Αν και το είχαμε ξαναδεί, εντούτοις το γράφουμε τώρα, που κυκλοφόρησε μια πολύ καθαρότερη φωτογραφία: Όπου πλοίο του ρωσικού ναυτικού έχει τοποθετήσει ένα αντιαεροπορικό σύστημα TOR M2K στο ελικοδρόμιο του, για ενίσχυση της αντιαεροπορικής του άμυνας.
Better photo of the Black Sea Fleet's Vasily Bykov Project 22160 patrol ship with a Tor-M2KM air defense system on the back to augment its air defenses.https://t.co/z7tqVg9iS7 pic.twitter.com/jm72tBpIBD
— Rob Lee (@RALee85) June 15, 2022
Έτσι η κορβέτα (μπορούμε να πούμε και περιπολικό) Vasily Bykov, κλάσης Project 22160, που δεν διαθέτει μόνιμο σύστημα πυραυλικής αεράμυνας, επιχειρεί με ένα σύστημα Tor-M2KM προκειμένου να έχει περισσότερες δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας. Το TOR έχει δυνατότητες να βάλει εν κινήσει, και προφανώς οι Ρώσοι έχουν διευθετήσει τυχόν τεχνικά θέματα που έχουν να κάνουν με την τοποθέτησή του πάνω σε πλοίο.
Άλλωστη τη συγκεκριμένη λύση την έχουν δοκιμάσει χρόνια πριν, πάλι με TOR, στη φρεγάτα Admiral Grigorovich, με στερέωση (με αλυσίδες) στο ελικοδρόμιο. Δεν αποτελεί δηλαδή μια επιλογή που “εφευρέθηκε” βιαστικά. Το ερώτημα είναι πόσο καλά αποδίδει ένα TOR-2 στο θαλάσσιο περιβάλλον, τι γίνεται με τους “νεκρούς” τομείς έρευνας του ραντάρ του (γιατί η υπερκατασκευή του πλοίου παρεμβάλλεται) και πολλά ακόμη.
ΑΠΟΨΗ: Το Moskva δεν θα είναι το τελευταίο ρωσικό πλοίο που θα χαθεί στη Μαύρη Θάλασσα
Πάντως μετά τη βύθιση του Moskva, ο ρωσικός στόλος της Μαύρης Θάλασσας, έχει απωλέσει το βασικότερο πλοίο αντιαεροπορικής άμυνας. Έτσι, έχουν κυκλοφορήσει αρκετά βίντεο με πλήγματα σε ρωσικά μικρά πλοία από τουρκικά Bayraktar. Αυτό σταμάτησε όταν οι Ρώσοι άλλαξαν τακτικές, και περιόρισαν τις ουκρανικές πτήσεις. Η τοποθέτηση του εν λόγω συστήματος, είναι ανάμεσα στις “έξυπνες” λύσεις που εφάρμοσαν.