Έξι άνδρες εναντίον του Βρετανικού Στόλου: Ανθρωπο-τορπίλλη Νo 221
Το πρωί της 18ης Δεκεμβρίου το «Σκίρε» βρισκόταν σε απόσταση 30 μιλίων από την Αλεξάνδρεια και ελήφθη σήμα το οποίο ανέφερε ότι τα αναγνωριστικά αεροσκάφη είχαν εντοπίσει στο λιμάνι το «Βασίλισσα Ελισάβετ» και το «Βάλιαντ» χωρίς όμως καμία πληροφορία για το αεροπλανοφόρο. Αμέσως έγινε σύσκεψη των μελών της αποστολής και αποφασίσθηκε ότι το τρίτο ζεύγος, ο Λοχαγός Μαρτόλα με τον Λοχία Μαρίνο, θα χτυπούσαν οποιοδήποτε άλλο μεγάλο στόχο.
«Maiale»: Ο άθλος των Ιταλών Βατραχανθρώπων στο Λιμάνι της Αλεξάνδρειας στον Β’ΠΠ (B’ Μέρος)
Το απόγευμα το «Σκίρε» βρισκόταν 2,5 χλμ. από το φάρο του λιμανιού της Αλεξάνδρειας. Περί τις 22.00 το βράδυ, αφού έχει προηγουμένως ελεγχθεί με το περισκόπιο η περιοχή, το υποβρύχιο αναδύθηκε και τα τρία ζεύγη βατραχανθρώπων με τον εξοπλισμό τους ανέβηκαν στο κατάστρωμα, έθεσαν σε λειτουργία τις αναπνευστικές συσκευές «Νταίηβις» και αμέσως το υποβρύχιο καταδύεται σε μικρό βάθος. Με γρήγορες κινήσεις οι βατραχάνθρωποι έβγαλαν τις τορπίλλες από τους στεγανούς φορείς, επιβιβάσθηκαν σε αυτές και χάθηκαν μέσα στην παγωμένη νύκτα. Ο Μπορκέζε από τα υδρόφωνα του υποβρυχίου παρακολούθησε τον θόρυβο των ηλεκτροκινητήρων και έλαβε τον δρόμο της επιστροφής.
Η τορπίλλη Νο 221 με τους Ανθυποπλοίαρχο Ντε Λα Πεν και τον Κελευστή Μπιάνκι, έπλευσε κατά μήκος του δυτικού μώλου. Οι άλλες δύο τορπίλλες ακολούθησαν σε κοντινή απόσταση. Φθάνοντας στην είσοδο του λιμανιού εντοπίσθηκε μια ακταιωρός που περιπολούσε ρίχνοντας βόμβες βυθού. Ο αναμμένος προβολέας του φάρου, διευκόλυνε σημαντικά τους Ιταλούς στην πλοήγησή τους. Ξαφνικά όμως ο προβολέας έσβησε, οπότε και τα 3 ζεύγη, ευρισκόμενα μπροστά στο ατσάλινο φράγμα της εισόδου του λιμένος, καταδύθηκαν. Οι Ιταλοί προσπάθησαν να βρουν κάποιο άνοιγμα στο κάτω μέρος του πλέγματος δίχως επιτυχία και η μόνη λύση που είχαν ήταν να κόψουν το πλέγμα με τα ειδικά ψαλίδια που είχαν μαζί τους. Μια προσεκτικότερη ματιά όμως στην διάταξη του πλέγματος αποκάλυψε ότι πάνω σε αυτό υπήρχαν καλώδια συναγερμού και εκρηκτικά. Είναι ήδη περασμένα μεσάνυκτα και ο χρόνος έχει αρχίζει να πιέζει τους βατραχανθρώπους. Ο μόνος τρόπος διείσδυσης είναι κάποιο πιθανό άνοιγμα στο πάνω μέρος του πλέγματος. Ανεβαίνοντας στην επιφάνεια, ο προβολέας του φάρου ανάβει και το πλέγμα ανοίγει για να περάσουν τρία συμμαχικά αντιτορπιλλικά και ένα μεταγωγικό πλοίο. Η ομάδα του Ντε Λα Πεν άδραξε την ευκαιρία και ακολουθώντας από απόσταση αναπνοής τις προπέλες των βρετανικών πλοίων, εισέρχονται αθόρυβα στο λιμάνι και ακολούθησαν τις κατευθύνσεις που είχαν υπ’ όψιν τους, βάσει των τελευταίων πληροφοριών που είχαν για τις θέσεις των στόχων.
Ο Ντε Λα Πεν με τον Μπιάνκι κατευθύνθηκαν αριστερά και αφού διαπίστωσαν ότι είχαν σωστή πορεία, καταδύθηκαν και σχετικά εύκολα καταφέρνουν να εντοπίσουν το «Βάλιαντ». Το παγωμένο νερό και η παρατεταμένη κατάδυση έχουν αρχίσει να κάμπτουν τις σωματικές αντοχές των δύο ανδρών, αλλά όχι και το ηθικό τους. Ο Ντε Λα Πεν κατευθύνει την τορπίλλη του προς το μέσο του πλοίου, προσέχοντας το ανθυποβρυχιακό πλέγμα που το προστατεύει. Μετά από λίγο διαπίστωσε ότι επρόκειτο για το «Βασίλισσα Ελισάβετ». Χωρίς να χάσει την ψυχραιμία του, συνέχισε προς την ίδια κατεύθυνση και σε λίγα λεπτά η τορπίλλη του προσέκρουσε απαλά σε ένα άλλο ανθυποβρυχιακό πλέγμα, αυτό που προστάτευε το «Βάλιαντ». Σε βάθος 5 μέτρων, η τορπίλλη πλησιάζει στο μέσον του πλοίου.
Ο Ντε Λα Πεν με το ένα χέρι κρατά την τορπίλλη του και με το άλλο το καταδρομικό. Ίσως από κάποιο υπόγειο ρεύμα ή εξαιτίας της αδύνατης λαβής του Ντε Λα Πεν μέσα στο παγωμένο νερό, η τορπίλλη προσέκρουσε ελαφρά στο καταδρομικό και άρχισε να απομακρύνεται. Μην μπορώντας να τη συγκρατήσει, ο Ντε Λα Πεν τη βλέπει να βουλιάζει και γαντζώνεται ο ίδιος στο κύτος του πολεμικού. Ο Μπιάνκι βλέποντας την τορπίλλη να βυθίζεται, καταδύεται και ανακαλύπτει ότι αυτή κόλλησε στη λάσπη του βυθού και ότι η προπέλα του κινητήρα της είχε μπλεχτεί…
Η συνέχεια στο Military History