Όλα δείχνουν πως οι Γάλλοι την περασμένη εβδομάδα έφεραν μια πρόταση που κυριολεκτικά, το ΠΝ “δεν μπορούσε να αρνηθεί”. Όπως πρώτη είχε γράψει η ΠΤΗΣΗ, οι Γάλλοι εδώ και δυο εβδομάδες έχουν καταφέρει μια σημαντική μείωση τιμής. Αυτές τις μέρες έφεραν επίσημη προσφορά και φαίνεται πως πλέον “κερδίζουν”. Αρχικά προσφέρουν 2 φρεγάτες FDI το 2025, με την πρώτη μάλιστα στις αρχές του έτους, και τη δεύτερη αργότερα αλλά εντός του δωδεκαμήνου. Η τρίτη ελληνική θα έρθει το 2026. Ουσιαστικά λοιπόν, η Γαλλία προσφέρει τη 2η και 3η που θα κατασκευαστούν στην Γαλλία, ενώ μάλλον θα παρέχει και την 4η ή την 5η στην σειρά παραγωγής ως την 3η ελληνική. Τα έχουμε γράψει εδώ και καιρό!
EKTAKTO: Γαλλική ρελάνς με τις FDI, οι Γάλλοι αποδεικνύουν πως είναι “πολύ σκληροί για να χάσουν”
Με αυτό τον τρόπο, οι Γάλλοι ξεπερνούν δυναμικά, όπως επίσης έχουμε γράψει, το “σκόπελο” της Ενδιάμεσης Λύσης, καθώς καμία σχεδόν πρόταση δεν προσέφερε πραγματική τέτοια λύση πλην των ΗΠΑ. Οι τελευταίες όμως όπως φαίνεται διαθέτουν τα καταδρομικά Ticonderoga, που όμως κρίνονται ακριβά στη συντήρηση, και ίσως κάποιες από τις LCS (μάλλον τις LCS 7 & 9). Το πρόβλημα είναι πως οι ΗΠΑ ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει τη στάση τους, και το ΠΝ δεν μπορεί να περιμένει.
Γαλλική ρελάνς με παράδοση 2 FDI το 2025, ξεπερνούν οι Γάλλοι το “πρόβλημα” της Ενδιάμεσης Λύσης;
Την κατάσταση μετά την “εμπλοκή” με τις Cassard αποφάσισε να λύσει η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας κ. Φλοράνς Παρλί, μετά από παραίνεση του Έλληνα ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλου. Έτσι, η Γαλλία δεσμεύτηκε να αλλάξει το πρόγραμμα παραδόσεων και κατασκευών, προκειμένου να μπορούν έτσι να έρθουν πλοία στην Ελλάδα, τη στιγμή που θα τα χρειαζόμαστε, δηλαδή το 2025 που θα πρέπει να έχουν φύγει τουλάχιστον 2 Kortenaer. Κανείς άλλος κατασκευαστής, δεν μπορεί να δώσει τέτοια λύση μέχρι το 2025 (μόνο η DAMEN, αλλά όχι τις 11515ΗΝ, αλλά για παραγωγή των 10514).
Βέβαια, και οι 3 φρεγάτες θα κατασκευαστούν σε γαλλικά ναυπηγεία, και υπάρχει δυνατότητα για ακόμη 1 σαν option. Η τέταρτη θεωρητικά μπορεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα, αλλά ίσως είναι πολύ δύσκολο και αντιοικονομικό να γίνει κάτι τέτοιο για ένα τόσο προηγμένο πλοίο, και μάλιστα μόνο για μια μονάδα. Συνεπώς, το ασφαλέστερο είναι να θεωρήσουμε πως αν παραγγελθεί τέταρτο, θα είναι κι αυτό Γαλλικής κατασκευής. Αυτό δεν είναι κατ’ανάγκη κακό για το Πολεμικό μας Ναυτικό, αλλά σίγουρα είναι πλήγμα για την ασθμαίνουσα πλέον, ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.
Όμως έχουμε γράψει πολλές φορές ότι το κρίσιμο διακύβευμα τώρα είναι το Πολεμικό μας Ναυτικό και το μέλλον του απέναντι σε έναν αναθεωρητικό εχθρό. Οι Γάλλοι έχουν προτείνει από το 2019 τη συμμετοχή της χώρας μας στο πρόγραμμα, με συμπαραγωγή κύριων υποσυστημάτων από ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες. Τι ακριβώς έχει τελικά συμφωνηθεί, είναι άγνωστο.
Άσκηση Αντικειμενικότητας: Ένας Belhaρίτης υπερασπίζεται τις… FDI-HN
Το πλέον ενδιαφέρον όμως είναι πως…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ