31.4 C
Athens
Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΚορβέτες: Αλλαγές της τελευταίας στιγμής, αποφάσεις λίγο μετά το Πάσχα

Κορβέτες: Αλλαγές της τελευταίας στιγμής, αποφάσεις λίγο μετά το Πάσχα

- Advertisement -

Ίσως έχει κουράσει τους αναγνώστες το ζήτημα της προμήθειας των κορβετών, αλλά υπάρχουν συνεχώς εξελίξεις, με αλλαγές, προσαρμογές και διευκρινήσεις. Έτσι το Ναυτικό και η ΓΔΑΕΕ να δουλεύουν συνεχώς στο θέμα, με την προσπάθεια να εκμαιευτεί ότι καλύτερο και από τους δύο διαγωνιζόμενους.

Απαίτηση για σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου

Η σημαντικότερη αλλαγή που έχει υπάρξει πάντως από πλευράς Πολεμικού Ναυτικού είναι στο θέμα του Ηλεκτρονικού Πολέμου. Ο νέος ΑΓΕΝ και το νέο ΑΝΣ επιθυμούν τα νέα πλοία του ΠΝ να έχουν πλήρεις σχετικές δυνατότητες και αυτό βρίσκει ανταπόκριση. Έτσι στη προσφορά των Gowind, από τους συνήθως “δύσκολους” Γάλλους, τώρα εμφανίζεται η σουίτα Digital Shark, της ισραηλινής Rafael και με προηγμένο παρεμβολέα ECM, ενώ το όλο “πακέτο” θα έχει ενσωμάτωση στο σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) SETIS.

Οι Ιταλοί που ούτως ή άλλως είχαν σαν optional το Nettuno, το προσφέρουν πλέον “εντός” τελικής τιμής, έχοντας απορροφήσει το επιπλέον κόστος. Θυμίζουμε πως πέρυσι το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο στις προδιαγραφές των κορβετών είχε “εκτός” το ECM, και οι Ιταλοί, το είχαν προσφέρει, αλλά με ξεχωριστό κόστος, σε περίπτωση που το ΠΝ επέμενε (!) να πάρουμε τα πλοία χωρίς σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου.

Το θέμα είναι πως το ΠΝ δεν μένει πλέον στην προσθήκη παρεμβολέα, αλλά απαιτεί την τοποθέτηση προηγμένου ESM. Παλιότερα από τη σελίδα μας είχε τονιστεί πως η φρεγάτα FDI (όπως και η ελληνική έκδοση της FDI HN) διαθέτει προηγμένο μεν, βασικών δυνατοτήτων δε, σύστημα ESM, με δυνατότητα κάλυψης της μπάντας 2-20 GHz. Το ΠΝ θέλει πλέον κάλυψη στο φάσμα 0,5-40 GHz, για να υπάρχει πλήρης αντιμετώπιση όλων των απειλών.

Παναγιωτόπουλος: Οι κορβέτες θα κριθούν στις λεπτομέρειες

Η ιταλική υπεροχή

Αυτή τη στιγμή, η πρόταση που καλύπτει περισσότερο το ΠΝ σε προδιαγραφές είναι η ιταλική, που έχει δείξει τη μέγιστη ευελιξία, είτε στο θέμα του οπλισμού, είτε στο θέμα του εξοπλισμού. Ο αντιαεροπορικός πύραυλος CAMM-ER ικανοποιεί τις απαιτήσεις του ΠΝ και υπάρχουν μόνο θετικές εισηγήσεις για το συγκεκριμένο όπλο της MBDA. Οι Ιταλοί έχουν δει με ενδιαφέρον και την ενσωμάτωση του πυραύλου ESSM Block 2, αν η ελληνική πλευρά το ζητήσει. Επίσης είναι δεκτικοί και στο θέμα του συστήματος διαχείρισης μάχης ώστε να το αλλάξουν με ΤACTICOS.

Γενικά, όπως έχουμε ξαναγράψει, η ιταλική σχεδίαση, καθώς προέρχεται από νέα σχεδιαστική προσπάθεια, θεωρείται πως έχει καλύτερες επιδόσεις από την Gowind, που προέρχεται από μεγέθυνση μικρότερου σχεδίου. Όπως αναφέρεται συχνά, η FCx-30 έχει το μέγεθος ουσιαστικά μιας ΜΕΚΟ200ΗΝ, και αν οι Ιταλοί είχαν επιλέξει αεριοστρόβιλο για την πρόωση, η ταχύτητα θα ξεπερνούσε πολύ άνετα τους 30 κόμβους.

Αντίθετα η βασική επιλογή συστήματος μάχης, αυτή του ΑΤΗΕΝΑ, προκαλεί προβληματισμό στο ΠΝ. Επίσης, πολλά από τα υποσυστήματα θα είναι διαφορετικά από αυτά που θα υπηρετήσουν είτε στις νέες FDI HN, είτε στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ. Έτσι, σε βάθος χρόνου, το ΠΝ θα βρεθεί με 3 διαφορετικούς τύπους πλοίων, 3 διαφορετικά CMS, και άπειρα διαφορετικά υποσυστήματα.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: 12 φρεγάτες και 6 κορβέτες στο Πολεμικό Ναυτικό, εθνικός στόχος, αλλά πως τον φτάνουμε;

Η γαλλική ολοκλήρωση

Η γαλλική πρόταση από την άλλη πλευρά είναι πολύ πιο καλά προετοιμασμένη, λόγω της “τριβής” της κατασκευάστριας εταιρείας με το ΠΝ και με εμβάθυνση σε λεπτομέρειες. Έτσι, έχει ζητηθεί από τους Γάλλους μια εκτεταμένη λίστα αλλαγών, που έχουν να κάνουν με τη συμβατότητα των συστημάτων της Gowind HN με την FDI HN. Αν οι Γάλλοι τις αποδεχτούν, και βέβαια χωρίς αύξηση τη προσφερόμενης τιμής, τότε οι Gowind HN θα έχουν πράγματι αρκετά κοινά συστήματα με τις FDI HN. Διάφορα δημοσιεύματα, που μιλούσαν για commonality, θα επιβεβαιωθούν εκ των υστέρων, μετά όμως από σημαντική προσπάθεια που κατέβαλε το ΠΝ και η ΓΔΑΕΕ!

Σε ότι αφορά το κύριο πυραυλικό σύστημα, οι Γάλλοι μάλλον παραμένουν άκαμπτοι στο θέμα των MICA και δεν υπάρχει δεδομένο χρονοδιάγραμμα ή κόστος για ενδεχόμενη ενσωμάτωση/πιστοποίηση του CAMM/ER. Αντίθετα, υπάρχει νέα προσφορά εκ μέρους της MBDA για χαμηλότερη τιμή στον MICA NT (των 20 χιλιομέτρων ακτίνας δράσης), με ταυτόχρονη εξασφάλιση επαναγοράς και αντικατάστασής τους με MICA NG. Ο NG όπως έχουμε γράψει δεν θα είναι διαθέσιμος πριν το 2029 περίπου, σε ικανή ποσότητα για τη χώρα μας, και η περιορισμένη παραγωγή που θα ξεκινήσει το 2026-2027 θα καλύψει τις πιεστικές ανάγκες της γαλλικής Αροπορίας.

Έτσι, αν επιλεγούν, οι ελληνικές Gowind HN θα ξεκινήσουν την καριέρα τους με MICA NT, για να αποκτήσουν λίγα χρόνια μετά το μοντέλο MICA NG. Αυτό καλύπτει τις απαιτήσεις επιδόσεων του ΠΝ, ακόμη κι αν δεν έχει μερικά από τα χαρακτηριστικά του CAMM-ER. H MBDA αυτή τη φορά είναι πολύ πιο προσεκτική στους χειρισμούς της, και έχει προσφέρει και πολλά απαραίτητα εργαλεία στο ΠΝ, μέσα στο κόστος πάντα.

Το μεγαλύτερο “προσόν” της γαλλικής πρότασης, παραμένει το κοινό CMS με την FDI HN, η εστίαση στις ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις και η ωριμότητα της λύσης. Τα μειονεκτήματα παραμένουν ο MICA NT όπως και η μικρή ταχύτητα. Το Αιγυπτιακό Ναυτικό δεν κατάφερε να επιβεβαιώσει τις επιδόσεις των δικών του Gowind (με βάση τα υποσχεθέντα), και το ΠΝ…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

96 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
96 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Αυγούστου 1781: Ναυμαχία του Dogger Bank, Βρετανοί...

0
Ο Ολλανδικός και Βρετανικός στόλος συγκρούονται στη Βόρειο Θάλασσα με έπαθλο τη θαλάσσια κυριαρχία και την επικοινωνία και το εμπόριο με την Αμερικανική ήπειρο,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το ΚΚΕ ζήτησε διακοπή της σύμβασης με το Ισραήλ για το κέντρο εκπαίδευσης της ΠΑ στην Καλαμάτα, τι απάντησε ο Ν. Δένδιας

Η σύμβαση για το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην Καλαμάτα, που έχει γίνει με το Ισραήλ (με ανάληψη του έργου από την εταιρεία Elbit),...

Η Ταϊλάνδη αποφάσισε για νέα μαχητικά Gripen – 4 η πρώτη παρτίδα

Μόλις 4 νέα μαχητικά Gripen E/F ενέκρινε η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης για ενίσχυση της Αεροπορίας της χώρας, αλλά αυτό όπως φαίνεται θα είναι η...

Πρώτη δοκιμή του ρουκετοβόλου GMARS – στόχος οι πωλήσεις στην Ευρώπη

Η Rheinmetall και η Lockheed Martin, που από κοινού έχουν αναπτύξει το αυτοκινούμενο ρυκετοβόλο Global Mobile Artillery Rocket System (GMARS), πραγματοποίησαν με επιτυχία τις...