Συνεχίζονται τα προβλήματα στην Κίνα με τους αεροπορικούς κινητήρες των μαχητικών αεροσκαφών τους. Τα προβλήματα είναι δύο, από τη μια η εξάρτηση από τη Ρωσία καθώς βασίζονται σε σημαντικό βαθμό σε δικές τους σχεδιάσεις, ενώ από την άλλη η εγχώρια παραγωγή και ανάπτυξη δεν προσφέρει τα αναμενόμενα.
Παρόλα αυτά η Κίνα αποφάσισε να εφοδιάσει όλα τα μαχητικά της J-20, την δική της δηλαδή εκδοχή stealth μαχητικού, με τους τοπικής κατασκευής WS-10C. Μέχρι τώρα τα J-20 είχαν ρωσικούς κινητήρες Saturn Al-31F (η συγκεκριμένη οικογένεια κινητήρων χρησιμοποιείται στα Su-27/30/35).
Η απόφαση αυτή των κινέζων για αντικατάσταση κινητήρων είναι… μισό βήμα εμπρός, καθώς τελικός στόχος τους ήταν να μπουν στα J-20 οι κινεζικοί WS-15 οι οποίοι όμως ακόμη δεν έχουν αποδώσει τα προσδοκώμενα σε ώση και ομαλή λειτουργία. Έτσι, μιας και οι WS-15 καθυστερούν, επιλέχθηκε η ενδιάμεση λύση των WS-10C, εξέλιξη των WS-10B που ήδη χρησιμοποιούνται στα μαχητικά J-10 και J-11.
Η Κίνα θέλει να απεξαρτηθεί από τους ρωσικούς κινητήρες καθώς αντιμετωπίζει και πιέσεις από την Ρωσία, η οποία ζητά, για την παραχώρηση τους, να αγοράσει το Πεκίνο και περισσότερα Su-35. Σε κάθε περίπτωση η κινεζική εξέλιξη αεροπορικών κινητήρων προχωρά πιο αργά από την σχεδίαση και παραγωγή των αεροσκαφών τους κάτι που φρενάρει -χωρίς να σταματά όμως- την όλη προσπάθεια.
Νέα έκδοση του κινεζικού μαχητικού J-20 μπαίνει σε μαζική παραγωγή με νέους κινητήρες