Είναι το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα -σε αριθμό σκαφών- αυτή τη στιγμή σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Μιλάμε βέβαια για την κατασκευή των 12 ναρκοθηρευτικών που έχουν παραγγείλει μαζί Βέλγιο και Ολλανδία (από 6 η καθεμία). Έτσι στις 30 Νοεμβρίου έγινε η πρώτη τοποθέτηση τρόπιδος για το αρχικό σκάφος της σειράς, ένα για το Βέλγιο το οποίο θα ονομαστεί Oostende (Οστάνδη), στα ναυπηγεία Concarneau στη δυτική Γαλλία, από την κοινοπραξία Naval Group και Piriou.
Η μεγάλη καινοτομία των νέων αυτών ναρκοθηρευτικών είναι πως θα κάνουν εκτεταμένη χρήση drones (κάπου 100 στο σύνολο). Τα μη επανδρωμένα θα είναι τόσο επιφανείας, όσο και εναέρια και υποβρύχια, για τον εντοπισμό και την εξουδετέρωση ναρκών. Έτσι πάνω στα σκάφη των 2.500 τόνων θα ενσωματωθούν από 2 μη επανδρωμένα επιφανείας Inspector 125 (μήκους 12 μέτρων και εκτοπίσματος 18 τόνων) τα οποία με τη σειρά τους θα είναι φορτωμένα με υποβρύχια drones όπως τα Seascan της ΕCA, τα συρόμενα σόναρ T18 και αρκετά K-STER C τα οποία εξουδετερώνουν νάρκες. Το μητρικό σκάφος (όπως πλέον είναι ο ρόλος του) έχει και μια πλατφόρμα απογείωσης για το μη επανδρωμένο ελικόπτερο UMS Skeldar V-200, μικτού βάρους 240 κιλών, με εμβέλεια 100 χιλιομέτρων και ικανότητα παραμονής στον αέρα έως 6 ώρες.
Έτσι τα ναρκοθηρευτικά θα διαθέτουν μια μεγάλη γκάμα αυτόνομων «εργαλείων» προσφέροντας μια πολύ σύγχρονη προσέγγιση στο ρόλο τους. Το ίδιο το σκάφος θα είναι οπλισμένο με ένα πυροβόλο 40 χιλιοστών της Bofors, πυργίσκους με βαρύ πολυβόλο, ραντάρ NS50 της Thales κ.ο.κ.
Πυροβόλα της BAE Systems για τα Βελγο-Ολλανδικά ναρκοθηρικά MCMV