17.3 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗTupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει...

Tupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει πρωτότυπο. Μέρος Α΄

- Advertisement -

Η Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία επιθυμούσε έως το 1940 να εντάξει στο στόλο της ένα ταχύ μεσαίο βομβαρδιστικό για την υποστήριξη νέων επιθετικών τακτικών του Κόκκινου Στρατού. Έτσι προέκυψε ήταν το Tupolev Tu-2 το οποίο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 29 Ιανουαρίου του 1941, ενώ το πρώτο της μαζικής παραγωγής βγήκε από το εργοστάσιο το Μάρτιο του επομένου έτους. Αποδείχτηκε ένα από τα σημαντικότερα αεροσκάφη του είδους του – μαζί ασφαλώς με το Petlyakov Pe-2 – κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, έχοντας εξαιρετικό σχεδιασμό και πολλές δυνατότητες. Μετά την ίδρυση του ΝΑΤΟ το 1949, το Τu-2 έλαβε την ονομασία «νυχτερίδα».

Ο εξαιρετικός κινητήρας Μ-82

H ιστορία του ξεκινάει σε ένα από τα καλύτερα εργοστάσια κατασκευής κινητήρων της ΕΣΣΔ, το Perm No.19 στο οποίο, τιμής ένεκεν, δόθηκε το όνομα του Στάλιν. Το 1938, οι επικεφαλής του προσωπικού κηρύχθηκαν «εχθροί του λαού» και κατέληξαν φυλακισμένοι. Στη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε (1939-1940), ο A.D. Shvetsov διορίστηκε τεχνικός διευθυντής. Με την πρωτοβουλία του κυρίου σχεδιαστού I.P. Evich, γεννήθηκε εκεί ο M-82, όπου αποτέλεσε το βασικό κινητήρα του Tu-2. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του δεκατετρακύλινδρου αστεροειδούς διπλής σειράς ήταν η κοντύτερη διαδρομή εμβόλου, κάτι το οποίο μείωσε τη συνολική διάμετρο του κινητήρα από 1.375 σε 1.260 χλστ.

Το 1940, ο M-82 πέρασε επιτυχώς τις κρατικές δοκιμές και μπορούσε πλέον να τεθεί σε μαζική παραγωγή. Αποδείχθηκε αξιόπιστος, εύκολος στη χρήση και ανθεκτικός στα πεδία των μαχών. Το Δεκέμβριο του 1942 δημιουργήθηκε ο αναβαθμισμένος M-82F, και το 1943 βγήκε στην παραγωγή ο M-82FN, ο πρώτος σοβιετικός κινητήρας όπου διέθετε σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου στους κυλίνδρους αντί για καρμπυρατέρ (από την 1η Απριλίου του 1944, οι κινητήρες του Shvetsov έγιναν ευρύτερα γνωστοί ως ASh. Έτσι μετονομάστηκαν σε ASh-82).

O κινητήρας ASh-82FN

Οι M-82 δοκιμάστηκαν αρχικώς στο αεροσκάφος 103, το κατοπινό Tu-2. Πριν καν ολοκληρωθούν τα στάδια αξιολόγησης το Φεβρουάριο του 1941 και προτού εκδοθεί επίσημη απόφαση, η Επιτροπή της Αεροπορικής Βιομηχανίας (NKAP) εκκίνησε το πρόγραμμα της μαζικής παραγωγής του, εν γνώσει και του Κεντρικού Γραφείου Σχεδιασμού (TsKB).

Στις 17 Ιουνίου του 1941 εκδόθηκε η διαταγή της έναρξης παραγωγής του 103 και πέντε ημέρες αργότερα άρχισε ο πόλεμος. Η ταχεία προέλαση των Γερμανών επιτάγχυνε τις διαδικασίες εκκένωσης του εργοστασίου που μεταφέρθηκε στο Omsk. Ο Tupolev ανέλαβε τη συγκρότηση και οργάνωση ενός τεράστιου συγκροτήματος που απαιτούσε κεντρικά κτίρια συνολικής επιφανείας 30.000 τετ. μέτρων περίπου, δευτερεύοντα συμπληρωματικά άνω των 10.000 τετ. μέτρων, εργοστασιακό αεροδρόμιο, χώρο με 60 κοιτώνες εργατικού προσωπικού, εγκατάσταση δικτύων παροχής ρεύματος, θέρμανσης, νερού, τομείς σιτισμού και άλλα τέτοια, δευτερευούσης μεν σημασίας, αλλά εξίσου σημαντικά και χρονοβόρα.

Ο σχεδιαστής Andrei Nikolayevich Tupolev

Διαταγές για την έναρξη της παραγωγής του «103»

Βάσει των κυβερνητικών εντολών, το εργοστάσιο όφειλε να φτιάξει 45 αεροσκάφη εντός του τελευταίου τριμήνου του 1941. Ο Tupolev προνόησε ώστε να υπάρχουν σε κάθε τομέα ειδικοί με άριστες γνώσεις των χαρακτηριστικών του 103 για να είναι σε θέση να επιλύουν προκύπτοντα προβλήματα επί τόπου, χωρίς να χρειάζεται να καλούν προσωπικό από το γραφείο σχεδιασμού και να χάνεται πολύτιμος χρόνος. Το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους ξεκίνησε η κατασκευή των κυρίων μονάδων του αεροπλάνου.

H συνέχεια στο Military History

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Απριλίου 1941: Ο Γερμανικός Στρατός εισέρχεται στην...

0
Οι προελαύνουσες ναζιστικές δυνάμεις μπαίνουν στην Αθήνα, την οποία η ελληνική κυβέρνηση και ο βασιλιάς έχουν ήδη εγκαταλείψει. Εκεί υψώνουν τη σβάστικα στην Ακρόπολη....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η ένδοξη δράση του μεταγωγικού Noratlas με τα χρώματα του Ισραήλ

Το γαλλικό - ελαφρό με τα σημερινά μέτρα, μέσο με τα μέτρα της εποχής του - μεταγωγικό Noratlas της κρατικής αεροπορικής βιομηχανίας Société nationale...

1966-1976: Οι ελληνικοί εξοπλισμοί σε μια κρίσιμη δεκαετία – από τα Noratlas στην εισβολή της Κύπρου, μέρος Β’

Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσθηκαν οι περιστάσεις που οδήγησαν στην απόκτηση του Noratlas από την ΕΒΑ, ιδίως η ματαίωση της προμήθειας των 4...

Βίντεο: Το ιστορικό Boeing 747 “Olympic Eagle” γίνεται έκθεμα στο Ελληνικό

Ένα από τα εμβληματικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το Boeing 747Β SX-OAB "Olympic Eagle", μετακινήθηκε και τοποθετήθηκε δίπλα στο κτήριο Saarinen (το κεντρικό του...