Η USAF, όπως είχε ανακοινώσει στο τέλος Μαρτίου, ονοματοδότησε το νέο F-15EX με το (καθόλου πρωτότυπο) όνομα… Eagle II.
Η Αμερικανική Αεροπορία, μετά από αρκετά χρόνια διαβουλεύσεων για το πως θα σώσει τα προσχήματα με την «ανατροπή» στην πράξη παλαιότερης απόφασής της για την μη αγορά στο μέλλον μη-VLO (στελθ) μαχητικών, αλλά και μια έντεχνη προσπάθεια να «προστατευθεί» το καθεστώς του προγράμματος JSF, προχώρησε σε αγορά F-15EX και μάλιστα σε μια προμήθεια πέραν το αναμενόμενου.
Αυτό έγινε στις 13 Ιουλίου 2020 με συμβόλαιο και είχε ύψος $22,9 δις, το οποίο, σύμφωνα με τον υπεύθυνο προμηθειών της Αμερικανικής Αεροπορίας Will Roper, οριοθετούν την αγορά ανάμεσα στα 144, που ήταν και ο αριθμός που είχε τεθεί στο τραπέζι κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, και τα 200 αεροπλάνα, ένα νούμερο που ακούστηκε τότε για πρώτη φορά. Ακόμη και σήμερα ο αριθμός των F-15EX που θα αγοραστούν δεν είναι ξεκάθαρα καθορισμένος, αφού, σύμφωνα με την παραπάνω πηγή, τα 144 είναι τα «ελάχιστα προβλεπόμενα» και τα 200 είναι τα «μέγιστα», υπό την εξουσιοδότηση που υφίσταται από το πλαίσιο της χρηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι δυνητικά η USAF θα μπορούσε να αγοράσει αρκετά μαχητικά του τύπου για να αντικαταστήσει σχεδόν το σύνολο των 211 F-15C και 23 F-15D, τα οποία διαθέτει σήμερα, με F-15EX.
Επιπλέον, γίνεται λόγος και για επιπλέον Eagle ΙΙ, που θα αντικαταστήσουν τα F-15E! Με όλες τις παραπάνω εξελίξεις καθίσταται άκρως επίκαιρο το άρθρο μας για το «Super Eagle» στο τρέχον τεύχος «Πτήση» 11, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021.