15.6 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑ"Λαϊκή Απελευθερωτική Στρατιωτική Αεροπορία", η αεροπορία των αντιγράφων στα "κινεζικά"

“Λαϊκή Απελευθερωτική Στρατιωτική Αεροπορία”, η αεροπορία των αντιγράφων στα “κινεζικά”

- Advertisement -

Η Λαϊκή Απελευεθερωτική Στρατιωτική Αεροπορία (PLAAF) της Κίνας είναι μια από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος πολεμικές αεροπορίες. Σε συνδυασμό με την αδελφή της, την Λαϊκή Απελευθερωτική Ναυτική Αεροπορία (PLANAF) παρατάσσουν συνολικά 1,700 μαχητικά, βομβαρδιστικά και αεροσκάφη κρούσης διαφόρων τύπων.
Σε μέγεθος οι δύο αεροπορίες έρχονται δεύτερες μόνο μετά την Αμερικανική πολεμική αεροπορία (USAF) με 3,400 πολεμικά αεροσκάφη. Πολλά από τα αεροσκάφη με τα οποία επιχειρεί η πολεμική δύναμη της κινεζικής αεροπορίας είναι άγνωστα στη Δύση.

MiG-19/Shenyang J-6: Tο «ξεχασμένο μαχητικό» που έγινε ο στυλοβάτης της κινεζικής Αεροπορίας  


Κι όμως, ενώ τα κινεζικά Μέσα Ενημέρωσης δεν χάνουν ευκαιρία που να μην προβάλουν την ισχύ της και την ταχύτατα εξελισσόμενη αεροπορική βιομηχανία, πολλά από τα αεροσκάφη είναι είτε επηρεασμένα ή απευθείας αντίγραφα από ρωσικά και αμερικανικά σχέδια.
Για την ακρίβεια, όλα τα αεροσκάφη της Κίνας είναι είτε αγορασμένα από το εξωτερικό είτε κατασκευασμένα στην Κίνα κατόπιν αδείας ή ακόμα και χωρίς αυτήν με τη μέθοδο της αντίστροφης μηχανικής. Η κλοπή ξένων αεροπορικών μυστικών ξεκίνησε στην Κίνα κάποια στιγμή για να καλυφθούν κάποιες αδυναμίες αλλά πλέον η τάση έχει γίνει ο κανόνας.

Τα Su-35 είναι και επίσημα σε κινεζική υπηρεσία!


Η συστηματική κλοπή βιομηχανικών μυστικών εξοικονομεί χρόνο και χρήμα στην Κίνα, που θα αναλωνόταν σε Έρευνα και Ανάπτυξη και της επιτρέπει να καλύψει γρήγορα το έδαφος από το επίπεδο ανάπτυξης άλλων βιομηχανικών κρατών. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και στρατηγικό μειονέκτημα: ένας μαθητής που δεν μαθαίνει αλλά συστηματικά αντιγράφει στις εξετάσεις, μοιραία θα αποφοιτήσει με ελλιπείς γνώσεις.
Ας δούμε μερικά από τα διασημότερα “σκονάκια” της Κινεζικής Αεροπορίας:
1. Shenyang J-31 / F-35 Lightning II

Οι ομοιότητες του J-31 με το F-35 JSF είναι εμφανείς. Το κινεζικό J-31 είναι ακόμα υπό ανάπτυξη αλλά πληροφορίες αναφέρουν πως θα ξεπερνά κατά πολύ σε επιδόσεις το αμερικανικό αντίστοιχο τουλάχιστον σε ακτίνα δράσης και μεταφερόμενο φορτίο. Το Κινεζικό Ναυτικό αναμένει πολλά από το J-31, μόλις εισέλθει σε φάση πλήρους παραγωγής, καθώς θα γίνει το κύριο μαχητικό αεροσκάφος των κινεζικών αεροπλανοφόρων αντικαθιστώντας το προβληματικό J-15. Αν και τα χαρακτηριστικά Stealth είναι εμφανή, η έλλειψη τεχνογνωσίας της Κίνας στη συγκεκριμένη τεχνολογία ταλαιπωρεί το J-31 όπως άλλωστε και το J-20. Ως προς τα αεροδυναμικά του χαρακτηριστικά, ειδικοί εντοπίζουν αντιστοιχίες τόσο με το F-35 όσο και με το F-22, που μεταφράζεται στην προσδοκία ότι το κινεζικό αεροσκάφος θα έχει μικρότερο βάρος και μεγαλύτερη ικανότητα ελιγμών από το αμερικανικό JSF.

Συνεχίζεται το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του «κινέζικου F-35» (FC-31)


2. Chengdu J-20 / F-22 Raptor

Το μαχητικό εναέριας υπεροχής J-20 είναι το πρώτο μαχητικό 5ης Γενεάς της Κίνας και αναπτύχθηκε όχι μόνον ως ανταγωνιστής του αμερικανικού F-22 αλλά και σε μεγάλο βαθμό ως αντίγραφό του. Λεπτομέρειες του σχεδίου του αμερικανικού Raptor εκλάπησαν από έναν Κινέζο υπήκοο ονόματι Su Bin μέσα από τη Lockheed Martin και ο ίδιος καταδικάστηκε σε 46 μήνες φυλάκισης για το έγκλημα αυτό. Μικρό τίμημα, αν αναλογιστεί κανείς τις ευεργετικές για το κινεζικό αεροπορικό πρόγραμμα συνέπεις της πράξης του. Πέρα από τα πρόσθετα πτερύγια canards στο κινεζικό μαχητικό, τα δύο αεροσκάφη μοιάζουν όμοια, αν και αμερικανοί ειδικοί σημειώνουν πως η υπογραφή του κινεζικού αεροσκάφους στα ραντάρ θα είναι πολύ μεγαλύτερη από του F-22. Πολύ πιθανόν, το εύρος των αμερικανικών τεχολογικών στοιχείων που ενσωματώνει το F-22 να το καθιστούν ανώτερο από το J-20 αλλά το γεγονός ότι η παραγωγή του πρώτου σταμάτησε το 2011 με λιγότερα από 200 αεροσκάφη να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής ενώ το κινεζικό αεροσκάφος “βλέπει” πολλά χρόνια ανάπτυξης ακόμα, μάλλον θα κάνουν τα Raptors να χαθούν στο κινεζικό πλήθος.

«Η Κίνα χρειάζεται περισσότερα μαχητικά J-20 για να αντιμετωπίσει το F-35»


3. Chengdu J-10 / IAI Lavi and F-16 Fighting Falcon

Στη δεκαετία του 1980, οι ΗΠΑ συνεγάστηκαν με το Ισραήλ για να αναπτύξουν ένα μαχητικό αεροσκάφος βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία και στο σχέδιο του General Dynamics F-16. Καθώς το κόστος του προγράμματος ανέβηκε σε δυσθεώρητα ύψη, οι ΗΠΑ αποσύρθηκαν αφήνοντας το νέο μαχητικό Lavi μισοτελειωμένο. Χρόνια αργότερα, Αμερικανοί ειδικοί ανακάλυψαν πως το Ισραήλ πούλησε τα σχέδια στην Κίνα και η τελευταία αξιοποίησε στο έπακρο τεχνολογία που αναπτύχθηκε για το F-16 στο νέο της μαχητικό.

Πρωτότυπο του ισραηλινού Lavi (πηγή: Wikipedia)

Aποτέλεσμα: Το J-10 μοιάζει σατανικά με το F-16. Η τεχνολογία που έφτασε στην Κίνα μέσω του Lavi/F-16 έδωσε στην κινεζική αεροπορία την ώθηση για να πάει από την δεκαετία του 1960 που ενσωμάτωναν τα περισσότερα μαχητικά της στο μέλλον. Το J-10 δεν ήταν το μόνο που είχε “μέρη” του F-16 αλλά σίγουρα είναι το πιο εμφανές. Μια νέα έκδοσή του εμφανίστηκε πέρυσι με νέο ραντάρ AESA, τμήματα από συνθετικά υλικά για μικρότερο βάρος και άλλα κινεζικά υποσυστήματα που θα το κάνουν να παραμείνει σε υπηρεσία για χρόνια ακόμα.
4. Shenyang J-11/16 / Sukhoi Su-27

To 1989, λίγο πριν την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, η Κίνα αγόρασε την άδεια παραγωγής του Su-27 ενός μαχητικού εναέριας υπεροχής σχεδιασμένου να αντιμετωπίζει δυτικά μαχητικά πρώτης γραμμής όπως το F-14 Tomcat. Η Σοβιετική Ένωση θα προτιμούσε να πουλήσει την τεχνολογία κάποιου MiG αλλά η δεινή οικονομικής της κατάσταση δεν άφηνε περιθώρια. Η Κίνα άρχισε να κατασκευάζει μαζικά το Su-27 και σταδιακά να το αντιγράφει και να το βελτιώνει σε ένα σχέδιο που υλοποιήθηκε στο J-11. Στα 2000 η Ρωσία πλέον πούλησε επιπλέον τεχνολογίες που βοήθησαν να αναπτύξουν περαιτέρω στοιχεία τελευταίας τεχνολογίας όπως Fly-Βy-Wire και βελτωμένα ηλεκτρονικά που η Κίνα, φυσικά, αντέγραψε και ενσωμάτωσε και σε άλλα μαχητικά της. Το σχέδιο εξελίχθηκε στο νέο μαχητικό J-16 που βασίζεται στο παλιότερο S-27.
5. Shenyang J-15 / Sukhoi Su-33

To J-15 είναι το κύριο κινεζικό μαχητικό αεροπλανοφόρων και είναι “φτυστό” το Su-33, ουσιαστικά είναι ένα Su-33 αλλά όχι ακριβώς. Έχοντας σκοπό να αναπτύξουν αεροπλανοφόρα, οι Κινέζοι ζήτησαν από τη Ρωσία να αγοράσουν όλη τη γραμμή παραγωγής των ναυτικών Su-33 (ουσιαστικά Su-27 με ικανότητες απο-προσνήωσης σε Α/Φ). Ωστόσο, οι Ρώσοι δεν έδειξαν προθυμία να αποχωριστούν τις κρίσιμες τεχνολογίες επιχειρήσεων από αεροπλανοφόρα και αρνήθηκαν. Το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι, όμως και το κινέζικο μονοπάτι τους οδήγησε στην Ουκρανία από όπου αγόρασαν ένα μισοτελειωμένο πρωτότυπο ενός Su-33, το T-10K-3, και το διέλυσαν για να μάθουν πώς φτιάχνεται. Σε λίγο διάστημα, με τη μέθοδο της αντίστροφης μηχανικής, γεννήθηκε το J-15 που ήταν ένα Su-33 σε όλα (αναδιπλούμενες πτέρυγες, σχεδίαση ατράκτου) με μερικά κινεζικά στοιχεία, ηλεκτρονικά και περισσότερα τμήματα συνθετικών υλικών για λιγότερο βάρος.
6. FC-1 Xiaolong or JF 17 Thunder / MiG-21 και F-16

Το FC-1 είναι ένα από τα προγράμματα που προήλθαν από την πρόσβαση της Κίνας στην τεχνολογία του F-16/Lavi. Το αεροσκάφος είναι μια ένωση ουσιαστικά του F-16 και του MiG-21. Η ένωση ενός μαχητικού του ’60 με ενός από το ’80 σε ένα σχέδιο μοιάζει κάπως ασύμβατη, ωστόσο μπορεί κανείς να διακρίνει στο FC-1 το χαρακτηριστικό ρύγχος και ουραίο τμήμα του F-16 και τις πτέρυγες του MiG-21. Στην πακιστανική έκδοση του FC-1 που ακούει στο όνομα JF-17, ενσωματώνονται τεχνολογίες όπως ραντάρ AESA, ικανότητες ανεφοδιασμού εν πτήσει, συνθετικά υλικά, πτήση Fly-By-Wire και νέοι κινεζικοί πύραυλοι αέρος-αέρος.

Απεικόνιση: Το κινέζικο μαχητικό έκτης γενιάς;


7. CASC Caihong-4 / MQ-9 Reaper

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι το κινεζικό οπλισμένο MEA Caihong-4 είναι αντιγραφή των σχεδίων και της τεχνολογίας του αμερικανικού MQ-9 Reaper. Ωστόσο, η ομοιότητα είναι τόσο μεγάλη που είναι αδύνατον να το απορρίψει κανείς. Τα δύο μη-επανδρωμένα αεροσκάφη (ΜΕΑ) είναι ουσιαστικά ίδια εξωτερικά αλλά το γεγονός πως το κινεζικό έχει λιγότερους σταθμούς ανάρτησης οπλισμού από το αμερικανικό ενώ παρουσιάζει συγκρίσιμα χαρακτηριστικά πτήσης και αυτονομίας οδηγεί στο συμπέρασμα πως έχει μιρκότερη ισχύ από το Reaper. Η Κίνα όμως καραδοκεί και έχει ήδη σε ανάπτυξη το βελτιωμένο CH-5.
8. Xian Y 20 / Boeing C-17

To Xian Y-20 είναι ένα μεταγωγικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε στην Κίνα και απέκτησε γρήγορα το παρατσούκλι “η χοντρούλα” λόγω της χαρακτηριστικά φαρδιάς ατράκτου της, πολύ μεγαλύτερης από οποιοδήποτε άλλο κινεζικό αεροσκάφος. Η ανάπτυξή του φέρεται να ξεκίνησε το 2006, οι πρώτες δοκιμές εδάφους έγιναν το 2012, η πρώτη πτήση στις 26 Ιανουαρίου τυο 2013 και τον Ιούνιο του 2016 παραδόθηκαν τα δύο πρώτα αεροσκάφη στην κινεζική αεροπορία. Το 2020 τα Y-20 ήταν μεταξύ των αεροσκαφών που παρέδωσαν ανθρωπιστική βοήθεια στην επαρχία Wuhan. Οι ομοιότητές του με το αμερικανικό C-17 φαίνονται.
9. Shenyang F-7B or Chengdu J-7 / Mikoyan-Gurevich MiG-21

Στη δεκαετία του 1950 ΕΣΣΔ και Λαϊκή Κίνα βάδιζαν πλάι πλάι και η πρώτη μοιραζόταν τις περισσότερες πληροφορίες και τεχνολογία της με τη δεύτερη, περιλαμβανομένων και των περισσότερων σχεδίων συμβατικών όπλων. Μεταξύ τους ήταν και το μαχητικό MiG 21. Ωστόσο, οι σχέσεις των δύο χωρών διακόπηκαν όταν διαφώνησαν σε πολιτικό επίπεδο και την 1η Σεπτεμβρίου 1960 οι Σοβιετικοί σύμβουλοι αποσύρθηκαν αφήνοντας το κινεζικό MiG-21 μισοτελειωμένο. Χωρίς να το περιμένει κανείς, ο νέος Γενικός Γραμματέας της ΕΣΣΔ Νικήτα Χρουστσώφ έγραψε ένα γράμμα στον Μάο Τσε Τουνγκ τον Φεβρουάριο του 1962 ζητώντας του να εξομαλύνουν τις σχέσεις τους και προσφέροντάς του πρόσβαση στην τεχνολογία του MiG-21. Ο τελευταίος ήταν καχύποπτος. Έτσι, αντιπροσωπεία της κινεζικής πολεμικής αεροπορίας με επικεφαλής τον ίδιο τον αρχηγό της αεροπορίας (απόφοιτο της σοβιετικής ακαδημίας αεροπορίας) έφτασε στη Μόσχα και υπέγραψε συμφωνία μεταφοράς τεχνογνωσίας.

Βίντεο: Η κινέζικη Αεροπορία αποκάλυψε την δική της «Μητέρα όλων των βόμβων»


Αρκετά MiG-21 πέταξαν από την ΕΣΣΔ στην Κίνα με Σοβιετικούς πιλότους και άλλα MiG-21 έφτασαν αποσυναρμολογημένα μαζί με τεχνικά εγχειρίδια. Εκεί, οι Κινέζοι τεχνικοί ανακάλυψαν πως τα σοβιετικά εγχειρίδια ήταν ελλιπή, πολλά υποσυστήματα δεν ήταν συμβατά. Έτσι, τα λειτουργικά MiG-21 αποσυναρμολογήθηκαν και οι τεχνικοί ανακάλυψαν με την αντίστροφη μηχανική τον τρόπο λειτουργίας τους για να αρχίσουν την τοπική παραγωγή. Σύμφωνα με τους ίδιους βρήκαν και διόρθωσαν 249 βασικά τεχνικά προβλήματα και αναπαρήγαγαν 8 βασικά τεχνικά εγχειρίδια που οι Σοβιετικοί δεν τους παρείχαν. Τα μαχητικά F-7 ήταν το τελευταίο MiG-21 που ήταν σε παραγωγή. 2,400 αεροσκάφη κατασκευάστηκαν μέχρι το 2013.
10. J-8 / MiG-21 and Su-15

Η κινεζική προσπάθεια να κατασκευάσει ένα αναχαιτιστικό παντός καιρού δικής της σχεδίασης ανάγεται στο 1964. Το έτος αυτό η PLAAF ζήτησε ένα μαχητικό για αναχαίτιση εχθρικών βομβαρδιστικών και κατασκοπευτικών αεροσκαφών (ακόμα και του αμερικανικού Lockheed U-2) καθώς υποψιάζονταν ότι το νεοεισαχθέν Chengdu J-7 δεν ήταν ικανό να τα καταφέρει. Το πρώτο πρωτότυπο του J-8 έκανε την πρώτη του πτήση το 1969 αλλά εξαιτίας της αναστάτωσης της Πολιτιστικής Επανάστασης δεν ξεκίνησε την παραγωγή του ως το 1979 για να εισέλθει σε υπηρεσία στη δεκαετία του ’80. Εξωτερικά δείχνει σαν μεγέθυνση του δελταπτέρυγου J-7 με δύο νέους ισχυρότερους κινητήρες turbojet Liyang (LMC) Wopen-7A που του έδιναν ταχύτητα 2.2 Mach. H άτρακτος είναι εμφανώς αντιγραφή του MiG 21. Στη νεώτερη έκδοσή του J-8II η εισαγωγές αέρος είναι αντίγραφο των σοβιετικών MiG 23 ή των αμερικανικών F-4 Phantom. Στην πράξη όμως μοιάζει περισσότερο με το Sukhoi Su-15. Ο αριθμός τους έφτασε τις 300 μονάδες.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

86
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική...

7
Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γαλλία και Ιταλία σε αμυντική συνεργασία με το βλέμμα στο νέο άρμα μάχης MGCS

Τη δημιουργία ενός κοινού βιομηχανικού κόμβου (hub) για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των αμυντικών βιομηχανιών της Γαλλίας και Ιταλίας αποφάσισαν οι δύο χώρες,...

Νέες πιέσεις στην Ελλάδα για αποστολή όπλων στο Κίεβο – τι μας ζητούν

Του Βασίλη Νέδου από την ΚαθημερινήΗ διαφαινόμενη παράταση του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και το σήμα που έστειλε πριν από λίγες ημέρες το Κογκρέσο επιβεβαιώνοντας...

Ισραήλ: Πιθανή έκδοση ενταλμάτων σύλληψης σε βάρος Ισραηλινών πολιτικών και στρατιωτικών

Το Ισραήλ εκφράζει ανησυχία ότι το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (ΔΠΔ) ενδέχεται να ετοιμάζει να εκδώσει εντάλματα σύλληψης σε βάρος Ισραηλινών κυβερνητικών αξιωματούχων με κατηγορίες...