16.2 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πως θα λειτουργήσει το νέο επίδομα "Ημερήσιας Αποζημίωσης Ειδικών Περιπτώσεων" για...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πως θα λειτουργήσει το νέο επίδομα “Ημερήσιας Αποζημίωσης Ειδικών Περιπτώσεων” για Ναυτικό, Στρατό κι Αεροπορία

- Advertisement -

Θεωρούμε υποχρέωσή μας, να γράψουμε ένα ακόμη άρθρο σχετικά με το τι έχει συμβεί και το τι θα συμβεί, με το περίφημο “Επίδομα Στόλου”. Καθώς αυτά που έχουν διαδοθεί έχουν σοβαρά λάθη, οπότε είναι απαραίτητη η διευκρίνηση.

Τι έγινε με το “Επίδομα Στόλου”, τι ειπώθηκε στη Βουλή για το νέο μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων

Το “Επίδομα Στόλου” ήταν μια ιδέα της προηγούμενης ηγεσίας για μια οικονομική παροχή που θα δινόταν σε όλα ανεξαιρέτως τα στελέχη που είναι στο Αρχηγείο Στόλου. Για όσους δεν γνωρίζουν να πούμε πως στο Αρχηγείο Στόλου είναι όλα τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, όχι μόνο οι Φρεγάτες, οι ΤΠΚ ή οι Κανονιοφόροι, αλλά τα “πάντα όλα”, όπως για τα βοηθητικάkoru. Οπότε είναι μια πολυάνθρωπη ομάδα μέσων και ανθρώπων, που αριθμεί σχεδόν 5.500 στελέχη. Το σχεδιαζόμενο επίδομα θα δινόταν σε όλους, όποια αποστολή κι αν επιτελούσαν.

Η πρόταση προέβλεπε πως το επίδομα θα κλιμακωνόταν, θα ξεκινούσε από τα 100 ευρώ το μήνα για το βαθμό του κελευστή, έως τα 450 ευρώ για τον κυβερνήτη του πλοίου. Το σενάριο αυτό είχε κυκλοφορήσει “τυχαία” σε κάποια Μέσα, αλλά ως πρόταση είχε τύχει  σοβαρού προβληματισμού εντός του ίδιου του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και σε επίπεδο ΓΕΕΘΑ. Η τελευταία ήταν ο λόγος που κάποιοι διακίνησαν τη φήμη πως “ο ΑΓΕΕΘΑ είναι εναντίον των στελεχών και δεν θέλει να δοθεί το επίδομα στο ΠΝ”.

Το ζήτημα με την πρόταση ήταν το εξής: Το Πολεμικό Ναυτικό έχει μια αποστολή, για την οποία έχει επιλέξει στελέχη που αμείβονται με ένα συγκεκριμένο μισθολόγιο. Υπάρχει κλιμάκωση για τους διαφορετικούς βαθμούς, ενώ υπάρχουν και κάποια επιδόματα ευθύνης, οπως π.χ. για τους κυβερνήτες των πλοίων. Αν το μισθολόγιο είναι σωστό ή λάθος, αυτό είναι άλλη συζήτηση. Ούτως ή άλλως, έχουμε δήλωση στη Βουλή από την κυβέρνηση για συγκρότηση νέου μισθολογίου Ενόπλων Δυνάμεων από 1/1/2024.

Έτσι το προτεινόμενο “Επίδομα Στόλου” εμφανιζόταν ως μια οριζόντια ενίσχυση, για όλους τους υπηρετούντες, από την πύλη του Ναυστάθμου, μέχρι τη φρεγάτα που είναι νότια του Καστελόριζου. Και δεν προέβλεπε ειδική αμοιβή π.χ. για εκείνον που επιχειρεί σε ΤΠΚ, που μένει εβδομάδες μακρυά από το σπίτι του, κοιτώντας στα μάτια τους Τούρκους.

Προσέξτε ποιο είναι το βασικό πρόβλημα του Πολεμικού Ναυτικού τα τελευταία χρόνια, που το έχει αποδεκατίσει. Οι αθρόες παραιτήσεις στελεχών. Πρέπει να καταλάβουμε πως όσοι υπηρετούν σε μάχιμες μονάδες, πρέπει να λείπουν για 200 ή 250 μέρες το χρόνο από το σπίτι τους. Μακριά από τις οικογένειές τους, τα παιδιά τους κ.ο.κ., φθάνοντας τα όρια των αντοχών τους. Οπότε παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει πρώτο ζήτημα στη δημοσιότητα, τα τελευταία χρόνια το Πολεμικό Ναυτικό έχει αντιμετωπίσει ένα απίστευτο κύμα αποχωρήσεων. Και εδώ το υπό συζήτηση “Επίδομα Στόλου” δεν μπορούσε να στηρίξει ειδικά αυτή την σημαντική ομάδα υπηρετούντων στην πρώτη γραμμή.

‘Ετσι, εδώ και καιρό είχε ξεκινήσει με πρωτοβουλία του ΑΓΕΕΘΑ ο ανασχεδιασμός του σκεπτικού του επιδόματος. Ανατέθηκε σε ανώτατους αξιωματικούς του ΠΝ με μεγάλη και συνεχή διαδρομή πάνω σε πολεμικά πλοία, να βρουν τη χρυσή τομή. Με γνώση πως παράλληλα συζητείται το νέο μισθολόγιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο έχει ως κεντρικό στόχο να επιλύσει πολλές συσσωρευμένες αδικίες. Οπότε το υπό συζήτηση επίδομα αναδιαμορφώνεται, ώστε να ενισχύει τα πληρώματα σε αποστολή.

Αυτή τη στιγμή δεν έχει υπογραφεί η ΚΥΑ που θα ορίζει τα ακριβή χαρακτηριστικά της νέας στόχευσης. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως η μελέτη ενσωματώνει τα εξής χαρακτηριστικά και στόχους:

  1. Η επιδοματική παροχή θα στηρίζεται σε ημερήσια αποζημίωση κι όχι σε μηνιαία.
  2. Θα είναι ίδια ακριβώς για όλα τα μέλη του πληρώματος, από τον κυβερνήτη μέχρι το νεότερο βαθμολογικά υπαξιωματικό.
  3. Το ποιες θα είναι οι αποστολές που θα δίνεται, θα καθορίζεται με απόφαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων κατόπιν εισήγησης των Συμβουλίων των Κλάδων.
  4. Το μηνιαίο ύψος της παροχής, αν κάποιος κάνει όλες τις μέρες σε αποστολή, θα είναι μεγαλύτερο από το μισθό πολλές φορές! Ώστε να είναι πραγματική επιβράβευση, κι όχι “παρηγοριά”.
  5. Θεωρείται πως έτσι θα λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα των αποχωρήσεων, αφού πλέον τα στελέχη που σηκώνουν το μεγάλο φόρτο στις θάλασσες, δεν θα αποχωρούν για τον ιδιωτικό τομέα.
  6. Θα αντιμετωπίσει, άλλο ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα, αυτό της απροθυμίας αρκετών στελεχών να μετατεθούν σε πλοία πρώτης γραμμής.

Η εμπειρία έχει δείξει πως τα πλοία σε διεθνείς αποστολές, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των στελεχών, καθώς εκεί υπάρχει μια αξιοπρεπής ημερήσια αποζημίωση. Για παράδειγμα, σε φρεγάτα με 180 κρεβάτια, υπήρχε τέτοιο ενδιαφέρον συμμετοχής, που τελικά στελέχη διέμεναν και στο… αναρρωτήριο του πλοίου. Συνεπώς, η δικαιολογία “δεν μπορούμε να πάρουμε πλοία γιατί δεν υπάρχουν στελέχη” θα πάψει να διακινείται, ενώ θα περιοριστούν φαινόμενα καραβιών σε περιπολία με μειωμένο πλήρωμα. Με το νέο επίδομα, αυτό εκτιμάται πως θα αλλάξει ριζικά καθώς θα υπάρχει αξιόλογο οικονομικό κίνητρο.

Τι έγινε με το Στρατό Ξηράς και την Πολεμική Αεροπορία;

Πέρα από το Ναυτικό…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Απριλίου 1941: Ο Γερμανικός Στρατός εισέρχεται στην...

1
Οι προελαύνουσες ναζιστικές δυνάμεις μπαίνουν στην Αθήνα, την οποία η ελληνική κυβέρνηση και ο βασιλιάς έχουν ήδη εγκαταλείψει. Εκεί υψώνουν τη σβάστικα στην Ακρόπολη....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Στο Κογκρέσο των ΗΠΑ το θέμα των περιπολικών Marine Protector για το Πολεμικό Ναυτικό

Ένα σημαντικό βήμα έγινε στο πρόγραμμα απόκτησης τριών μεταχειρισμένων περιπολικών Marine Protector από τις ΗΠΑ για το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), καθώς δύο περίπου μήνες...

«Άστραψε» στα Πετρωτά με βολές RM-70 – βίντεο & φωτό

Από 23 έως 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκαν στο Πεδίο Βολής Πετρωτών Ροδόπης, βολές Μονάδων Πολλαπλών Εκτοξευτών Πυραύλων (ΠΕΠ) RΜ-70 Α΄ εξαμήνου 2024, με τη...

Νότια Κορέα: «πράσινο φως» για αντιβαλλιστικούς πυραύλους SM-3

Στις 26 Απριλίου εγκρίθηκε από τη Νότια Κορέα το πρόγραμμα απόκτησης αντιβαλλιστικών πυραύλων SM-3 για τα αντιτορπιλικά KDX-III Batch-II του Ναυτικού.Από το 2025 ως...