Σε ρεπορτάζ του Time, παρουσιάζεται μια από τις πολλές ιδιαιτερότητες του πολέμου στην Ουκρανία. Έτσι, αν και οι ΗΠΑ δεν έχουν αποδεχθεί την παραχώρηση Α-10 στην χώρα, η Ουκρανική Αεροπορία έχει ήδη οργανώσει ένα μικρό κέντρο εικονικής εκπαίδευσης πιλότων της στον τύπο. Η εκπαίδευση όμως γίνεται με χρήση εμπορικών προγραμμάτων εξομοίωσης όπως το DCS, με joysticks και χειριστήρια επίσης από το χώρο των gamers, μαζί με κάσκες εικονικής πραγματικότητας.
📽️In United States, Ukrainian pilots are learning how to fly A-10 Warthog attack aircraft using DCS with virtual reality.#UkraineRussiaWar pic.twitter.com/JiaxaonEbk
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) August 20, 2022
Έστω και έτσι όμως, οι ουκρανοί πιλότοι που μετέχουν παίρνουν μια σοβαρή γεύση του τι μπορεί να κάνει ένα Hog, ενώ μέσω διαδικτύου έχουν βρει ένα μεγάλο όγκο πληροφοριών, από παλαιά εγχειρίδια του αεροσκάφους, βίντεο με περιγραφές πιλότων τους, με επισκευές, επεξήγηση χειρισμού και τακτικών. Στην προσπάθεια τους αυτή έχουν και την διακριτική αλλά κρίσιμη στήριξη Αμερικανών αποστράτων που έχουν εμπειρία στον τύπο, οι οποίοι τους καθοδήγησαν που να αναζητήσουν πληροφορίες, ανοιχτά διαθέσιμες.
Η προετοιμασία των Ουκρανών πιλότων γίνεται βέβαια παράλληλα με την οργάνωση ενός λόμπι εντός ΗΠΑ για να ασκηθεί η σχετική πίεση στην κυβέρνηση Μπάιντεν, να δεχθεί να παραχωρήσει Α-10. Το κρίσιμο εδώ ερώτημα είναι αν το αεροσκάφος, σχεδίασης του ’70, μπορεί να ανταπεξέλθει στα ουκρανικά μέτωπα, όπου υπάρχει μεν αφθονία ρωσικών στόχων, ειδικά αρμάτων, αλλά και ισχυρή ρωσική αντιαεροπορική άμυνα.
Σε κάθε περίπτωση οι Ουκρανοί έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ευπροσάρμοστοι στο να απορροφούν -όχι βέβαια χωρίς μεγάλες φθορές και δυσλειτουργίες- δυτικά οπλικά συστήματα. Το αν καταφέρουν κάτι τέτοιο και με ένα τόσο εξειδικευμένο μαχητικό αεροσκάφος όπως το A-10, που είναι πολύ πιο πολύπλοκο από ένα αυτοκινούμενο οβιδοβόλο, είναι μεγάλο ερώτημα.