29.6 C
Athens
Παρασκευή, 18 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗArkhangelsky Ar-2: ένα αξιοσημείωτο βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως που επισκιάστηκε από το Petlyakov...

Arkhangelsky Ar-2: ένα αξιοσημείωτο βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως που επισκιάστηκε από το Petlyakov Pe-2

- Advertisement -

Έχουμε αναφέρει πως η ανεπάρκεια των ταχέων βομβαρδιστικών κατά τον ισπανικό εμφύλιο εκκίνησε της διαδικασίες αναβαθμίσεως και εκσυγχρονισμού του στόλου της Σοβιετικής Αεροπορίας. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος προέκυψε το Arkhangelsky MMN M-105, το οποίο ετοιμάστηκε και παραδόθηκε για κρατικές δοκιμές το Σεπτέμβριο του 1939. Με τις εμπειρίες που αποκομίστηκαν από την κατασκευή και αξιολόγηση του νέου αεροσκάφους, η ομάδα σχεδιασμού του Arkhangelsky προχώρησε στην τροποποίησή του που απέφερε το βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως SB-RK με διευρυμένες πτέρυγες και νέα ψυγεία. Το αποτέλεσμα υπήρξε ένα από τα πιο ογκώδη πολεμικά αεροσκάφη που δημιουργήθηκαν κατά τη δεκαετία του 1930. Η Σοβιετική Αεροπορία δεν διέθετε τέτοιου τύπου αεροπλάνα εκείνη την εποχή, ενώ οι μάχες στις αρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε Πολωνία και Φινλανδία, κατέδειξαν τη σημαντικότητά τους για την καταστροφή μικρών στόχων.

Εξωτερικά το RK διέφερε από το SB (Skorostnoi Bombardirovschik) στις γρίλιες φρένων κοντά στα χείλη προσβολής των πτερύγων, τα βελτιωμένα αεροδυναμικώς άκρα των ατρακτιδίων των κινητήρων και το μικρότερο κάθετο ουραίο. Οι γρίλιες φρένων ήταν χαλύβδινοι σωλήνες οβάλ σχήματος όπου κατά τη φάση των καταδύσεων άνοιγαν σε κάθετη θέση και επανέρχονταν στην αρχική τους αμέσως μετά τη ρίψη των βομβών.

Το εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου του SB-RK σχεδιάστηκε εξ αρχής. Η ορατότητα από το κόκπιτ βελτιώθηκε, παρέχοντας επίσης άμεση επικοινωνία μεταξύ πιλότου και πλοηγού. Ο πιλότος μετακινήθηκε προς τα αριστερά ώστε να έχει καλύτερη ορατότητα όταν το αεροσκάφος εισέρχετο σε κατάδυση, ενώ ο πίνακας οργάνων τοποθετήθηκε προς τα δεξιά. Τα διαφανή τμήματα αυξήθηκαν, ενώ υπήρχε και δεύτερο αναδιπλούμενο χειριστήριο.

Το αεροσκάφος ήταν εξοπλισμένο με τέσσερα πολυβόλα ShKAS των 7,62 χλστ. (τα δύο από αυτά ήταν αμυντικά επάνω και κάτω από την άτρακτο), ενώ μπορούσε να μεταφέρει και βόμβες βάρους ενάμιση τόνου. Το ρυγχαίο ShKAS είχε δυνατότητα βολών έως 50° γωνία. Ο επάνω πυργίσκος, σχεδιασμένος από τον Toropov, είχε την ονομασία TSS-1 (πύργος αεροσκάφους υψηλής ταχύτητας). Διέθετε σκοπευτικό K-8T και πραγματοποιούσε βολές δεξιά και αριστερά με κλίση 60° και προς τα κάτω έως 30°. Στον ανασυρόμενο πυργίσκο MV-2 άνοιγαν οι δύο κάτω γυάλινες θυρίδες από τις οποίες έβγαινε το πολυβόλο το οποίο μπορούσε να βάλει πλαγίως σε γωνίες έως 30° και προς τα κάτω από 4° έως 55°.

Για τη ρίψη βομβών διαμετρήματος 250 ή 500 κιλών, κατασκευάστηκαν νέοι πυλώνες NP-1 οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι στο κέντρο της ατράκτου. Στο διαμέρισμα του πλοηγού υπήρχε σκοπευτικό NKPB-3 για νυκτερινούς βομβαρδισμούς χαμηλού υψομέτρου και ένα ακόμη OPB-1M. Στο πιλοτήριο ήταν εγκατεστημένο σκοπευτικό PBP-1, ειδικά σχεδιασμένο για καταδυτικούς βομβαρδισμούς.

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εννέα χρόνια από το αποτυχημένο τουρκικό πραξικόπημα του 2016, ο Ερντογάν πλέον ως “μεσσίας”

Έννατη επέτειος σήμερα του αποτυχημένου τουρκικού πραξικοπήματος του 2016, το οποίο κράτησε λίγοτερο από μια μέρα (21 ώρες), από την έναρξη του, μέχρι την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

13
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιουλίου 1203: Οι σταυροφόροι χτυπούν τις πύλες...

7
Οι σταυροφορίες ήταν πολυεθνικές εκστρατείες που οργανώνονταν από τα τέλη του 11ου αιώνα, με κεφαλή την εκκλησία της Ρώμης, ορμώμενες από το πανχριστιανικό κίνητρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

North American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105 Thunderchief

Το North American F-107 Ultra Sabre ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1950 από την North American Aviation για την Πολεμική...

IAI Lavi, η ιστορία ενός μαχητικού που θα κόντραρε το F-16

Το μαχητικό αεροσκάφος Lavi, ένα πρόγραμμα της ισραηλινής αεροπορικής βιομηχανίας, αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες της. Σχεδιασμένο για να ανταποκριθεί στις μοναδικές...

Lockheed YF-12: Η τεχνολογία ενός κορυφαίου υπερηχητικού αναχαιτιστικού

Η περίοδος του Ψυχρού Πολέμου χαρακτηρίστηκε από έντονο τεχνολογικό ανταγωνισμό μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Σοβιετικής Ένωσης, με την αεροπορική τεχνολογία να αποτελεί...