Η Τουρκία προχωρά με ταχείες διαδικασίες τον δομικό εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών F-16C/D Block 30 που διαθέτει. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει το ρεπορτάζ του DefenceNews από τη γειτονική μας χώρα, που μιλά για εκσυγχρονισμό της δομής των F-16C/D Block 30 και επέκταση του ορίου ζωής από τις 8.000 τώρες πτήσης στις 12.000 ώρες! Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η USAF στα δικά της F-16C/D Block 42, τα οποία έχουν στην “πλάτη” τους όλες τις πολεμικές συγκρούσεις των ΗΠΑ τις τελευταίες 3 δεκαετίες.
1️⃣ F-16 Blok 30 uçaklarının yapısal iyileştirmeleri sürüyor.
Uçak başına 1200-1500 adet yapısal parçanın yenileme ve revizyonlarıyla ilgili mühendislik çalışmaları yapılan projede, gerekli yerlerde tamir ve değişim ile gövde güçlendirme uygulamaları gerçekleştiriliyor. pic.twitter.com/cke4uGcLmT
— Ismail Demir (@IsmailDemirSSB) January 31, 2021
Σύμφωνα το DefenceNews, τα τουρκικά F-16C/D Block 30 θα λάβουν περίπου 1200 ως 1500 νέα απάρτια, με αποτέλεσμα την επέκταση (προσοχή, επέκταση, όχι ανανέωση) του δομικού ορίου ζωής των αεροσκαφών. Το δημοσίευμα του DefenceNews βασίστηκε σε ένα tweet, του γνωστού Demir Ismail, που θυμίζουμε πως είναι υπό καθεστώς κυρώσεων σε βάρος του (προσωπικά) από τις ΗΠΑ λόγω αγοράς των S-400. Βέβαια, στο έγκυρο DefenceNews διέφυγε (;) το γεγονός πως τα τουρκικά F-16C/D Block 30 έχει προγραμματιστεί να εκσυγχρονιστούν εδώ και 4 χρόνια! Μπορείτε να δείτε παρακάτω σχετικό δημοσίευμα του 2017 στην ιστοσελίδα μας.
Ο -τούρκος ή τουρκικής καταγωγής- συντάκτης του DN, μάλλον ξέχασε αυτή τη μικρή λεπτομέρεια, και ουσιαστικά κρατήθηκε από το tweet του Demir, και ανέφερε αυτή τη μικρή λεπτομέρεια του εκσυγχρονισμού. Λογικά το πρόγραμμα θα πρέπει να είχε τελείώσει εδώ και καιρό, αλλά μάλλον οι παραδόσεις υλικών από τις ΗΠΑ πιθανότατα να έχουν καθυστερήσεις. Στο βίντεο του tweet, φαίνονται τουλάχιστον 8 F-16 Block 30 στο υπόστεγο. Αν και ζηλέψαμε λίγο το υπόστεγο, εντούτοις 35 F-16 θα έπρεπε να έχουν ήδη τελειώσει, αλλά το πρόγραμμα φαίνεται πως συνεχίζεται μεν, με καθυστερήσεις δε.
Οι Τούρκοι είναι αναγκασμένοι να κρατήσουν σε υπηρεσία όλα τους τα F-16C/D όσο το δυνατόν περισσότερο. Θυμίζουμε πως άνω των 200 F-16C/D της Τουρκίας έχουν εκσυγχρονιστεί στο πρότυπο CCIP (Block 50+Adv), αλλά δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη και για τα 35 υπό εκσυγχρονισμό F-16C/D Block 30. Αν μη τι άλλο, τα δομικά εκσυγχρονισμένα Block 30 θα έχουν αρκετά απάρτια από τα Βlock 40/50 που εκσυγχρονίστηκαν, αν και δεν είμαστε σίγουροι αν κάποια τροποποίηση μπορεί να γίνει έτσι απλά, χωρίς τη συμβολή της Lockheed Martin.
Μήπως το νέο τουρκικό μαχητικό TF-X θα είναι τελικά το … Su-57 “Erdoganski”;
To tweet του Demir είχε προφανώς και σαν στόχο να δείξει πως γίνεται αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων της ΤΗΚ, τη στιγμή που η Ελλάδα εκσυγχρονίζει τα F-16C/D σε επίπεδο F-16V, ενώ και τα Block 50 θα μετατραπούν σε Block 50+Adv (CCIP). Έτσι, με την Ελλάδα να έχει 123 υπερσύγχρονα F-16, τουλάχιστον 18 Rafale, 24 Mirage 2000-5Mk2 και ίσως F-35, το παιχνίδι της αεροπορικής υπεροχής έχει αλλάξει πλέον. Κάπου εδώ να πούμε, για μια ακόμη φορά, πως δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθεί ραντάρ AESA στα τουρκικά F-16C/D.
H Τουρκία πρέπει να βρει λύση στο πρόβλημα που λέγεται ΝΜΑ (Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος), και φαίνεται πως η -προσωρινή (;)- λύση είναι η διατήρηση των F-16 σε υπηρεσία, ανεξαρτήτως μοντέλου και ανεξαρτήτως ηλικίας. Τα τουρκικά F-4E Terminator πάσχουν από ελλείψεις ανταλλακτικών για τα ηλεκτρονικά τους, αν και θεωρητικά η ASELSAN μπορεί να προχωρήσει σε νέο εκσυγχρονισμό με δικά της ηλεκτρονικά. Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση της ΤΗΚ στην ΠΑ είναι οι S-400, και τα εκσυγχρονισμένα F-16…
ΑΠΟΨΗ: Λογικότερη επιλογή το JF-17 για την Τουρκική Αεροπορία από το Su-34/35
Θεωρητικά, τα F-16C/D σε τουρκική υπηρεσία θα αντικατασταθούν από τα τουρκικής κατασκευής TF-X. Αλλά οι ίδιοι οι Τούρκοι γνώριζαν πως η κατασκευή ενός μαχητικού σχεδόν 5ης γενιάς, είναι long shot όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για άλλες, τεχνολογικά προηγμένες χώρες. Αυτός είναι και ο λόγος που είχαν επιλέξει το F-35A σαν αντικαταστάτη των F-4E και των πρώτων F-16C/D. Τελικά όμως, δεν ήταν τόσο καλοί στον σχεδιασμό τους, και όπως φαίνεται τα τουρκικά F-16C/D Block 30 θα συνεχίσουν να πετούν για όσο αντέχουν, και όπως το βλέπουμε εμείς, μέχρι τουλάχιστον το 2040!