Η γαλλική εφημερίδα LaTribune, που έχει έγκυρες πληροφορίες σχετικά με τα εξοπλιστικά προγράμματα που εμπλέκουν γαλλικές αμυντικές βιομηχανίες, έκανε πριν λίγη ώρα μια πολύ “δυνατή” δημοσίευση. Η Σαουδική Αραβία βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Γαλλία προκειμένου να αγοράσει μέχρι και 200 (!) μαχητικά Rafale, αλλά και SCAF, όπως δηλαδή αποκαλείται στη Γαλλία το υπό σχεδίαση μαχητικό 6ης γενιάς FCAS.
Οι Σαουδάραβες είχαν και στο παρελθόν εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς Rafale, το 2006, με τον Σιράκ τότε να ελπίζει στην πώληση 72 μαχητικών. Τελικά οι Σαουδάραβες επέλεξαν τα Typhoon αλλά και τα F-15SE. Το θέμα είναι πως έκτοτε, πολλά έχουν αλλάξει. Για αρχή, υπήρξαν διάφορα προβλήματα με τις παραδόσεις από τις ΗΠΑ, και τελικά έπρεπε να υπάρξει εκλογή του Τραμπ προκειμένου να προχωρήσουν όλα έτσι όπως έπρεπε!
Επίσης, η Γερμανία προκαλεί πολλά προβλήματα στους Σαουδάραβες, καθυστερώντας όσο μπορεί την παράδοση όπλων ή απαρτίων γερμανικής κατασκευής. Πιθανολογείται πως υπάρχει εμπλοκή μέχρι και στο κιβώτιο των φρεγατών MMSC, το οποίο είναι γερμανικής προέλευσης (ναι, αυτό που προκαλεί προβλήματα σε όλη την κλάση). Την ίδια στιγμή, και οι ΗΠΑ δεν είναι πάντα εντάξει με τους Σαουδάραβες, και θυμίζουμε πως τα πρώτα F-15 της χώρας ήταν υποβαθμισμένα σε σχέση με τα αμερικανικά ή τα ισραηλινά.
Οι Γάλλοι από την άλλη πλευρά έχουν αποδειχτεί πολύ πιο συνεπείς, και υποστηρίζουν ανελλιπώς τα όποια όπλα και συστήματα έχουν οι Σαουδάραβες. Τα δε ΗΑΕ έχουν παραλάβει εδώ και πολλά χρόνια τον πύραυλο cruise SCALP EG, ενώ πρόσφατα αγόρασαν και 80 Rafale F4. Την ίδια στιγμή η Αίγυπτος είναι πολύ ικανοποιημένη από τους Γάλλους, και την αποδέσμευση κρίσιμων οπλικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας.
Με λίγα λόγια, η άρνηση των ΗΠΑ να προσφέρουν το F-35, πρώτα στα ΗΑΕ και μετά στη Σαουδική Αραβία, θα οδηγήσει σε εκτόξευση των πωλήσεων του Rafale. Τα ΗΑΕ μάλιστα θεωρείται βέβαιο πως θα χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη της έκδοσης F4, ενώ η Σαουδική Αραβία θα μπει πλέον στην χρηματοδότηση του FCAS! Και τα πετροδολάρια της Σαουδικής Αραβίας έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία από τη γερμανική συμμετοχή. Σε περίπτωση δηλαδή που χρειαστεί, η Dassault μπορεί να συνεχίσει μόνη το FCAS, οδηγώντας σε σημαντικές ανακατατάξεις την αεροδιαστημική βιομηχανία παγκοσμίως.
Οι πληροφορίες του Michael Cabirol αναφέρουν πως οι συζητήσεις αφορούν “εκατοντάδες” αεροσκάφη, σίγουρα 100 αλλά ίσως και 200. Αυτό σημαίνει πως η Σαουδική Αραβία προσανατολίζεται ίσως και σε αντικατάσταση όλων των παλιών F-15 αλλά και των Tornado IDS, σε μια άνευ προηγουμένου αγορά πολεμικού υλικού. Παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις αραβικές κινήσεις, και θα επανέλθουμε!