Ξεκινώντας θα προσπαθήσουμε να μπούμε “αμέσως” στο “ψητό, αναφέροντας τρεις τύπους πλοίων, κι ένα ναυπηγείο. ‘Ετσι θα γράψουμε: Sa’ar 6, K130 Batch 3. A100 Tamandare Class, όπως επίσης και “Σκαραμαγκάς”. Αν σε αυτά, προσθέσουμε και τη δυνατότητα της Γερμανίας να δώσει “ανάσα” στην Ελλάδα μέσα από την εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από τον υπολογισμό του ελλείμματος, τότε, σε 3 γραμμές έχουμε εξηγήσει το εξής απλό. Πως αν η Γερμανία το θελήσει, έχει τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις νέες κορβέτες για το ΠΝ, και την Ενδιάμεση Λύση, στο “τσεπάκι”. Ας το εξηγήσουμε…
Ο Σκαραμαγκάς είναι ένα ικανότατο ναυπηγείο, που στο παρελθόν έχει φέρει σε πέρας με επιτυχία, την κατασκευή των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, των υποβρυχίων Τ214, τον εκσυγχρονισμό του Τ209/1200 “Ωκεανός”, των φρεγατών S, και τόσα άλλα projects. Συνεπώς, μια κορβέτα όπως η Κ130 ή η Sa’ar 6 μπορεί πολύ εύκολα να κατασκευαστεί, με κάποιες επενδύσεις στην υποδομή του.
Η εμφάνισή των Γερμανών μαζί με τους Ισραηλινούς της ΙΑΙ, ήταν μια έκπληξη. Οι Ισραηλινοί, γνωρίζουν καλά τις ανάγκες του Ναυτικού, κι έχουν όλες τις απαραίτητες “αποδείξεις” πως τα συστήματά τους μπορούν να καλύψουν τις ελληνικές απαιτήσεις. Ειλικρινά, ένας συνδυασμός με το AESA Radar της Sa’ar 6, των αντιπλοϊκών Gabriel V, των Barak, του EW Suite Scorpius-N, αλλά και λύσεων όπως το LORA, κάνουν τις Sa’ar 6 ένα πλοίο που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο.
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, νέες φρεγάτες/κορβέτες, και μερικές “αποκλειστικότητες”
Βέβαια, είναι πολύ δύσκολο για το ΠΝ, μετά την γαλλική “στροφή”, να κάνει ταυτόχρονα, και μια “ισραηλινή”. Ήδη, μέσω στο ΠΝ θα συνυπάρχει το σύστημα μάχης TACTICOS της Thales NL, αλλά και το SETIS της Thales France, δυο διαφορετικοί “κόσμοι”, που όμως θα βρουν τρόπο να “συνεννοούνται” και να συνεργάζονται. Αυτό δεν είναι σίγουρο πως μπορεί να γίνει με τα ισραηλινά συστήματα.
ThinkOutOfTheBox: Τετραγωνίζουμε τον κύκλο για να αγοραστεί η 4η FDI!
Είναι σαφές για εμάς πως δεν υπάρχει κι αρκετός χρόνος για να προσφερθούν ισραηλινές λύσεις στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτός είναι ο λόγος που η TKMS θα συνεργαστεί για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ με τη THALES Netherlands, ενώ η ίδια η TKMS θα κάνει όλες τις μηχανολογικές αναβαθμίσεις/συντηρήσεις. Την ίδια στιγμή, η ΤΚΜS θα είναι ο integrator της THALES στα συστήματά της. Δεν αρκεί μια εταιρεία ηλεκτρονικών για να κάνει μόνη της την όποια αναβάθμιση, χρειάζεται κι ένας ναυπηγικός οίκος, με γνώση του αντικειμένου (αυτός για όσους διαδίδουν πως αρκούν μερικά CMS και ένα radar, και έχουμε εκσυγχρονισμό).
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Sa’ar 6 για το ΠΝ, κι όμως οι Γερμανοί “ξανάρθαν” με ισραηλινές “ενισχύσεις”!
Έτσι, η TKMS θα έρθει, αν δεν έχει ήδη έρθει, με διπλή πρόταση για νέα πλοία: την κορβέτα Κ130 με συστήματα της THALES Netherlands, αλλά και τη Sa’ar 6, με συστήματα της ΙΑΙ. Την ίδια στιγμή, προσφέρει και αναβάθμιση στις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, με τις εργασίες όλες να μπορούν να εκτελεστούν στην Ελλάδα.
Νέο εξαγωγικό συμβόλαιο για πυραύλους CAMM, αυτή τη φορά για τη Βραζιλία
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι Γερμανοί έχουν αρκετούς άσσους στο μανίκι τους, αν θελήσουν να τους “ρίξουν”. Ο πρώτος και κύριος, είναι η ύπαρξη μιας περίφημης Ενδιάμεσης Λύσης. Μιλάμε για τις γερμανικές K130 Batch 1, κλάσης Brandenburg, που θα αρχίσουν να αποσύρονται από το 2025, και να αντικαθίστανται από τις K130 Batch 3. Υπάρχουν συνολικά 5 διαθέσιμες Κ130 στο Γερμανικό Ναυτικό, μια εξαιρετική προσθήκη στο στόλο επιφανείας του ΠΝ.
Επίσης, η Γερμανία είναι η οικονομική υπερδύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από αυτή, ή κυρίως από αυτή, εξαρτάται το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να εξαιρεθούν οι αμυντικές δαπάνες από τον υπολογισμό του ελλείμματος. Κάτι τέτοιο το θέλει διακαώς η Ελλάδα, το θέλουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά ανθίσταται η Γερμανία. Νομίζουμε πως γίναμε κατανοητοί… αρκεί μια μικρή κίνηση από το Γερμανό Καγκελάριο, και το ΠΝ θα “ξαναπάει” σε γερμανικά πλοία επιφανείας, μετά από 35 χρόνια!
Ισραήλ: Πετυχημένες δοκιμές για τη ναυτική έκδοση του Iron Dome (Βίντεο)
Αν τώρα οι Κ130 φανούν “λίγες” για το ΠΝ, υπάρχει πάντα και η κλάση A100, μια μικρότερη A200, που πουλήθηκε στην Βραζιλία σαν Tamandaré. Από την Α200 έχει αφαιρεθεί ο waterejet και όλη η κίνηση γίνεται με κλασικές “προπέλες” που τις κινούν κινητήρες diesel. Σε βραζιλιάνικη υπηρεσία έχουν τοποθετηθεί οι CAMM/Sea Ceptor, αλλά σε ελληνική πολύ άνετα θα μπορούσαν να μπουν ESSM, RAM ή και οι δυο προαναφερόμενοι τύποι.
Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού
Σε όλα αυτά, μπορούμε να προσθέσουμε και τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την Γερμανική Υπηρεσία Εξαγωγών, με πολύ χαμηλά επιτόκια. Το μόνο που πρέπει να γίνει, είναι οι Γερμανοί να ασχοληθούν σοβαρά με εμάς, και να ξεπεράσουν τις όποιες δυσάρεστες αναμνήσεις τους έχει αφήσει η εμπειρία τους με την Ελλάδα. Φυσικά, θα πρέπει και εμείς να τους “ξεχάσουμε”, και να κάνουμε μια νέα αρχή. Αλλά με όλα όσα αναφέραμε, για μας είναι πολύ σαφές, πως αν το επιθυμεί η Γερμανία, έχει το συμβόλαιο με την Ελλάδα πολύ εύκολα!
Η Γερμανία ξεκίνησε την κατασκευή της τρίτης κορβέτας K130 Batch 2
Από το όλο “πακέτο”, δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε ότι οι Κ130 που…
H συνέχεια στο Naval Defence