Η χρονιά του Rafale αποδεικνύεται το 2021 -και το 2020 βέβαια- καθώς οι παραγγελίες πέφτουν βροχή, από Ελλάδα, Αίγυπτο και Κροατία (προς το παρόν) για ένα μαχητικό που τώρα ζει την κατασκευαστική και λειτουργική του ωριμότητα. Έτσι σήμερα ανακοινώθηκε -κατά την επίσκεψη Μακρόν στη χώρα- η τεράστια παραγγελία ύψους τουλάχιστον 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για 80 Rafale συν 12 μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα Airbus H225M Caracal όπως και πακέτο όπλων και υποστήριξης. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι πως η παραγγελία αφορά την έκδοση F4 των Rafale, δηλαδή την υπό ακόμη εξέλιξη τους!
Με την αγορά αυτή η Αεροπορία των Εμιράτων θα γίνει -μέχρι άλλων εξελίξεων βέβαια- η ισχυρότερη στις χώρες του Κόλπου (με εξαίρεση βέβαια τη Σαουδική Αραβία) καθώς διαθέτει 78 F-16, 59 Mirage 2000-9 ενώ είναι σε διαπραγματεύσεις για την αγορά 50 F-35 αξίας 23 δις δολαρίων. Ειδικά η συμφωνία αυτή για τα F-35, έγινε στον απόηχο της σύγκλισης Εμιράτων και Ισραήλ, αλλά εδώ και μήνες έχει παγώσει καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν πιέζει τα Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία να «φρενάρουν» την επέμβαση τους στον εμφύλιο της Υεμένης.
Έτσι η Γαλλία εμφανίζεται ως η «εναλλακτική» λύση στην καθυστέρηση των F-35, μην έχοντας τέτοιους ενδοιασμούς και «ανθρωπιστικές» αναστολές… Θα έχει τώρα μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν η παραγγελία των γαλλικών αεροσκαφών «ξεκλειδώσει» την αγορά F-35 ή αν είναι ικανή να τη βυθίσει και τελείως. Ενώ αναμένεται και η αντίδραση του γειτονικού Κατάρ που είναι σε σύγκρουση με τα Εμιράτα, καθώς και αυτό έχει παραγγείλει Rafale.
Υπάρχει ελληνικό ενδιαφέρον για αυτή την πώληση; Ναι, καθώς πιθανολογείται ότι τα Εμιράτα θα αρχίσουν να αντικαθιστούν σε κάποια χρόνια τα Mirage 2000-9 με τα Rafale, οπότε ίσως ανοίγει (σε ένα μεσοπρόθεσμο μέλλον) ευκαιρία για εμάς να ζητήσουμε την αγορά μερικών ως μεταχειρισμένα για συμπλήρωση κενών και ενίσχυση του «γαλλικού άξονα» της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Αυτά βέβαια ως υπόθεση εργασίας και μόνο.