14.9 C
Athens
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤουρκία: Παρουσίαση προδιαγραφών για το ναυτικό Bayraktar TB3 αλλά και για το...

Τουρκία: Παρουσίαση προδιαγραφών για το ναυτικό Bayraktar TB3 αλλά και για το μη επανδρωμένο μαχητικό MIUS

- Advertisement -

Αρκετά νέα έδωσε ο Selcuk Bayraktar,  τεχνικός διευθυντής της εταιρίας Baykar που κατασκευάζει τα γνωστά τουρκικά οπλισμένα drones Bayraktar TB2 και Akinci και έχει στα σχέδια το MIUS, δηλαδή ένα μη επανδρωμένο μαχητικό τζετ. Συγκεκριμένα σε ομιλία του σε αεροδιαστημική ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Gebze παρουσίασε αρχικά τις προδιαγραφές για το Bayraktar TB3, δηλαδή την εκδοχή για χρήση από αεροπλανοφόρα. Το συγκεκριμένο προκρίνεται να υπηρετήσει με το ελαφρύ αεροπλανοφορο-ελικοπτεροφόρο Anadolu, το οποίο μετά την εκδίωξη της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 έχει μείνει χωρίς αεροσκάφη (καθώς ήταν υπό συζήτηση ο εξοπλισμός του με μαχητικά κάθετης απογείωσης F-35B).

Σύμφωνα λοιπόν με τουρκικά ΜΜΕ ο Selcuk Bayraktar περιέγραψε το TB3 ως μια σημαντικά μεγαλύτερη εκδοχή του ΤΒ2 με μικτό βάρος απογείωσης 1.450 κιλά (με το TB2 να είναι στα 650), με  ικανότητα παραμονής στο αέρα 24 ώρες, αναδιπλούμενες πτέρυγες ώστε να είναι διαχειρίσιμο στο περιβάλλον του Anadolu, και με αυξημένο μέγιστο ύψος πτήσης. Η μεγάλη αύξηση βάρους και η νύξη για μεγαλύτερο μέγιστο υψόμετρο κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει και αλλαγή κινητήρα με κάποιον ισχυρότερο και βέβαια μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα οπλικών συστημάτων και συστημάτων επιτήρησης και στόχευσης, καθώς σε σχετικό slide φαίνονται 6 σημεία ανάρτησης κάτω από τις πτέρυγες. Από πλευράς κινητήρων πάντως υπάρχουν προγράμματα τουρκικής ανάπτυξης και κατασκευής αλλά και κανάλι επικοινωνίας με την ουκρανική εταιρία Motor Sich η οποία προς το παρόν προμηθεύει με κινητήρες turboprop το Akinci, δηλαδή το δικινητήριο drone της Baykar.

Ένα στοιχείο που αποκάλυψε ο Selcuk Bayraktar είναι πως το TB3 θα μπορεί από το Anadolu να δρα συνεργατικά με το MIUS, το οποίο επίσης προορίζεται να ενταχθεί στο πλοίο. Αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες τόνισε πως η συνεργασία των δύο αεροσκαφών θα δρα ως πολλαπλασιαστής ισχύος, π.χ. με το Bayraktar TB3 να δρα ως αεροπλάνο επιτήρησης και στόχευσης, καθώς έχει μεγαλύτερη αυτονομία παραμονής στον αέρα, και το MIUS να αναλαμβάνει την αποστολή κρούσης όταν εντοπιστεί στόχος.

Για το MIUS οι βασικές προδιαγραφές που περιγράφηκαν στην ίδια ομιλία, είναι αυτές που ήδη γνωρίζουμε. Δηλαδή μικτό βάρος απογείωσης 5,5 τόνοι, ωφέλιμο φορτίο 1.500 κιλά, παραμονή σε πτήση έως 5 ώρες, ταχύτητα έως 800 χιλιόμετρα/ώρα με υποσχετική ότι σε επόμενο μοντέλο θα επιτευχθεί και υπερηχητική. Το μέγιστο υψόμετρο εκτιμάται στα 40.000 πόδια ενώ το πρώτο πρωτότυπο, με χαρακτηριστικά χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, αναμένεται το 2023.

Σε κάθε περίπτωση είναι ενδιαφέρον το ότι η εξέλιξη των δύο αεροσκαφών παρουσιάζεται παράλληλη. Με το μεν TB3 να είναι ένα πιο «μεγάλο» TB2, κάτι που τεχνικά είναι σχετικά εφικτό να γίνει γρήγορα, εφόσον υπάρχει ο κινητήρας, ενώ το σαφώς πολύ πιο τολμηρό στη σχεδίαση MIUS να παρουσιάζεται ως λύση για το Anadolu, προσφέροντας του ικανότητα ισχυρής κρούσης και με μεγάλη ταχύτητα πτήσης, κάτι που είναι το βασικό ελάττωμα των ελικοφόρων TB2-TB3, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε στόχους ευκαιρίας ή σε απειλές που απαιτούν γρήγορη αντίδραση.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Δεκεμβρίου 533: Μάχη του Τρικάμαρου, ο...

2
Ο βυζαντινός στρατός του στρατηγού Βελισσαρίου κατανικά για δεύτερη φορά τον Βανδαλικό του βασιλιά Γελίμερου, τώρα στο Τρικάμαρο (Tricamarum) στη Βόρεια Αφρική. Η συντριβή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Από το 2030 τα νέα τουρκικά Eurofighter – με πρόσβαση στα δεδομένα αποστολών και στο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου

Σύμφωνα με άρθρο του TurDef, το οποίο είχε επικοινωνία με την βρετανική πρεσβεία στην Άγκυρα όπως και με την κατασκευάστρια BAE Systems, η τουρκική...

Κλείνει εργοστάσιο στη Γερμανία η Volkswagen, το σοκ της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Δρέσδη, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά στα 88 χρόνια ιστορίας της, που κλείνει γραμμή...

Δένδιας: Συνταγματική υποχρέωση κυβέρνησης και ΥΠΕΘΟ η αμυντική θωράκιση της χώρας

«Είναι συνταγματική υποχρέωση της κυβέρνησης και του υπουργού Άμυνας η αμυντική θωράκιση της Ελλάδας», δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας, δίνοντας παράλληλα...