20.7 C
Athens
Τετάρτη, 28 Μαΐου, 2025
ΓΕΝΙΚΑΕΚΘΕΣΕΙΣTalos 2 και AIXMI, η ελληνική SAS Technology σε φουλ επίθεση!

Talos 2 και AIXMI, η ελληνική SAS Technology σε φουλ επίθεση!

- Advertisement -

Στο περίπτερο της ελληνικής S.A.S. Technology στην έκθεση DEFEA 2023 υπήρχε μια…εμμονή με την κατευθυνόμενη ρουκέτα 70 χιλιοστών, η οποία τυπικά είναι όπλο ελικοπτέρων. Και σωστά θα παρατηρήσουμε εμείς, μιας και η εταιρία, με το οκτακόπτερο της SARISA SRS 1 κάνει δοκιμές εδώ και καιρό για την μεταφορά και βολή της συγκεκριμένης ρουκέτας, συγκροτώντας μια εγχώρια πρόταση ελληνικού οπλισμένου μη επανδρωμένου. Έτσι, έχοντας ήδη την σχετική τεχνογνωσία, ασκείται στην μετεξέλιξη της.

Video από τη βολή ρουκέτας με το ελληνικό μη επανδρωμένο SRS-1Χ Sarisa

Τι παραπάνω έδειξε λοιπόν η εταιρία στην έκθεση; Αρχικά μια νέα εκδοχή φορέα της ρουκέτας, με το όνομα AIHMI (“Αιχμή”, στη αγγλική του απόδοση). Αυτό είναι στην πράξη ένα μη επανδρωμένο με αναπτυσσόμενα πτερύγια, και μικρό ηλεκτρικό κινητήρα με έλικα. Εντός του και κατά μήκος προσαρμόζεται η ρουκέτα (η κεφαλή της οποίας εξέχει της κατασκευής, ώστε να μπορεί να εντοπίσει την δέσμη laser την οποία ακολουθεί μέχρι τον στόχο).

Η λειτουργία της «Αιχμής» είναι η εξής: μεταφέρεται από ένα εναέριο όχημα, ιδανικά μη επανδρωμένο, γίνεται άφεση της, προσεγγίζει το στόχο ως περιφερόμενο πυρομαχικό και όταν εντοπιστεί στόχος, εξαπολύεται η ρουκέτα εντός της. Έτσι έχουμε μια μεγιστοποίηση της ακτίνας δράσης του όπλου που μπορεί να εξαπολυθεί ως stand-off και φυσικά πολύ πιο μακριά από την τυπική της εμβέλεια των 4-8 χιλιομέτρων.

H “Αιχμή”, μια εναλλακτική ιδέα ως ενδιάμεσος φορέας ρουκέτας 70 χιλιοστών.

Πέρα από την «Αιχμή», είχαμε και το Talos ΙΙ, ένα μεσαίο μη επανδρωμένο σε μορφή μικρού δικινητήριου αεροσκάφους, το οποίο μπορεί να φέρει οπλικό φορτίο, καλά το μαντέψατε, ρουκέτες 70 χιλιοστών, είτε σε διπλό φορέα, είτε ως «Αιχμή».

Στην έκθεση το Talos ΙΙ επιδείχθηκε και με τις δύο εκδοχές. Έτσι διέθετε ένα διπλό εκτοξευτή FZ602 της Thales Βελγίου, για ρουκέτες κάθε τύπου στο συγκεκριμένο διαμέτρημα, ενώ μπορεί να πάρει και τις αντίστοιχες της εταιρίας όπως την κατευθυνόμενη FZ275 LGR.

To Talos II από το πλάι. Φαίνεται ο διπλός εκτοξευτής ρουκετών.
Talos II. Όπως μας είπαν οι άνθρωποι της SAS ο πυργίσκος με την κάμερα στο ρύγχος, οι κινητήρες κ.λπ. μπορεί να είναι από ποικιλία κατασκευαστών, ανάλογα τις απαιτήσεις του δυνητικού πελάτη.

Το Talos II είναι σε φάση εξέλιξης, με στόχο να γίνει η πρώτη πτήση φέτος. Μια αρχική του εκδοχή, το Talos I (μικρότερο, με μέγιστο βάρος απογείωσης τα 200 κιλά), είχε κάνει πτητικές δοκιμές πέρυσι, και πλέον στην αναβαθμισμένη σχεδίαση το ωφέλιμο φορτίο εκτιμάται σε κάπου 60+ κιλά.

Το «Αιχμή» μπορεί να εξαπολυθεί και από το οκτακόπτερο SARISA (όπως το έδειχναν στην έκθεση) αλλά μίας και είναι όπλο άφεσης, είναι δυνατό να προσαρμοστεί σε ελικόπτερα, μαχητικά αεροσκάφη, κ.λπ. Εμείς θα μπορούσαμε να το φανταστούμε και με ένα καταπέλτη, ή ένα εξτρά πυραυλικό booster και για εξαπόλυση από το έδαφος, από οχήματα, ή πυροσωλήνες μιας χρήσης.

Το “Αιχμή” ως φόρτος του SARISA
Το μικρότερο οκτακόπτερο Ares και αυτό σε οπλισμένη εκδοχή

Για τις πολλές ιδέες και την έρευνα της SAS θα έχουμε σε λίγο καιρό εκτεταμένο ρεπορτάζ, με περισσότερες πληροφορίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

32 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Θα είναι τα κβαντικά ραντάρ το “αντίδοτο” στα F-35;

13
Η τεχνολογία των κβαντικών ραντάρ αποτελεί μία από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της ανίχνευσης και της στρατιωτικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια καινοτομία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Μαΐου 1987: Προσγείωση στην Κόκκινη Πλατεία

7
Ο 19χρονος Γερμανός, ερασιτέχνης πιλότος, Ματίας Ρούστ προσγειώνει το αεροσκάφος του Cessna 172 στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας προκαλώντας αμηχανία και αναστάτωση στη σοβιετική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

DEFEA 2025: Η ελληνική Scytalys εξελίσσει την ψηφιακή διαχείριση πεδίου μάχης

Κατά τη διάρκεια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, συνομιλήσαμε με τον κ. Μανώλη Θεοδωρίδη, επικεφαλής του τεχνικού-εμπορικού τμήματος της Scytalys, για τις επιδόσεις της...

Το Τουρκικό Ναυτικό θα παραλάβει τον Αύγουστο την πρώτη κορβέτα κλάσης Hisar

Το Τουρκικό Ναυτικό αναμένεται να παραλάβει το πρώτο περιπολικό ανοικτής θαλάσσης/κορβέτα, κλάσης Hisar, το TCG Akhisar, τον Αύγουστο, εφόσον δεν σημειωθεί καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα.Μιλώντας...

H Ινδονησία επίσημα ζητά περισσότερα γαλλικά όπλα: Rafale, φρεγάτες, υποβρύχια και πυροβόλα

Η Ινδονησία και η Γαλλία υπέγραψαν σήμερα Επιστολή Πρόθεσης (Letter of Intent – LoI) για την πιθανή αγορά πρόσθετων μαχητικών Rafale, φρεγατών, υποβρυχίων Scorpene...