Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα «Les Echos», η ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ειδικής αεροπορικής εκπαίδευσης ARES είναι πολύ κοντά στην οριστικοποίηση συμφωνίας για την απόκτηση των 12 μαχητικών Mirage 2000-5 του Κατάρ.
Πρόκειται για αεροσκάφη που εισήλθαν σε υπηρεσία προς το τέλος της δεκαετίας του 1990 και, όπως φαίνεται, καθίστανται πλεονασματικά για το Εμιράτο μετά την προμήθεια των μαχητικών Rafale, Eurofighter Typhoon και F-15.
Η ARES δραστηριοποιείται στη Γαλλία και δημοσιεύματα την εμφάνιζαν να ενδιαφέρεται για έως 18 μεταχειρισμένα Mirage 2000 ήδη από την περασμένη άνοιξη. Η ARES γεννήθηκε από τη συγχώνευση δραστηριοτήτων των SDTS και SECAERO και, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, χρησιμοποιεί εννέα MB339 και ένα Cessna 337.
Κριμα να μηνκαταλυξουν σε Ελληνικα χερια. Το μονο που χρειαζονται ειναι αναβαθμιση του λογισμικου του ρανταρ γιατι κατα τα αλλα ειναι ομοιοτυπα με τα ελληνικα σε αντιθεση με αυτα των ΗΑΕ που εχουν Ιταλικο συστημα ηλεκτρονικου πολεμου . Με αυτα τα 15 θα μπορουσαμε να δωσουμε στην ιδιωτικη εταιρεια τα Μ-2000 EGM και εμεις να συμπληρωσουμε 2 μοιρες με -5! Που ειναι η διπλωματια οταν την χρειαζεσαι? Τωρα πρεπει να δειξει τα νατανακλαστικα της γιατι μπορει να ειναι συμμαχος της Τουρκιας αλλα θελει να συμμετασχει στην εξορυξη αεριου απο την Κυπρο. Αρα εχουμε κατι με το οποιο να τους πιεσουμε.
Μονο εγώ νομισα οτι μέρος της συμφωνίας των Rafale ήταν η επιστροφή των EGM στην Dassault έναντι κάποιου αντιτίμου ;;;…..
Αληθεια σε παλαιοτερο αρθρο σας ειχατε γραψει οτι η Ταιβαν θα απεσειρε τα 55 απο το αρχικως 60 Μ-2000-5 (με ρανταρ ομως RDY-1 που θα απαιτουσε αναβαθμιση λογιμικου) μαζι με τα 960 βληματα MICA και τα 10 ατρακτιδια ASTAC το 2020. Υπαρχει κατι νεοτερο για αυτη τη περιπτωση?
Προφανώς θα τα ήθελε η απεγνωσμένη «κολλητή» φίλη Τουρκία αλλά απο Γαλλία μεριά ήρθε η άρνηση και η εναλλακτική.
Μοιάζει να ήταν αυτοί που θα έπαιρναν τα 18 Ελληνικά Mirage και στη πορεία να τους προέκυψαν τα 12 Καταριανά dash-5.