Αρκετά νέα έδωσε ο Selcuk Bayraktar, τεχνικός διευθυντής της εταιρίας Baykar που κατασκευάζει τα γνωστά τουρκικά οπλισμένα drones Bayraktar TB2 και Akinci και έχει στα σχέδια το MIUS, δηλαδή ένα μη επανδρωμένο μαχητικό τζετ. Συγκεκριμένα σε ομιλία του σε αεροδιαστημική ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Gebze παρουσίασε αρχικά τις προδιαγραφές για το Bayraktar TB3, δηλαδή την εκδοχή για χρήση από αεροπλανοφόρα. Το συγκεκριμένο προκρίνεται να υπηρετήσει με το ελαφρύ αεροπλανοφορο-ελικοπτεροφόρο Anadolu, το οποίο μετά την εκδίωξη της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 έχει μείνει χωρίς αεροσκάφη (καθώς ήταν υπό συζήτηση ο εξοπλισμός του με μαχητικά κάθετης απογείωσης F-35B).
Σύμφωνα λοιπόν με τουρκικά ΜΜΕ ο Selcuk Bayraktar περιέγραψε το TB3 ως μια σημαντικά μεγαλύτερη εκδοχή του ΤΒ2 με μικτό βάρος απογείωσης 1.450 κιλά (με το TB2 να είναι στα 650), με ικανότητα παραμονής στο αέρα 24 ώρες, αναδιπλούμενες πτέρυγες ώστε να είναι διαχειρίσιμο στο περιβάλλον του Anadolu, και με αυξημένο μέγιστο ύψος πτήσης. Η μεγάλη αύξηση βάρους και η νύξη για μεγαλύτερο μέγιστο υψόμετρο κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει και αλλαγή κινητήρα με κάποιον ισχυρότερο και βέβαια μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα οπλικών συστημάτων και συστημάτων επιτήρησης και στόχευσης, καθώς σε σχετικό slide φαίνονται 6 σημεία ανάρτησης κάτω από τις πτέρυγες. Από πλευράς κινητήρων πάντως υπάρχουν προγράμματα τουρκικής ανάπτυξης και κατασκευής αλλά και κανάλι επικοινωνίας με την ουκρανική εταιρία Motor Sich η οποία προς το παρόν προμηθεύει με κινητήρες turboprop το Akinci, δηλαδή το δικινητήριο drone της Baykar.
Ένα στοιχείο που αποκάλυψε ο Selcuk Bayraktar είναι πως το TB3 θα μπορεί από το Anadolu να δρα συνεργατικά με το MIUS, το οποίο επίσης προορίζεται να ενταχθεί στο πλοίο. Αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες τόνισε πως η συνεργασία των δύο αεροσκαφών θα δρα ως πολλαπλασιαστής ισχύος, π.χ. με το Bayraktar TB3 να δρα ως αεροπλάνο επιτήρησης και στόχευσης, καθώς έχει μεγαλύτερη αυτονομία παραμονής στον αέρα, και το MIUS να αναλαμβάνει την αποστολή κρούσης όταν εντοπιστεί στόχος.
Για το MIUS οι βασικές προδιαγραφές που περιγράφηκαν στην ίδια ομιλία, είναι αυτές που ήδη γνωρίζουμε. Δηλαδή μικτό βάρος απογείωσης 5,5 τόνοι, ωφέλιμο φορτίο 1.500 κιλά, παραμονή σε πτήση έως 5 ώρες, ταχύτητα έως 800 χιλιόμετρα/ώρα με υποσχετική ότι σε επόμενο μοντέλο θα επιτευχθεί και υπερηχητική. Το μέγιστο υψόμετρο εκτιμάται στα 40.000 πόδια ενώ το πρώτο πρωτότυπο, με χαρακτηριστικά χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, αναμένεται το 2023.
Σε κάθε περίπτωση είναι ενδιαφέρον το ότι η εξέλιξη των δύο αεροσκαφών παρουσιάζεται παράλληλη. Με το μεν TB3 να είναι ένα πιο «μεγάλο» TB2, κάτι που τεχνικά είναι σχετικά εφικτό να γίνει γρήγορα, εφόσον υπάρχει ο κινητήρας, ενώ το σαφώς πολύ πιο τολμηρό στη σχεδίαση MIUS να παρουσιάζεται ως λύση για το Anadolu, προσφέροντας του ικανότητα ισχυρής κρούσης και με μεγάλη ταχύτητα πτήσης, κάτι που είναι το βασικό ελάττωμα των ελικοφόρων TB2-TB3, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε στόχους ευκαιρίας ή σε απειλές που απαιτούν γρήγορη αντίδραση.