16.7 C
Athens
Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕ-3 AWACS, ο βασιλιάς είναι παλιός… ζήτω ο (νέος) βασιλιάς E-7!

Ε-3 AWACS, ο βασιλιάς είναι παλιός… ζήτω ο (νέος) βασιλιάς E-7!

- Advertisement -

Όπως αναμενόταν, η USAF επέλεξε ως διάδοχο του E-3 AWACS το Boeing E-7A, σε μια διαδικασία η οποία είχε προδιαγραφεί από καιρό και η οποία εξελίσσεται πλέον με ρυθμούς «fast track».

Ο στόλος των υφιστάμενων E-3B/G αντιμετώπιζε προβλήματα υποστήριξης εδώ και αρκετά χρόνια, με τις διαθεσιμότητες να κινούνται σε επίπεδα 60% ή και χαμηλότερα. Παρά την απόφαση αντικατάστασής τους όμως η Αμερικανική Αεροπορία θα συνεχίζει να διαθέτει πόρους για εκσυγχρονισμούς των AWACS προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες.

Το E-7A, αν και δεν ήταν η μοναδική υποψηφιότητα (αφού η Saab είχε προσφέρει το GlobalEye) ήταν ουσιαστικά μονόδρομος, όχι μόνο επειδή το Wedgetail έχει εδραιώσει τον ρόλο του ως AWE&C εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και διότι το Boeing 737-700 που χρησιμοποιεί ως πλατφόρμα, βρίσκεται ήδη σε χρήση με τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ως P-8 Poseidon, ενώ μετά την σημερινή εξέλιξη αναμένεται να διευρύνει τις εφαρμογές του στο μέλλον και ως φορέας άλλων συστημάτων.

Επιπλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το ΝΑΤΟ θα επιλέξει και αυτό το E-7 ως αντικαταστάτη των δικών του E-3, απόφαση που αναμένεται να επιταχυνθεί υπό το πρίσμα της ουκρανικής κρίσης.

Η USAF δεν είχε συμπεριλάβει μέχρι τώρα χρηματοδότηση για το E-7 αφού δεν είχε επιλεγεί, εντούτοις τα τελευταία δυο χρόνια είχε εκταμιεύσει κονδύλια για την μελέτη του διαδόχου του E-3 Sentry που σχετίζονταν άμεσα με το Wedgetail.

Η επίσημη επιλογή του σηματοδοτεί και την ανάθεση συμβολαίου $1,2 δις στην Boeing για την εξέλιξη δυο πρωτοτύπων, το οποίο θα αφορά ουσιαστικά την προσαρμογή του Ε-7 στις ανάγκες της Αμερικανικής Αεροπορίας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2025 με προοπτική επίτευξης αρχικής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας το 2028 και με παραγγελίες για 24  επιπλέον αεροσκάφη έως το 2032.

Να θυμίσουμε ότι το E-7 είχε αρχικά εξελιχθεί για να καλύψει τις ανάγκες της Αυστραλίας (αντί του Boeing 767 AEW&C)  και αποκτήθηκε στη συνέχεια από την Τουρκία, την Νότιο Κορέα και την RAF. Οι αεροπορίες αυτές (τρεις από τις οποίες έχουν επίσης επιλέξει και το P-8A Poseidon, ως πλατφόρμα ναυτικής συνεργασίας) προφανώς θα επωφεληθούν από την εξέλιξη, τόσο αναφορικά με τη διευρυμένη βάση των χρηστών, όσο και από την χρηματοδότηση του αεροσκάφους και του ραντάρ MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) με νέες δυνατότητες από το Πεντάγωνο.Ανάμεσα σε αυτές, με το E-7 να αποτελεί την κύρια εναέρια πλατφόρμα αποκάλυψης, αναγνώρισης, ταυτοποίησης και ιχνηλάτησης απειλών σε κοινό διακλαδικό περιβάλλον, περιλαμβάνονται η επέκταση της ικανότητας ιχνηλάτησης στόχων στο έδαφος μέσω υποδομής MTI (Moving Target Indicator) όπως επίσης και σε στόχους που διαχειρίζεται η νέα Διαστημική Διοίκηση.

H Saab προωθεί εδώ και καιρό το GlobalEye ως διάδοχη κατάσταση στο Erieye, με κλιμακούμενες προτάσεις στους χρήστες του τελευταίου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Φυσικό αέριο και ΠΝ: Η Ελλάδα «νικητής» στο ενεργειακό τοπίο, μόνο με ισχυρό Στόλο

Η Ευρώπη βιώνει έναν πρωτοφανή ενεργειακό ανασχηματισμό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η επιτακτική ανάγκη για διαφοροποίηση πηγών προμήθειας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα μεταγωγικά της Τουρκικής Αεροπορίας

0
Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Νοεμβρίου 1918: Ο Μεγάλος Πόλεμος τελειώνει “την...

2
Η ανακωχή του δάσους της Κομπιένης, λαμβάνει χώρα "την 11η ώρα, της 11ης μέρας, του 11ου μήνα, του τετάρτου έτους του Μεγάλου Πολέμου", όπως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φυσικό αέριο και ΠΝ: Η Ελλάδα «νικητής» στο ενεργειακό τοπίο, μόνο με ισχυρό Στόλο

Η Ευρώπη βιώνει έναν πρωτοφανή ενεργειακό ανασχηματισμό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η επιτακτική ανάγκη για διαφοροποίηση πηγών προμήθειας...

Τα μεταγωγικά της Τουρκικής Αεροπορίας

Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...

Οι ΗΠΑ στέλνουν Β-52 στην Ισπανία για εκπαίδευση με τα “νέα μέλη” του ΝΑΤΟ

Αεροσκάφη στρατηγικού βομβαρδισμού, B-52 προσγειώθηκαν στη βάση Morón στην Ισπανία ως μέρος της Task Force Europe 26-1, όπως ανακοινώθηκε.Τα βομβαρδιστικά απογειώθηκαν από την βάση...