Οι ιαπωνικής σχεδίασης και υπό κατασκευή φρεγάτες κλάσης Mogami, δεν αποτελούν και φυσικά ουδέποτε αποτέλεσαν δυνητική επιλογή για το πρόγραμμα νέων φρεγατών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Καθότι πρόκειται να είναι ένα ικανότατο πλοίο πολλαπλών ρόλων, ας δούμε τι θα μπορούσαν (θεωρητικά πάντα) να προσφέρουν στο ΠΝ, εξετάζοντας την ιστορία τους και τις δυνατότητές τους.
Το 2015 ο ιαπωνικός αμυντικός προϋπολογισμός διέθεσε κεφάλαια για να μελετήσει την κατασκευή ενός νέου “συμπαγούς αντιτορπιλικού με πρόσθετες πολυλειτουργικές δυνατότητες” καθώς και ένα νέο σύστημα ραντάρ για το αντιτορπιλικό. Την ίδια χρονιά η Mitsubishi Heavy Industries (MHI) αποκάλυψε το πρώτο πρωτότυπο μοντέλο μιας φρεγάτας (30FF) το οποίο ανέπτυξε με δικά της κεφάλαια. Ήταν ένα πλοίο που φιλοδοξούσε να έχει σχετικά χαμηλό κόστος, υψηλό αυτοματισμό και να είναι πολλαπλών ρόλων.
Τον Αύγουστο του 2017, η ιαπωνική υπηρεσία Acquisition, Technology & Logistics Agency (ATLA) επέλεξε την MHI και την Mitsui Engineering and Shipbuilding ως τον κύριο ανάδοχο και υπεργολάβο για την κατασκευή της φρεγάτας. Επιπλέον, η υπηρεσία επέλεξε επίσης ένα εντελώς νέο σχέδιο σκάφους (30DX). Το νέο πλοίο πρόκειται να αντικαταστήσει τα αντιτορπιλικά κλάσης Asagiri και τα συνοδά αντιτορπιλικών -πρακτικά ελαφριές φρεγάτες- κλάσης Abukuma.
Η κατασκευή των 30DX επρόκειτο να ξεκινήσει το 2018. Συνολικά είκοσι δύο μονάδες έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν έως το 2032. Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται υπό κατασκευή τέσσερα σκάφη και το πρώτο καθελκύστηκε τον περασμένο Μάρτιο. Σύμφωνα με πληροφορίες από ανοιχτές πηγές, γίνεται λόγος για κόστος $452 εκατομμυρίων ανά μονάδα.
Το σκάφος έχει συνολικό μήκος 130 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα, εκτόπισμα 3.900 τόνων και εκτόπισμα με πλήρες φόρτο, 5.500 τόνους, καθώς και μέγιστη ταχύτητα άνω των 30 κόμβων (56 χλμ./ώρα).
H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ