29.7 C
Athens
Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΙαπωνία: Καθελκύστηκε το υποβρύχιο Hakugei, τι ξέρουν οι Ιάπωνες και προτιμούν μπαταρίες...

Ιαπωνία: Καθελκύστηκε το υποβρύχιο Hakugei, τι ξέρουν οι Ιάπωνες και προτιμούν μπαταρίες λιθίου;

- Advertisement -

Η κλάση Taigei είναι η πιο σύγχρονη υποβρυχίων του Ιαπωνικού Ναυτικού και πριν λίγες μέρες το δεύτερο σκάφος της σειράς, το Hakugei («Λευκή Φάλαινα»), καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία της Mitsubishi  Heavy Industries στο Κόμπε.

Τα Taigei που θα είναι συνολικά 4, αποτελούν εξέλιξη της προηγούμενης κλάσης Soryu αλλά έχουν πολλές καινοτομίες και ουσιαστικά είναι ένα νέο σκάφος σε εξοπλισμό, αν και το κύτος είναι μια μεγεθυμένη έκδοση των Soryu, φθάνοντας τους 3.000 τόνους εκτόπισμα, τα 84 μέτρα μήκος και τα 9,1 πλάτος. H πιο μεγάλη αλλαγή είναι η χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου αντί των κλασσικών μολύβδου που διαθέτουν τα συμβατικά υποβρύχια παγκοσμίως. Η πίστη των Ιαπώνων στις νέας τεχνολογίας μπαταρίες είναι τόσο σοβαρή που και τα δύο τελευταία σκάφη προηγούμενης κλάσης υποβρυχίων, της Soryu, εφοδιάστηκαν με αυτές και το ίδιο γίνεται και με τα Taigei σε ακόμη πιο βελτιωμένη εκδοχή.

H χωρητικότητα των νέων μπαταριών είναι σημαντικά μεγαλύτερη από των μολύβδου για το ίδιο μέγεθος, φορτίζουν γρηγορότερα και η απόδοση τους είναι πιο σταθερή κατά την εκφόρτιση, ενώ έχουν μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης-επίβλεψης. Έτσι αν και παγκοσμίως η σύγχρονη τάση των υποβρυχίων για πρόωση είναι ο συνδυασμός μπαταριών και συστημάτων AIP (το τελευταίο είναι είτε κινητήρας που καίει μίγμα καυσίμου και οξειδωτικού που είναι αποθηκευμένο σε δεξαμενές πίεσης στο υποβρύχιο παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια, είτε εναλλακτικά, η οξειδωτική αντίδραση κυψελών καυσίμου πάλι για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας), οι Ιάπωνες επενδύουν σε υψηλής χωρητικότητας μπαταρίες, σε συνδυασμό βέβαια με την κλασική φόρτιση τους στην επιφάνεια από κινητήρες ντίζελ.

Η ιαπωνική αυτή προτίμηση (μοναδική προς το παρόν παγκοσμίως) δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ιδιορρυθμία τους καθώς έχει προηγηθεί πολύ μεγάλη έρευνα στον τομέα, ενώ η χώρα είναι από τους πρωτοπόρους σε τεχνολογίες κυψελών καυσίμου (υδρογόνου). Μάλιστα υπάρχει πρόγραμμα μαζικής πλέον χρήσης τους σε καθημερινή βάση, π.χ. σε αυτοκίνητα και φορτηγά. Έτσι η Ιαπωνία θα μπορούσε εύκολα να εξελίξει ένα σύστημα AIP κυψελών καυσίμου για τα νέα υποβρύχια της (κάτι που είχε μελετήσει κιόλας στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας). Κι όμως, προτίμησε για μεγάλα ωκεάνια υποβρύχια όπως τα Taigei, που προορίζονται να αντιμετωπίσουν τον ολοένα και ισχυρότερο κινεζικό στόλο, να στηριχθεί σε εξελιγμένες μπαταρίες.

Από πλευράς οπλισμού τα Taigei διαθέτουν 6 τορπιλοσωλήνες και μπορούν εκτός από τις εγχώριας κατασκευής βαριές τορπίλες Type 89 της Mitsubishi, να εκτοξεύσουν και πυραύλους Harpoon. Τα σκάφη φημολογείται πως είναι ιδιαίτερα “σιωπηλά” στην πλεύση τους, με βελτιστοποίηση του εξωτερικού κελύφους, νέες τεχνικές περιορισμού θορύβου, ελαστικές αναρτήσεις σε όλα τα επίπεδα του, οπότε ίσως είναι και τα πλέον αθόρυβα συμβατικά στον κόσμο. Επίσης έχουν εξελιγμένο σόναρ και σνόρκελ, μεγάλο βαθμό αυτοματοποίησης και περιλαμβάνουν και ιδιαίτερα διαμερίσματα για γυναικείο προσωπικό, που πλέον έχει αρχίσει να υπηρετεί στα υποβρύχια της χώρας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Υποστήριξη μαχητικών: Ας κάνουμε με τα F-16, ότι κάνουν οι Ουκρανοί με τα δικά τους!

Η Ουκρανία, από την έναρξη της ρωσικής εισβολής το 2022 έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο προσαρμοστικότητας και καινοτομίας υπό συνθήκες πολέμου. Αντιμέτωπη με έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 1ο, Στρατηγός...

1
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

EKTAKTO: H Naval Group επιβεβαίωσε την κυβερνοεπίθεση, στο Διαδίκτυο δεδομένα των φρεγατών ΚΙΜΩΝ;

Η Naval Group, μία από τις κορυφαίες γαλλικές εταιρείες άμυνας, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία παραδέχεται ότι υπήρξε στόχος μιας κυβερνοεπίθεσης. Η εταιρεία ελέγχει αν...

Η Ινδονησία αγοράζει δύο φρεγάτες από την Τουρκία

Η Ινδονησία υπέγραψε σήμερα μία συμφωνία με τον τουρκικό ναυπηγικό όμιλο TAIS για την απόκτηση δύο φρεγατών κλάσης I. Η συμφωνία υπογράφηκε στο περιθώριο...

Πύραυλοι Atmaca σε κοντέινερ, μια τουρκική πρόταση μεταφοράς χωρίς “ίχνος”

Την γνωστή λύση "κοντέινερ-εκτοξευτή" παρουσίασε η τουρκική Roketsan στην αμυντική έκθεση IDEF 2025. Έτσι σε κοντέινερ περιέλαβε εκτοξευτή 6 αντιπλοϊκών πυραύλων Kara Atmaca (η...