18.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗFw 57: το πρώτο ολομεταλλικό αεροσκάφος της Focke Wulf

Fw 57: το πρώτο ολομεταλλικό αεροσκάφος της Focke Wulf

- Advertisement -

Ήταν το τέλος του Φθινοπώρου του 1934, όταν το Γερμανικό Υπουργείο Αεροπορίας (RLM) προκήρυξε διαγωνισμό για ένα αναχαιτιστικό βομβαρδιστικών «Kampfzerstöser» αλλά και με δυνατότητα επιπρόσθετων ρόλων, όπως αυτών του βαρέως μαχητικού ή συνοδευτικού. Από τις κατατεθειμένες προτάσεις των εταιρειών που ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη, τρεις ξεχώρισαν: η Focke Wulf με το Fw 57, η Messerschmitt με το Bf 110 και η Heinschel με το Hs 124. Το Δεκέμβριο του ιδίου έτους έλαβαν και οι τρεις άδεια υλοποίησης των σχεδίων τους.

Το Hs 124 κατασκευάστηκε σε δύο μόλις πρωτότυπα, το οποία δεν προκάλεσαν καμία αίσθηση, κι έτσι κόπηκε γρήγορα, με συνοπτικές διαδικασίες. Το Fw 57 ήταν με διαφορά το μεγαλύτερο από τα τρία, με μήκος που έφτανε τα 16,40 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων τα 25 και ύψος τα 4,10. Τρία πρωτότυπα ολοκληρώθηκαν, όλα το 1936, αλλά εν τω μεταξύ οι απαιτήσεις είχαν αλλάξει, καθότι προτεραιότητα δόθηκε πλέον σε αεροσκάφη-καταστροφείς «Zerstörer» όπως αποκαλούνταν, δηλαδή βαριά μαχητικά. Νικητής του διαγωνισμού ανεδείχθη το Bf 110, το οποίο έμελλε να παίξει κυρίαρχο ρόλο στις τάξεις της Luftwaffe ως βαρύ μαχητικό και ελαφρύ βομβαρδιστικό, φτάνοντας σε παραγωγή τα 6.170 κομμάτια μέχρι το πέρας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

O σχεδιαστής του αεροσκάφους, Wilhelm Bansemir

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Fw 57 σχεδιάστηκε από το μηχανικό αεροναυπηγικής Wilhelm Bansemir, ο οποίος ενασωματώθηκε στη σχεδιαστική ομάδα της Focke Wulf το 1927. Ήταν ένα τριθέσιο δικινητήριο – το πρώτο εξ ολοκλήρου μεταλλικό αερσκάφος της εταιρείας – με πιλότο, πλοηγό και πυροβολητή. Οι δύο πρώτοι κάθονταν ο ένας πίσω από τον άλλον σε επιμήκη θάλαμο διακυβερνήσεως, ενώ ο τρίτος βρισκόταν σε ηλεκτρικά κινούμενο πυργίσκο. Αυτό αποτελούσε πράγματι μια από τις καινοτομίες του αεροπλάνου.

Εν αντιθέσει με π.χ. βρετανικά αεροσκάφη (όπως το αναχαιτιστικό Boulton Paul Defiant) ένας ραχιαίος πυργίσκος ακριβώς πίσω από το κόκπιτ ήταν αρκετά ασυνήθιστο για τα δεδομένα της Luftwaffe. H άτρακτος, οβάλ σχήματος, ήταν σχετικά λεπτή, έφερε παράθυρα στο ρύγχος και τελείωνε σε μονό κάθετο ουραίο. Οι ευθείες πτέρυγες, τοποθετημένες στο μπροστινό τμήμα της, κατέληγαν σε στρογγυλεμένες άκρες και στηρίζονταν σε συμβατικό σύστημα προσγείωσης. Στις βάσεις τους υπήρχαν τα ατρακτίδια των δύο κινητήρων.

Αν και το αρχικό πλάνο απέβλεπε τη χρήση δύο υδρόψυκτων Daimler-Benz DB600A αναστρόφου διατάξεως V12, των 910 ίππων έκαστος, το αεροσκάφος δοκιμάστηκε τελικά με τους χαμηλοτέρης ισχύος Jumo 210, οι οποίοι κινούσαν τρίφυλλες μεταλλικές έλικες. Ο οπλισμός του ήταν δύο εμπρόσθια σταθερά πυροβόλα MG FF των 20 χιλ. (τα οποία ελέγχονταν από τον πιλότο) και ένα ακόμη ίδιο κινούμενο, τοποθετημένο στον πυργίσκο. Επιπροσθέτως, και αναλόγως της αποστολής που επρόκειτο να αναλάβει, μπορούσε να μεταφέρει και έξι βόμβες των 220 λιβρών.

To πρωτότυπο V1

Δοκιμαστικές πτήσεις, μειονεκτήματα και κατάληξη

Με βάση το σχεδιασμό του, μπορούσε να επιτελέσει ρόλους μαχητικού, συνοδευτικού και βομβαρδιστικού, γιαυτό παρουσιαζόταν ως πολλά υποσχόμενο και αξιοπρόσεκτο αεροσκάφος. Στις πτήσεις όμως που ξεκίνησαν το Μάϊο του 1936 αποδείχτηκαν ακριβώς τα αντίθετα. Τα δύο πρώτα πρωτότυπα, V1 και V2, πέταξαν με τους Jumo 210. Μετά από τις πρώτες εβδομάδες, το πρώτο παρουσίασε μηχανολογικής υφής προβλήματα και υποχρεώθηκε σε αναγκαστική προσγείωση όπου καταστράφηκε. Οι προγραμματισμένες δοκιμές δεν μπορούσαν να αναβληθούν, οπότε συνεχίστηκαν υποχρεωτικά με το δεύτερο, άλλα απογοήτευσαν πλήρως.

Η κατάσταση δεν άλλαξε διόλου ούτε με το τρίτο πρωτότυπο, V3, όπου ήταν και το μοναδικό το οποίο δοκιμάστηκε με τους DB600Α. Αυτό έφερε και επιπρόσθετο οπλισμό, στην προσπάθειά του να αποκτήσει την ιδιότητα του βαρέως μαχητικού. Το Φθινόπωρο κιόλας του 1936 το πρόγραμμα ακυρώθηκε, καθότι το αεροσκάφος έλαβε αναφορά από το υπουργείο Αεροπορίας ως συνολικώς ακατάλληλου.

Η κατάληξη του πρώτου πρωτοτύπου Focke Wulf Fw 57 V1

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

38
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...