8.7 C
Athens
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΦρεγατιάδα, κορβετιάδα, τώρα και… OPVαδα για το Λιμενικό;

Φρεγατιάδα, κορβετιάδα, τώρα και… OPVαδα για το Λιμενικό;

- Advertisement -

Όπως φαίνεται οι ναυτικοί εξοπλισμοί της χώρας μας θα συνεχίσουν να μας κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον, μιας και τη θέση της υπερδεκαετούς εξοπλιστικής ανομβρίας, έχει πάρει η προσπάθεια κάλυψης των τεράστιων κενών σε κάθε τομέα.

Έτσι λοιπόν προέκυψε η περίφημη “Φρεγατιάδα” που πήρε έκταση στη δημόσια σφαίρα και ειδικά στα social media, δημιουργώντας φανατικούς οπαδούς – υποστηρικτές της κάθε φρεγάτας που προτάθηκε. Με την επιλογή των τριών FDI, ήρθε και η σχεδόν ταυτόχρονη ανακοίνωση για πρόσκτησης κορβετών, οπότε περάσαμε στην “Κορβετιάδα”.

ΟPVαδα ή ΠΑΘιάδα;

Τώρα έρχεται η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την έναρξη τεχνικού διαλόγου μέσω RfI (Request for Information), με σκοπό την πρόσκτηση δύο πλοίων Offshore Patrol Vessel – OPV (Περιπολικό Ανοιχτής Θαλάσσης – ΠΑΘ επί το ελληνικότερο), να ταράξει τα νερά και να δημιουργήσει συνθήκες για… OPVαδα.

ΠΑΘ 090 ”Γαύδος”

Έτσι λοιπόν σύμφωνα με την ανακοίνωση που μπορείτε να δείτε εδώ, το ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αναζητά πληροφορίες για τη ναυπήγηση 2 νέων πλοίων άνω των 80 μέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ. Τα κυριότερα σημεία των τεχνικών απαιτήσεων είναι τα εξής:

  1. Πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα σε κατάσταση θάλασσας 6.
  2. Μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 27 κόμβων.
  3. Ακτίνα δράσης πλήρους φόρτου τουλάχιστον 4.000 ν.μ. με οικονομική ταχύτητα 20 κόμβων.
  4. Γέφυρα με ορατότητα 360ο
  5. Το πλοίο θα έχει πλήρωμα 40 ατόμων, χώρους για 30 επιπλέον, επιπλέον χώρους για 50 ναυαγούς και συνολική μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 200 ατόμων.
  6. Η πρόωση να επιτυγχάνεται με 2 κύριες μηχανές Diesel και επιθυμητή θα ήταν η ύπαρξη και επιπλέον ηλεκτροκινητήρα.
  7. Ύπαρξη σύγχρονου ηλεκτρονικού εξοπλισμού επιτήρησης αποτελούμενου μεταξύ άλλων, από radar X band, radar S band, radar 3D/4D και 2 περιστρεφόμενους ηλεκτροοπτικούς αισθητήρες.
  8. Ολοκληρωμένο σύστημα διοίκησης και ελέγχου C2.
  9. Ύπαρξη ελικοδρομίου για την προσνήωση και εξυπηρέτηση ελικοπτέρου κατηγορίας 11 τόνων.
  10. Κάθε πλοίο θα φέρει 2 μη επανδρωμένα ελικόπτερα με μέγιστο βάρος απογείωσης τα 200 κιλά, εμβέλεια τουλάχιστον τα 65 ν.μ. και 6 ώρες αυτονομία, που θα φέρουν radar θαλάσσιας επιτήρησης και θερμική κάμερα, ενώ θα έχουν προστασία anti-jamming και anti-spoofing.
  11. Το κλειστό υπόστεγο θα μπορεί να φιλοξενεί ταυτόχρονα ένα ελικόπτερο 6 τόνων και τα δύο μη επανδρωμένα ελικόπτερα.
  12. Θα φέρονται 2 βοηθητικά σκάφη μήκους 9 μέτρων και ταχύτητας άνω των 50 κόμβων, με την καθέλκυσή τους να γίνεται είτε από πρυμναία ράμπα είτε με άλλη διάταξη που να μην επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες.
  13. Ο μόνιμος οπλισμός θα αποτελείται από ένα τηλεχειριζόμενο πυροβόλο των 30χιλ. και 2 τηλεχειριζόμενα πολυβόλα των 12,7χιλ.
  14. Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των πλοίων είναι 24 μήνες για το πρώτο και 36 μήνες για το δεύτερο, από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

 

Η ανάγκη για OPV στο Λιμενικό

Προφανώς και η απαίτηση για μεγαλύτερα σκάφη επιτήρησης, προκύπτει από την ανάγκη προστασίας του εκτενούς ελληνικού θαλάσσιου χώρου, ειδικά σε περιοχές υψηλού ενδιαφέροντος, όπως τα διαφαινόμενα σημεία ερευνών για υδρογονάνθρακες, εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Ελλάδας. Μεγαλύτερα σκάφη δεν σημαίνει μόνο καλύτερη συμπεριφορά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, αλλά και δυνατότητα παραμονής στο χώρο ενδιαφέροντος για μεγάλο διάστημα, με εξυπηρέτηση εξτρά προσωπικού (π.χ. μια ομάδα ειδικών δυνάμεων, ή μια ομάδα επιστημόνων, κ.λπ.) και βέβαια χώρο για οπλισμό και ειδικό εξοπλισμό αποστολής.

Το Αιγυπτιακό κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία ΑΟΖ Ελλάδας-Αιγύπτου

Τα υπό αναζήτηση σκάφη θα είναι τα πρώτα του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ με δυνατότητα να φέρουν  οργανικό ελικόπτερο, αλλά και 2 VTOL UAS. Ενώ μέχρι σήμερα τα ελικόπτερα AS.365 Dauphin N3 του Σώματος επιχειρούν μόνο από βάσεις ξηράς καθώς δεν υπάρχει πλωτό μέσο να τα υποδεχτεί.

AS365 N3 Dauphin του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ στις εγκαταστάσεις της εταιρείας AEROSERVICES

Αυτομάτως αυτό σημαίνει πως μέχρι σήμερα, σε περιπτώσεις όπου τα εναέρια μέσα πρέπει να σπεύσουν σε ένα σημείο ενδιαφέροντος, χανόταν πολύτιμος χρόνος ή επιπλέον έπρεπε να συνδράμει το Πολεμικό Ναυτικό, εφόσον ήταν κοντά στο περιστατικό, κάτι που συμβαίνει συχνά. Επομένως ο εξοπλισμός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ με μεγαλύτερα σκάφη, εφόσον αυτά αξιοποιηθούν, όχι μόνο θα ανακουφίσει τα μέσα του ΠΝ αλλά θα εξοικονομήσει και πόρους.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του εφοδιασμού του Λιμενικού με OPV είναι η διαχείριση κρίσεων. Αρκετά περιστατικά που συμβαίνουν με τη γείτονα χώρα (ή άλλες) δεν είναι απαραίτητο να “στρατιωτικοποιούνται”, καθώς αρκεί η επίδειξη σημαίας. Δεν είναι δυνατόν όμως να στέλνεις ένα φουσκωτό σκάφος Rafnar να το κάνει αυτό και απέναντι να βρίσκει σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής σε μέγεθος πυραυλακάτου. Αντίστροφα, δεν είναι δόκιμο να στέλνεις πυραυλοφόρο σκάφος του ΠΝ σε επεισόδιο χαμηλής έντασης, καθώς μια τέτοια ενέργεια αντιμετωπίζεται ως κλιμάκωση.

Συνεχίζεται η ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, 2 ακόμη σκάφη τύπου Ρ355 CPV εντάχθηκαν στη δύναμή του

Και δύο λόγια για τις προδιαγραφές

Αν και θα παρακολουθήσουμε το θέμα, ειδικά όταν εμφανιστούν διεκδικητές του προγράμματος, ένα σύντομο σχόλιο για τις προδιαγραφές είναι η υψηλή για OPV, απαιτούμενη οικονομική αλλά και μέγιστη ταχύτητα. Φαίνεται το ΛΣ – ΕΛΑΚΤ κρίνει πως η άμεση αντίδραση σε ένα περιστατικό είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για την αντιμετώπιση του, όσο και για να “κόβεται η όρεξη” στις διεκδικήσεις της Τουρκίας περί δικαιοδοσίας των ζωνών Έρευνας και Διάσωσης.

Αποκλειστικό: Η Miltech εξοπλίζει τα σκάφη του Λιμενικού με κάμερες μεγάλης εμβελείας

Γενικότερα οι προδιαγράφες για τουλάχιστον 27 κόμβους μεγίστη ταχύτητα, τουλάχιστον 20 κόμβους οικονομική, η πρόβλεψη για “περίβλεπτη γέφυρα”, η στόχευση σε σκάφος “άνω των 80 μέτρων” δείχνει ότι οι απαιτήσεις του Λιμενικού είναι πολύ αυξημένες και πάνω από τα συνήθη για το χώρο των OPV για αντίστοιχη υπηρεσία Ακτοφυλακής.

ΠΠΛΣ 920 του Λιμενικού

Σημαντική κρίνεται και η πρόβλεψη υπερεπάρκειας σε πτητικά μέσα. Θα ήταν σωστό να διερευνηθεί η συνεργασία με το ΠΝ σε κοινό πρόγραμμα προμήθειας των μη επανδρωμένων για να μην έχουμε πάλι φαινόμενα πολυτυπίας. Παλαιότερη συζήτηση  ήθελε το ΠΝ να έχει ενδιαφερθεί για το VTOL UAS S-100 της Schiebel με μέγιστο βάρος απογείωσης τα 200 κιλά. Επιπλέον θα ήταν σκόπιμο το υπόστεγο να μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο 11 τόνων, μιας και τα ελικόπτερα του ΠΝ ή και τα Super Puma της ΠΑ είναι αυτής της κλάσης.

AS-332 Super Puma

Ακόμη, η πρόβλεψη για…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

67 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
67 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...

1
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1985: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, λουτρό αίματος...

3
Η πτήση 648 της EgyptAir από Αθήνα προς Κάιρο, καταλαμβάνεται από Παλαιστίνιους αεροπειρατές, που εκτρέπουν το αεροσκάφος από την πορεία του και το αναγκάζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Small Anti Drone Missile σε συνδυασμό με Skyranger 30 δημιουργούν ισχυρό anti-drone όπλο

Η MBDA Deutschland ανακοίνωσε πως προχωρά δυναμικά την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος αντιμετώπισης drone, γνωστού ως Small Anti Drone Missile (SADM) σε συνεργασία με...

Τα νέα χρώματα του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet… ως ελαφρού μαχητικού

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση του δεύτερου πρωτοτύπου (PT-2) του τουρκικού εκπαιδευτικού και μελλοντικά ελαφρού μαχητικού, Hurjet.Να θυμίσουμε ότι, ενώ το PT-1 είχε πετάξει...

Χρ. Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο και σημαντικό κομμάτι της “θετικής ατζέντας” στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης...