14 C
Athens
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗJunkers Ju-488: το... παραλίγο νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας

Junkers Ju-488: το… παραλίγο νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας

- Advertisement -

Το Σεπτέμβριο του 1943, το τεχνικό γραφείο του Υπουργείου Αεροπορίας του Ράϊχ ήρθε σε συμφωνία με τη Junkers για δέκα πρωτότυπα ενός αεροσκάφους ιδανικού για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Το αποτέλεσμα θα ήταν ένα βαρύ βομβαρδιστικό τριμελούς πληρώματος, εφοδιασμένο με τέσσερις κινητήρες BMW 801 ή 802, μήκους 23,24 μέτρων και ανοίγματος πτερών 31,23. Θα έφερε δύο πυργίσκους (ραχιαίο και ουραίο) διπλών πυροβόλων MG 151 και MG 131 αντιστοίχως, ενώ θα μπορούσε να πετάει για 4.500 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα τα 690 χλμ. την ώρα και με φορτίο βομβών συνολικού βάρους πέντε τόνων.

Συναρμολόγηση της ατράκτου στο εργοστάσιο Latécoère της Τουλούζης της Γαλλίας

Ως σημείο αφετηρίας η εταιρεία επέλεξε το, ήδη εγκεκριμένο για παραγωγή, Junkers Ju-188T.1, ο σκελετός του οποίου ήταν πολλά υποσχόμενος για το νέο project. Για τις πτέρυγες, την άτρακτο, το σύστημα προσγείωσης και τους κινητήρες θα χρησιμοποιούνταν τα Junkers Ju-88, 188, 288 και 388 αντιστοίχως. Έτσι, η συναρμολόγηση των κομματιών θα γινόταν χωρίς δυσκολίες ή επιπρόσθετες δαπάνες εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού.

Συναρμολόγηση των πτερύγων του δευτέρου πρωτοτύπου V402

Ό,τι επρόκειτο να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το μηδέν θα ήταν τα εσωτερικά σημεία των πτερύγων καθώς και κάποια τμήματα στο κέντρο της ατράκτου. Η συναρμολόγηση των δύο πρώτων πρωτοτύπων Ju 488 V401 kai V402 ξεκίνησε ένα χρόνο αργότερα, το Σεπτέμβριο του 1944. Περίπου την ίδια περίοδο, το Υπουργείο Αεροπορίας ενέκρινε την παραγωγή νέων κινητήρων από τους αρχικώς προγραμματισμένους να τοποθετηθούν. Αυτό σήμαινε πως στα επόμενα πρωτότυπα Ju 488 V3, V4, V5 και V6 θα προσαρμοζόταν νέα άτρακτος.

Η ολοσχερής καταστροφή του πρώτου πρωτοτύπου V401 μετά το σαμποτάζ.

Για λόγους όμως σαμποτάζ και παρατεταμένων συμμαχικών βομβαρδισμών, η συναρμολόγηση των δύο πρώτων πρωτοτύπων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ· και ενώ η κατασκευή των τεσσάρων επομένων, που είχαν επανασχεδιαστεί για τους Jumo-922A/B-3 (24 κυλίνδρων και δύναμης 2.500 ίππων), είχε προχωρήσει αρκετά, το αποτέλεσμα δεν ήταν διαφορετικό. Τελικώς, το υπουργείο διέταξε την πλήρη παύση του προγράμματος το Νοέμβριο του 1944.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Τα M1117 ως χαμηλού κόστους αντι-drone ασπίδα του Ελληνικού Στρατού!

Η μαζική είσοδος των φθηνών, εύκολα παραγόμενων μη επανδρωμένων στο πεδίο της μάχης δεν αποτελεί απλώς μια ακόμη τεχνολογική εξέλιξη. Πρόκειται για ιστορική τομή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Στη Βουλή οι αγορές των PULS, των 52 RAM, των...

69
Το κυρίαρχο θέμα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλιστικών της Βουλής, στις 4 Δεκεμβρίου είναι η εισαγωγή προς ενημέρωση του μεγάλου προγράμματος προμήθειας των 36...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου/5 Δεκεμβρίου 1826: Μάχη της Αράχωβας, ο...

2
Οι Ελληνικές δυνάμεις υπό τον Γεώργιο Καραϊσκάκη αποκλείουν ισχυρή τουρκαλβανική δύναμη στην Αράχωβα, αποκόπτοντάς την από το κύριο τουρκικό σώμα και στερώντας της εφόδια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Dornier Do228, ένας φίλος από τα παλιά που θα πετά για πολύ ακόμη!

Το Dornier Do 228 είναι ένα δικινητήριο μεταφορικά αεροσκάφος, σχεδιασμένο πρωτίστως για μεταφορές μικρής εμβέλειας και επιχειρήσεις σε μάλλον δύσκολα περιβάλλοντα, εκεί που άλλα...

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...