15.1 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

- Advertisement -
H πρώτη φωτογραφία του Α900 στο Κοτρώνι

Τα Μη Επανδρωμένα ελικόπτερα A900 είναι ήδη στην Ελλάδα και επιχειρησιακά! Η εταιρεία που έχει αναλάβει την εισαγωγή του τύπου σε υπηρεσία, και την εκπαίδευσή των στελεχών του Ναυτικού στο νέο σύστημα, έχει ήδη παραδώσει ελικόπτερα στο Κοτρώνι, και έχει αρχίσει η επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση. Όσο κι αν δεν έχει την αίγλη μιας FDI HN ή μιας κορβέτας, το Α900 βάζει το Πολεμικό Ναυτικό (επιτέλους) στον 21ο αιώνα, και προσφέρει δυνατότητες, που δυστυχώς μέχρι τώρα στερείτο.

Τι όμως είναι το Α900; Ποια είναι τα επιχειρησιακά σενάρια χρήσης τους, που θα βοηθήσουν το ΠΝ, και που ακριβώς βρίσκεται και η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα;

EΚΤΑΚΤΟ: Προμήθεια UAV ελικοπτέρων για το Πολεμικό Ναυτικό από την ΑLTUS LSA

Υπενθυμίζουμε πως η ελληνική εταιρεία ALTUS LSA υπέγραψε συμφωνία με το Πολεμικό Ναυτικό για την προμήθεια και εγκατάσταση μη επανδρωμένων ελικοπτέρων σε πλοία του στόλου. Η συμφωνία, όπως είχε ανακοινωθεί, προβλέπει την προμήθεια 5 A900 UAVs για ναυτική επιτήρηση, τα οποία έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την Alpha Unmanned Systems στην Ισπανία. Τα UAVs θα ενσωματωθούν σε φρεγάτες και αναμένεται να καταστούν επιχειρησιακά από τον Απρίλιο του 2022.

Τα χαρακτηριστικά των A900 είναι τα εξής:

  • Αυτόνομη απογείωση και προσγείωση σε κινούμενο σκάφος
  • 4 ώρες συνεχόμενης πτήσης
  • 25 χλμ. επιχειρησιακή ακτίνα δράσης
  • Υψόμετρο έως 10.000 πόδια
  • Ταχύτητα πτήσης 58 χιλιόμετρα/ώρα
  • Ωφέλιμο φορτίο έως 6 κιλά (σε πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους)
  • Ενσωματωμένη γεννήτρια 150W για παροχή ρεύματος σε πακέτα ηλεκτρονικού εξοπλισμού
  • Πλοήγηση χωρίς εξάρτηση από GPS
  • Δυνατότητα αυτοπεριστροφής και επίπλευσης
  • Νατοϊκές προδιαγραφές κατασκευής

Η συμμετοχή της ελληνικής εταιρείας ALTUS στο πρόγραμμα, πέρα από την προμήθεια των UAVs, έγκειται και στα εξής:

  1. Εκπαίδευση των στελεχών του ΠΝ και της ΥΠΑ αναφορικά με τον τύπο του UAV, το χειρισμό αλλά και τη συντήρηση του συστήματος.
  2. Ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των σχετικών συστημάτων στα πολεμικά πλοία.
  3. Στην παροχή υποστήριξης και συντήρησης.

Το Α900 σίγουρα δεν είναι ένα MQ-8C Fire Scout και δεν πρέπει να συγχέεται με τα μεγάλα UAV ελικόπτερα. Αλλά επίσης δεν έχει ουδεμία σχέση με μικρότερα drones, καθώς είναι ένα εξειδικευμένο UAV, για πολύ συγκεκριμένη “δουλειά”. Δεν μεταφέρει Hellfires, δεν μεταφέρει ηχοσημαντήρες, αλλά θα κάνει κάτι σημαντικό. Να δίνει εικόνα στον κυβερνήτη ενός πολεμικού πλοίου, από μεγάλη απόσταση.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, η Γη δεν είναι επίπεδη (αν και σε συζητήσεις για τους S-400, Τούρκοι κατάφεραν να πείσουν εγχώριο εύπιστο κοινό, πως είναι επίπεδη). Συνεπώς, ο κάθε κυβερνήτης μπορεί να βλέπει τι συμβαίνει σε μια θαλάσσια περιοχή, μέχρι ενός σημείου. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να εξαπολύσει το οργανικό του ελικόπτερο, προκειμένου να έχει εικόνα της κατάστασης.

Την κατάσταση θα βελτιώσουν σημαντικά τα MQ-9B Sea Guardian, όπως φυσικά και άλλα ιπτάμενα μέσα της ΠΑ ή του ΠΝ. Αλλά μια φρεγάτα, ειδικά οι παλιότερες Kortenaer, που στερούνται Link 16, έχουν σοβαρό πρόβλημα επίγνωσης της τακτικής κατάστασης. Κανείς δεν ξέρει τι κρύβεται πίσω από τάδε νησί, ή πίσω από μια βραχονησίδα. Επίσης, από απόσταση δεν ξέρουμε αν ένα πλοίο που εντοπίζεται είναι μόνο του, ή δίπλα του υπάρχει και μια πυραυλάκατος ή άλλο πολεμικό.

Έτσι, βλέπουμε πολλές φορές το δέντρο, και χάνουμε το δάσος. Διαφωνούμε για το αν ο Harpoon έχει 100 ή 200 χιλιόμετρα ακτίνα δράσης, ο ΜΜ40 αν έχει 300 χλμ, και αν χρειαζόμαστε ή όχι τον SCALP Naval. Και “γκρινιάζουμε” για τον SPIKE NLOS που έχει “λίγα”, ενώ θεωρούσαμε πρόβλημα τη μικρή εμβέλεια του Penguin Mk2 Mod7. Όλα αυτά, πιστεύοντας πως η στοχοποίηση θα γίνει με τις κρυστάλλινες σφαίρες που έχει κάθε κυβερνήτης ΤΠΚ ή φρεγάτας, στο κέντρο μάχης. Γιατί, με το ραντάρ επιφανείας, δεν μπορεί να γίνει στοχοποίηση ναυτικού στόχου πέρα από τον ορίζοντα…

Βέβαια, πάντα υπάρχουν τα επανδρωμένα ελικόπτερα, αλλά και τα παρατηρητήρια. Και μερικοί θεωρούν πως οι επικοινωνίες θα είναι απλές και εύκολες, και δεν θα σταματήσουν με ηλεκτρονικό πόλεμο… Και πως τα ελικόπτερα, θα μπορούν να πετούν ανεπηρέαστα, ή πως μπορείς να σηκώνεις συνεχώς για επόπτευση και αναγνωρίση ένα πολύτιμο S-70B ή MH-60R. Φυσικά υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα UAVs, αλλά το ΠΝ ήθελε κάποιο το οποίο δεν θα επηρεάζει τις επιχειρήσεις των άλλων πτητικών μέσων του από τα πλοία.

Ανθυποβρυχιακό webinar της ΠΤΗΣΗΣ: Οι δυνατότητες των νέων φρεγατών και ελικοπτέρων του ΠΝ, το μέλλον των drones

Για παράδειγμα…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

51 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
51 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...

4
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...

6
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση – πως τα πήγαν Patriot και Aster

Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...

Τουρκία: δοκιμή όπλου laser κατά μικρών μη επανδρωμένων – βίντεο

Η τουρκική Aselsan πραγματοποίησε πρόσφατα μια επιτυχημένη δοκιμή του συστήματος laser, Gokberk εναντίον FPV drones.Το Gokberk προτείνεται για την κάλυψη των τουρκικών επιχειρησιακών αναγκών...

LMM/Martlet, ένας οικονομικός πύραυλος για κάθε απειλή

Ο πύραυλος LMM, ή Martlet όπως ονομάζεται από τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις, αναπτύχθηκε από την Thales για να καλύψει την ανάγκη για ένα ελαφρύ,...