτες (3 FDI και 4 MEKO) και 3 κορβέτες.  Δηλαδή πολύ χαμηλότερα από την εκφρασμένη Δομή Δυνάμεων που προβλέπει 12 φρεγάτες και 6 κορβέτες. Εδώ να παραδεχθούμε πως η απαίτηση της Δομής Δυνάμεων είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά το να μείνουμε στα 10 πλοία από τα 18, είναι σημαντική υστέρηση για τις αποστολές που καλείται να υπηρετήσει το Πολεμικό Ναυτικό.

Εδώ και αρκετές εβδομάδες έχει προκύψει θέμα για πιθανή παραχώρηση μεταχειρισμένων LCS κλάσης Freedom, στην Ελλάδα. Το Αμερικανικό Ναυτικό αποσύρει αυτά τα σκάφη, κατευθύνοντας κονδύλια σε άλλες ναυπηγήσεις. Έτσι, τα LCS Batch 1 θα βγουν εκτός υπηρεσίας.

Μια τέτοια εξέλιξη, εφόσον υλοποιηθεί, θα μπορούσε να καλύψει άμεσα κενά στο δικό μας Στόλο και να προσφέρει αρκετά σύγχρονα πλοία. Πολλοί φοβούνται βέβαια πως κάτι τέτοιο θα “σκότωνε”, είτε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, είτε, το πιθανότερο, την αγορά των 3 κορβετών. Η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ πάντως θεωρείται το πιο “σίγουρο” πρόγραμμα να υλοποιηθεί, γιατί είναι το φθηνότερο και αποδίδει 4 αναβαθμισμένα σκάφη, που τα γνωρίζει το Ναυτικό και έχει επενδύσει σε αυτά, για 15 με 20 χρόνια υπηρεσίας ακόμη.

Το κόστος απόκτησης τώρα των LCS, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, αλλά στην περίπτωση του ΠΝ, η παραχώρηση των πλοίων αναμένεται να γίνει δωρεάν. Ωστόσο πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι επιπλέον δαπάνες που σχετίζονται με την αναβάθμιση των συγκεκριμένων σκαφών, τη συντήρηση και την εκπαίδευση του πληρώματος. Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό αυτό το κονδύλι έχει εκτιμηθεί “βαριά” στα 500 εκατομμύρια ευρώ, και θα περιλαμβάνει πλήρη νέα σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου, συρόμενο σόναρ, τοποθέτηση αντιπλοϊκών πυραύλων και άλλες αλλαγές. Φυσικά τα πλοία που θα αποκτηθούν πρέπει θα έχουν λυμένο το πρόβλημα του κιβωτίου μετάδοσης, ώστε να μπορούν να επιτυγχάνουν τη μέγιστη ταχύτητα άνω των 40 κόμβων, αν απαιτηθεί.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες είναι οι μαχητικές δυνατότητες των LCS Freedom ως έχουν ή με χαμηλού κόστους βελτιώσεις;

Ας κάνουμε εδώ το εξής σενάριο: Αν η απόκτηση 4 LCS Freedom κοστίσει 500 εκατ. ευρώ, και ο εκσυγχρονισμός των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ 800, τότε “περισσεύουν” 900 εκατ. ευρώ από το budget των 2,2 δις που οριακά έχουν απομείνει για το ΠΝ.

Το ποσό θα μπορούσε προφανώς να χρησιμοποιηθεί για την αγορά μιας 4ης φρεγάτας FDI HN. Το κόστος της σήμερα δεν είναι γνωστό, αλλά θα ξεκινά από τα 939 που ήταν η τιμή “option” για την 4η, με τις γνωστές βέβαια ελλείψεις. Εδώ λύση θα ήταν η απόκτηση της 1ης FDI, της Amiral Ronarc’h. Πιθανολογούμε πως οι νέες απειλές (Ρωσία, ισχυροποίηση Κίνας, Τουρκία), ίσως οδηγήσουν το Γαλλικό Ναυτικό σε μια απόφαση επένδυσης σε βαρύτερα πλοία (αναβαθμισμένη FREMM, ή επιμηκυσμένη FDI). H Amiral Ronarc’h θα είχε σχετικά χαμηλότερο κόστος, καθώς είναι το πρώτο πλοίο της κλάσης, πάνω στο οποίο θα γίνουν οι όποιες αλλαγές απαιτηθούν μετά τις δοκιμές.

Δένδιας: Αιχμή του δόρατος του Πολεμικού Ναυτικού οι φρεγάτες FDI

Έτσι με αγορά μιας 4ης FDI HΝ…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

137 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
137 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ελληνογαλλική Αμυντική Συμφωνία, 2,5 χρόνια μετά… Πήραμε κάτι εκτός από “διάλογο”;

Να ομολογήσουμε αρχικά πως όταν στις 28 Σεπτεμβρίου 2021 στο Παρίσι, είχαμε την υπογραφή της Ελληνογαλλικής Αμυντικής Συμφωνίας (Συμφωνία για εγκαθίδρυση στρατηγικής εταιρικής σχέσης...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Παρουσίαση κορυφαίου πακέτου αναβάθμισης του M113 από την EODH

45
Η εταιρία EODH σε συνεργασία με την βελγοισπανική DUMA, και τη σλοβενική Valhalla παρουσίασε στον Ελληνικό Στρατό ένα ολοκληρωμένο πακέτο κλιμακωτής αναβάθμισης του ΤΟΜΠ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Μαΐου 1857: Iνδική εξέγερση, ξεσηκωμός από μια...

3
Ξεσπά η μεγάλη Ινδική επανάσταση του 1857, μια εξέγερση που θα συνταράξει την βρετανική αυτοκρατορία. Το «διαμάντι του στέμματος», οι Ινδίες, ήταν μια τεράστια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

PM Mitsotakis asserts the government’s commitment to the red lines on Greek-Turkish relations

Greece will not step back from the red lines it has set in Greek-Turkish relations, Prime Minister Kyriakos Mitsotakis said in an interview with...

Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης για το 2024 το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις της αγοράς ότι το 2024 θα «πετάξει» στα... 30 εκατ....

Ιταλία: εξετάζει τη μεταβίβαση δεύτερου SAMP/T στους Ουκρανούς

Η Ιταλία εξετάζει τη μεταφορά ενός δεύτερου αντιαεροπορικού συστήματος SAMP/T στην Ουκρανία μετά τη συνεχιζόμενη διεθνή πίεση που δέχεται στο θέμα.Σύμφωνα με το Defense...