12.2 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕΞΕΛΙΞΗ: Τεκτονικές αλλαγές στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ΠΝ, προτεραιότητα σε MEKO200HN και...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Τεκτονικές αλλαγές στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ΠΝ, προτεραιότητα σε MEKO200HN και προσεκτική επιλογή όπλων

- Advertisement -

Όπως γράψαμε πρώτοι το περασμένο Σάββατο, υπάρχει πλέον αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η πορεία του εκσυγχρονισμού του Στόλου, με τα εναπομείναντα 2 δις ευρώ. Θυμίζουμε, πως η αγορά των 3 FDI HN θα κοστίσει περίπου 3,3 δις ευρώ, συνεπώς το ΠΝ, θα πρέπει να φροντίσει τον εκσυγχρονισμό των κυρίων μονάδων επιφανείας με οικονομίες κλίμακος.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το ΠΝ θα προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό και των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ

Ίσως είμασταν λίγο υπερβολικοί στο θέμα της διακοπής ανταλλακτικών προς τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, οι οποίες σημειωτέον χρησιμοποιούνται εντατικά σε όλες τις δραστηριότητες ή τις αποστολές του ΠΝ. Μιλάμε για τα καλύτερα πλοία του Στόλου σήμερα, και χρίζουν προσοχής. Στο θέμα των ανταλλακτικών και της συντήρησης, θα επιστρέψουμε με νεότερο άρθρο μας, καθώς μπορεί να μην έχουμε θέμα με τις ΜΕΚΟ τόσο μεγάλο, ίσως όμως έχουμε σε άλλα μέσα.

Ναύαρχος Κονιδάρης: Ο Εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, υπερέχουν των κορβετών

Μέχρι σήμερα, η προσέγγιση του ΓΕΝ ήταν μετά την αγορά των 3 FDI HN, να “κλείσει” το συντομότερο και η αγορά κορβετών. Αφού γίνει κι αυτή, αν και εφόσον περίσσευαν χρήματα, θα κάναμε και κάποιες μικρές επενδύσεις στις ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αν δεν περίσσευαν, τότε θα κανιβαλίζαμε τα πρώτα δυο πλοία για να διατηρήσουμε άλλα δυο σε υπηρεσία. Έτσι, οι δυο τελευταίες ΜΕΚΟ200ΗΝ θα κατάφερναν να φτάσουν ίσως και μέχρι το 2030. Μετά φυσικά, θα αποστρατεύονταν.

Τι λέμε «κορβέτα»; Και τελικά ταιριάζει για το Πολεμικό μας Ναυτικό;

Όπως έχουμε γράψει, υπήρχαν πολλές εναλλακτικές για το μη εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Για παράδειγμα, αν το ΠΝ αγόραζε 5 Gowind HN και ταυτόχρονα προχωρήσει στην αγορά των 2+2 M Class, τότε οι ΜΕΚΟ200ΗΝ θα μπορούσαν πράγματι να αποσυρθούν. Αλλά οι Μ Class, όχι μόνο τελικά δεν είναι σύντομα διαθέσιμες, αλλά όπως έχουμε εξηγήσει, θα χρειάζονταν και περαιτέρω επενδύσεις (νέο εκτοξευτή για ESSM σίγουρα). Εκτός αυτού, η αγορά 5 Gowind στο εξωτερικό (Γαλλία), είναι πολύ φθηνότερη από την κατασκευή κάποιων (των 2,3 ή και 4) στην Ελλάδα. Δεν γίνεται όμως να μην κατασκευαστεί ούτε ναυτική βίδα στη χώρα μας.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συνέντευξη για το ναυτικό Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου νέας γενιάς με στοιχεία AESA, της IAI/ELTA

Έτσι, την περασμένη εβδομάδα, σε ευρεία σύσκεψη, από τον ΑΓΕΕΘΑ ζητήθηκε ξεκάθαρα ο εκσυγχρονισμός και των 4 πλοίων, κατά προτεραιότητα της αγοράς κορβετών. Την άποψη του ΑΓΕΕΘΑ στήριξε και η πολιτική ηγεσία. Το τελευταίο έγινε διότι το ΠΝ μπορεί να έχει κάνει αποδεκτό (εσωτερικά όμως, γιατί επίσημα ισχύει ακόμη το 12 φρεγάτες συν 5 κορβέτες) έναν μικρότερο Στόλο σε αριθμούς, αλλά το ΓΕΕΘΑ δεν μπορεί να εκτελέσει τα επιτελικά σχέδια και τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας με 7, 8 ή 9 πλοία. Έτσι, ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ είναι μονόδρομος, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το ΠΝ αδυνατεί να προσφέρει οτιδήποτε σε Ανατολική Μεσόγειο ή νότια της Κρήτης με μόλις 7 ή 8 πλοία (εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή λιγότερα). Θυμίζουμε εδώ πως Κάθε Ναυτικό που έχει ΜΕΚΟ200, τις έχει εκσυγχρονίσει.

ΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την “απόλυτη” ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το Ναυτικό μας

Επίσης, ο όλος σχεδιασμός με τα νέα Rafale, τα νέα όπλα των F-16V και οι αλλαγές σε επιτελικό επίπεδο, δεν μπορούν να υλοποιηθούν με 3 μόλις FDI HN. Ούτως ή άλλως, το ΠΝ επέλεξε το πλοίο, αλλά όπως έχουμε εξηγήσει δεν θα είναι απολύτως ετοιμοπόλεμο πριν το 2027-28, ενώ η έλλειψη συστήματος ECM κάνει αδύνατη την προστασία του Στόλου από πλευράς UAV/UCAV κι όχι μόνο. Το ΠΝ από την πλευρά πιεζόταν και πιέζεται για νέα πλοία, αλλά την ίδια στιγμή θυμίζουμε πως απέρριψε τις Adelaide, δεν συζήτησε ποτέ για τις Type 23 ή δεν θέλει τα Ticonderoga (βασικά υπάρχει σοβαρή διχογνωμία στο ΑΝΣ, παρά τις αλλαγές).

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Την ίδια στιγμή, σε ότι αφορά τις κορβέτες σαφώς και προηγούνται οι Γάλλοι, καθώς οι συζητήσεις με ΠΝ και ναυπηγεία είναι πολύ πιο βαθιές από αυτές των άλλων ενδιαφερομένων. Θα ήταν λάθος να απορριφθούν γιαυτό το λόγο εξαίρετες προτάσεις όπως των Βρετανών, των Γερμανο-Ισραηλινών (για τις Sa’ar 6), των Ιταλών (FCX-30), αλλά και των Ολλανδών (οι πραγματικά αδικημένοι με τη μη επιλογή των SIGMA 11515). Επίσης, θυμίζουμε πως και οι Αμερικανοί “παίζουν”, έστω και με εκσυγχρονισμένες “upgunned” LCS Flight O, που αποσύρει το USN.

Πόσο πληρώνει η Χιλή για τους SM-2 των Adelaide;

Το περίεργο είναι πως όλοι οι παραπάνω, προσφέρουν τα πάντα στην Ελλάδα, και οι Γάλλοι συνεχώς πετούν “τη μπάλα στην εξέδρα” για το θέμα. Ενώ δηλαδή οι Βρετανοί (που ξέρουμε), ή οι Αμερικανοί προσφέρουν ελληνική προστιθέμενη αξία κοντά ή πάνω από το 50%, οι Γάλλοι στις FDI HN είναι στο 10% και δεν έχουν αποσαφηνίσει τίποτα για την περίπτωση των Gowind HN. Αντίθετα, μαθαίνουμε δικαιολογίες επιπέδου “είναι πολύ μεγάλο πλοίο η Type 31”, κάτι που θα αναλύσουμε σε νέο μας άρθρο.

EKTAKTO: ‘Eχουμε Νικητή για τα πλοία του ΠΝ; Ήρθε η Babcock με “δυνατή” πρόταση, 4 ΑΗ-140ΗΝ/Type 31 και εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ

Αυτό που μας είχε κάνει εντύπωση, και μάλλον αλλάζει, ή υπάρχει περίπτωση να αλλάξει, είναι η “εμμονή” στον πύραυλο MICA VL (ή έστω τον MICA VL NG). Αν και εξαίρετο βλήμα…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

166 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
166 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

9
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Δεκεμβρίου 1943: Ναυμαχία του Βορείου Ακρωτηρίου,...

1
Κατά το Β' Παγκόσμιιο Πόλεμο, μονάδες του Βρετανικού Στόλου απομονώνουν και καταναυμαχούν το γερμανικό θωρηκτό "Scharnhorst" στον Αρκτικό Ωκεανό, βυθίζοντάς το.Στα τέλη του 1943,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Euronews: To Αζερμπαϊτζάν λέει πως το Embraer που έπεσε, χτυπήθηκε από ρωσικό πύραυλο!

Πηγές της κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν επιβεβαίωσαν αποκλειστικά στο Euronews την Πέμπτη, ότι ρωσικός πύραυλος εδάφους-αέρος προκάλεσε τη συντριβή του αεροπλάνου της Azerbaijan Airlines, στο...

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: ΜΙΑ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ ΤΟΥ F-16

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει στους...

Η ασυνήθιστη διάταξη του νέου κινεζικού “δράκου”

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησής μας για το νέο κινεζικό αεροσκάφος που εμφανίστηκε σήμερα σε Διαδικτυακές πηγές και όσο περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο γίνονται...