Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης
Η Babcock ανακοίνωσε ότι ήδη 34 χώρες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη φρεγάτα Type 31. Το κύρος του Βασιλικού Ναυτικού, σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον πολλών υποψήφιων αγοραστών.
Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με την κατάσταση του προγράμματος, κατά την οποία επιβεβαιώθηκε ότι η κατασκευή των πλοίων είναι μέσα στο χρονοδιάγραμμα παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας. Η ενημέρωση παράλληλα διέψευσε προηγούμενους ισχυρισμούς ότι το κόστος των πλοίων έχει αυξηθεί.
Η Babcock συνεργάζεται με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ώστε να προωθήσει τις εξαγωγές της φρεγάτας, εκμεταλλευόμενοι ευκαιρίες ώστε να εκχωρήσουν την άδεια παραγωγής και τον σχεδιασμό σε ξένες χώρες που διαθέτουν ήδη αξιόλογο ναυπηγικό τομέα, είτε να κατασκευάσουν τα πλοία στο Ηνωμένο Βασίλειο, αξιοποιώντας την επιπλέον ικανότητα και χωρητικότητα στη γραμμή παραγωγής της. Ενώ η εταιρεία κατασκευάζει πέντε φρεγάτες για το Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό δεν εξαντλεί τις εγκαταστάσεις παραγωγής, επιτρέποντας έτσι την κατασκευή επιπλέον πλοίων για ξένα ναυτικά.
Η φρεγάτα Type 31 βασίζεται στην υπάρχουσα κατηγορία πλοίων της Δανίας Iver Huitfeldt, τα οποία κατασκευάστηκαν για το Βασιλικό Ναυτικό της Δανίας μεταξύ 2008 και 2011. Για την Type 31, ο σχεδιασμός έχει επικαιροποιηθεί ώστε να πληροί νέους κανονισμούς και να ενσωματώνει χαρακτηριστικά που αναζητά το Royal Navy .
Σχολιάζοντας γιατί υποθέτουν ότι η Type 31 θα είναι μεγαλύτερη εξαγωγική επιτυχία από την Iver Huitfeldt, ο Howie είπε: “Μόλις το Βασιλικό Ναυτικό ανακοίνωσε την τιμή που επρόκειτο να πληρώσει για μια φρεγάτα, πλημμύρισαν αιτήματα. Νομίζω ότι είχαν περίπου 34 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος από χώρες από όλο τον κόσμο που παρατήρησαν το γεγονός ότι το Βασιλικό Ναυτικό θα πληρώσει αυτό το χρηματικό ποσό για μια φρεγάτα…Και αυτό συμβαίνει επιπλέον λόγω αυτής της σφραγίδας έγκρισης από ένα ναυτικό, που δεν είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σεβαστά λόγω της λειτουργίας του και της εκπαίδευσης του παρέχει στο προσωπικό του.”
Η Babcock έχει εξασφαλίσει συμβόλαιο ύψους £1,25 δισ. για την παράδοση πέντε φρεγατών, δηλαδή κόστος ανά μονάδα στα £250 εκατ (€ 277 εκατ). Υπήρξαν κάποιες αναφορές ότι το κόστος ανά σκάφος είχε διογκωθεί στα 400 εκατομμύρια λίρες, ωστόσο, η εταιρία δήλωσε ότι αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει το τελικό κόστος του Υπουργείου Άμυνας (MOD) και του Βασιλικού Ναυτικού και το κόστος του εξοπλισμού που επιλέγει η κυβέρνηση (GFE – Government-Furnished Equipment). Η τιμή ανά πλοίο που θα πληρωθεί στη Babcock δεν άλλαξε.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στο πρόγραμμα, η Babcock στοχεύει να κατασκευάσει όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία σε στεγασμένες εγκαταστάσεις ώστε να μετριάσει τις προκλήσεις παραγωγικότητας που δημιουργεί ο κακός καιρός. Είναι επίσης έτοιμη να κατασκευάσει τα πλοία χωρίς τη χρήση ικριωμάτων. Η εταιρεία στοχεύει να παραδώσει το νέο χώρο συναρμολόγησης των φρεγατών στο Rosyth προς παραγωγή το καλοκαίρι του 2021.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, η κατασκευή του πρώτου Type 31 θα ξεκινήσει το 2021 με το πλοίο πέντε να παραδίδεται το 2028. Δύο πλοία θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα, με ένα νέο σκάφος να προστίθεται στη γραμμή παραγωγής μετά την παράδοση του προηγούμενου.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στο χρονοδιάγραμμα και στο κόστος, η σύμβαση περιορίζει τις δυνατότητες του Βασιλικού Ναυτικού να κάνει αλλαγές στη σύμβαση ή στις προδιαγραφές των σκαφών ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες. Το Βασιλικό Ναυτικό είναι επίσης υπεύθυνο για να καταστήσει το πλοία επιχειρησιακά.
Παρά το γεγονός ότι το προσωπικό έπρεπε να εργαστεί από το σπίτι, η ανάπτυξη του σκάφους ήταν μέσα στο χρονοδιάγραμμα, με το 73% των υπεργολαβιών να έχουν ήδη δημοπρατηθεί, συμπεριλαμβανομένων των όπλων του πλοίου, των κύριων κινητήρων, των γεννητριών ντίζελ και του συστήματος μάχης.
Η Babcock περιέγραψε το Type 31 ως ‘pathfinder contract’ προσθέτοντας ότι θα παράσχει 1.250 άμεσες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1.250 έμμεσες θέσεις εργασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού των πλοίων.