15.6 C
Athens
Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΚορβέτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, ιδανική λύση για το ΠΝ στους 800 τόνους;

Κορβέτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, ιδανική λύση για το ΠΝ στους 800 τόνους;

- Advertisement -

Η ΟΝΕΧ Shipyards μας έχει συνηθίσει σε “εκπλήξεις”. Κατάφερε να πήρε ένα “δύσκολο” ναυπηγείο, αυτό της Σύρου, και από μια προβληματική επιχείρηση κατάφερε σε μικρό χρονικό διάστημα, να γίνει πηγή ανάπτυξης και προόδου για το νησί, την οικονομία, και να δώσει δουλειές. Θα λέγαμε, χωρίς να ξέρουμε πολλές λεπτομέρειες, πως είναι το στυλ της μεταμόρφωσης που χρειάζεται μια επιχείρηση για να αρχίσει να προσφέρει στη χώρα και την Οικονομία (με κεφαλαίο).
Η εταιρεία βρίσκεται μάλλον πολύ κοντά στο να αποκτήσει και τα προβληματικά Ναυπηγεία Ελευσίνας. Καθώς έχει αποδείξει πως μπορεί να “κλείνει” δουλειές, είναι προφανές και αν τα καταφέρει, θα μπορεί πλέον να φέρει σε τροχιά ανόδου και την Ελευσίνα. Βέβαια, πρέπει να πούμε πως τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας έχουν μια διαφορετικότητα σε σχέση με αυτά της Σύρου, είναι κατεξοχήν ναυπηγικά, καθώς εκεί έχουν πάρει ζωή πολλά πλοία που υπηρετούν στο ΠΝ σήμερα.

Στρατηγικό «προσύμφωνο» Israel Shipyards και Onex Neorion Shipyards για την κοινή ανάπτυξη μεγάλων έργων ναυπηγοεπισκευής

Έτσι, η ΟΝΕΧ θα ήταν περίεργο να μην βάλει στο “μάτι” το ναυπηγικό πρόγραμμα του ΠΝ. Έχουμε γράψει πολλές φορές, πως το ΠΝ χρειάζεται τόσα πολλά νέα πλοία, που θα μπορούσαν να δώσουν ζωή σε περισσότερα του ενός ναυπηγεία στη χώρα μας. Βέβαια, αν τα Ναυπηγεία αυτά περιοριστούν στο ΠΝ, ο εκ νέου μαρασμός στο μέλλον είναι βέβαιος. Αν χρησιμοποιήσουν το ναυπηγικό πρόγραμμα του ΠΝ σαν εφαλτήριο για διεθνείς πωλήσεις, αυτό θα ήταν το μόνο που θα έφερνε αειφορία.

Οι αρχικές πληροφορίες αφορούσαν την κατασκευή των φρεγατών MMSC που προτείνει η Lockheed Martin στα Ναυπηγεία της Σύρου. Η προσέγγιση όμως Lockheed Martin και ΟΝΕΧ δεν έχει επιβεβαιωθεί, και αυτός μάλλον είναι ο λόγος που η ΟΝΕΧ βρήκε ένα νέο εταίρο, τα ISRAEL SHIPYARDS LTD. (ISL) που προσφέρουν την ελαφριά κορβέτα Sa’ar 72. H Sa’ar 72 είναι η βάση της κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, που είναι -μάλλον, γιατί δεν έχουμε πολλές άλλες πληροφορίες- η πρόταση της ΟΝΕΧ-ISL στο ΠΝ αλλά και στη διεθνή αγορά.

Επενδύσεις έως $400 εκατ. στα Ναυπηγεία Ελευσίνας από την ONEX ELEFSIS SHIPYARDS


Η κορβέτα Sa’ar 72 έχει ουσιαστικά το εκτόπισμα μιας μεγάλης πυραυλακάτου, αλλά από πλευράς εκτοπίσματος μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ελαφριά κορβέτα. Άλλωστε, φέρει ελικόπτερο (5 κι όχι 10 φυσικά τόνων) και ελικοδρόμιο, αλλά και δυνατότητες ASW (σόναρ και τορπίλες κατά υποβρυχίων), συνεπώς πυραυλάκατο δεν τη λες. Είναι μια πολύ καλά εξοπλισμένη κορβέτα, με καθαρά “ισραηλινή” φιλοσοφία. Και εννοούμε, οπλισμένη σαν “αστακός”.

Έχουμε γράψει παλαιότερα, σε ανύποπτο χρόνο πως οι πυραυλάκατοι δεν έχουν πλέον θέση σε ένα σύγχρονο πόλεμο, ειδικά στο Αιγαίο. Χρειάζονται ελαφρώς μεγαλύτερα πλοία, που θα μπορούν να φέρουν επανδρωμένο ή μη ελικόπτερο, και αντιαεροπορικούς πυραύλους επιπέδου ESSM Block 2 ή αντίστοιχους. Τέτοια πλοία μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές που σήμερα εκτελούν φρεγάτες, με κλάσμα του κόστους χρήσης, και ελάχιστο προσωπικό.

Πώληση των ναυπηγείων Σύρου στην ONEX – αισιοδοξία και για στρατιωτικά συμβόλαια


Αργά ή γρήγορα, οι τελευταίες Combattante πρέπει να αποσυρθούν, έστω λόγω γήρατος. Το ΠΝ δεν μπορεί να συνεχίσει να στέλνει στην πρώτη γραμμή πλοία χωρίς αντιαεροπορική και ανθυποβρυχιακή άμυνα, έστω και περιορισμένη. Η εμπειρία των Super Vita είναι πολύ θετική, και το ΠΝ ήδη κάνει χρήση τους σαν κορβέτες, χωρίς όμως βέβαια να είναι. Στην πραγματικότητα, χρειάζεται μικρές κορβέτες. Εκεί ακριβώς θέλει να εστιάσει η ελληνο-ισραηλινή πρόταση.

Θετική εξέλιξη: H 6η Super Vita ύψωσε τη γαλανόλευκη, η παράδοση θα γίνει στο τέλος του Ιουνίου


Η Sa’ar 72 μπορεί να αμυνθεί εναντίον αεροσκαφών με πυραύλους Barak 8, οι οποίοι θεωρούνται εξαιρετικά ικανοί, αν και έχουν μπει σε υπηρεσία μόνο από λίγες χώρες στον κόσμο (Ισραήλ, Αζερμπαϊτζάν και Ινδία). Εντούτοις, η διπλή δυνατότητα ενεργής καθοδήγησης (IR/RF) τους κάνει εξαιρετικούς απέναντι σε αντίμετρα, επιθέσεις κορεσμού, ενώ έχουν μικρό βάρος και καταλαμβάνουν πολύ μικρό όγκο. Χρειάζονται δεδομένα από ένα ικανό 3D ραντάρ, και απλά ανανεώνουν τα δεδομένα στόχου όσο είναι σε πτήση, μέχρι να εγκλωβίσουν το αεροσκάφος ή πύραυλο μόνοι τους. Στην περίπτωση της ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ προτείνεται το IAI Elta EL/M-2258 Advanced Lightweight Phased Array (ALPHA).

Εθνική υπόθεση η αναγέννηση των ναυπηγείων τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου ONEX


Φυσικά η ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ μπορεί να φέρει 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους (δεν παίζει ρόλο, μπορεί να είναι προφανώς είτε Exocet MM40, RGM-84 Harpoon, NSM ή Gabriel). Το πυροβόλο μπορεί να είναι μέχρι και 76 χιλιοστών, που σημαίνει πως μπορεί να φέρει και το Leonardo STRALES. Σύμφωνα με την εταιρεία μπορούν να τοποθετηθούν και σταθεροποιούμενο πυροβόλο μέχρι 30 χιλιοστών, όπως και πολυβόλα. Φυσικά δεν απουσιάζουν τα συστήματα ESM/ECM.

ONEX: πρωτοποριακό ερευνητικό πρόγραμμα «ραντάρ»

To ενδιαφέρον είναι πως οι κινητήρες είναι diesel της MTU, (2×MTU 16V1163M94) και επιτρέπουν ταχύτητες άνω των 30 κόμβων και ακτίνα δράσης 5000 ναυτικά μίλια. Όλα αυτά είναι βελτιωμένα σε σχέση με τα “νούμερα” της Sa’ar 72, και προφανώς ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ είναι μια ανώτερη και βελτιωμένη σχεδίαση. Το πλήρωμα είναι μόλις 45 στελεχών, ενώ μπορούν να μεταφερθούν και 20 επιπλέον άτομα (Ειδικές Δυνάμεις).

Ναυμαχία της Νταμιέττα: όταν οι Ισραηλινοί νίκησαν και τους Αιγυπτίους, 8 Οκτωβρίου 1973

Δυστυχώς δεν έχουμε μέχρι σήμερα δεδομένα για το κόστος κατασκευής των πλοίων, αλλά θεωρούμε με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα πως θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά, και σίγουρα δεν θα ξεπερνούν τα κόστη που έχει πληρώσει το ΠΝ για κάθε ένα από τα πλοία κλάσης “Ρουσσέν”. Μέχρι όμως να έχουμε κάποια επίσημη πληροφόρηση από την εταιρεία, θέλουμε να αποφύγουμε τις υποθέσεις.

Think Out of the Box: Μήπως κάποια στιγμή να ξεκολλήσουμε από τις Ρουσσέν και τις φρεγάτες και να πάμε σε ικανότερα πλοία;

Τώρα, το πλοίο το θεωρούμε ιδανικό για το ΠΝ, κι όχι μόνο, καθώς θα μπορούσε να κάνει μια εξαιρετική διεθνή πορεία. Είναι αυτό που εδώ και καιρό έχουμε γράψει πως χρειάζεται το Ναυτικό μας στη θέση των πυραυλακάτων. Χρειάζεται πλοία χαμηλού κόστους χρήσης και κτήσης, που θα μπορούν να κάνουν τα πάντα, αλλά το κυριότερο, να μπορούν και να αυτοπροστατευθούν. Αν αύριο οι Super Vita αντιμετωπίσουν τα 214ΤΝ, τι θα γίνει;

Το Ισραήλ παρήγγειλε το ραντάρ ELM-2248 MF-STAR για τις Sa’ar 6

Βέβαια, καθώς πρόκειται για ισραηλινή σχεδίαση, με ισραηλινά όπλα και συστήματα, δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε FMS. Ελπίζουμε όμως πως η δραστήρια ΟΝΕΧ, θα καταφέρει να φέρει αμερικανική χρηματοδότηση με κάποιον τρόπο. Απλά, η εταιρεία ίσως “ποντάρει” στο χαμηλό κόστος των πλοίων, καθώς με το κόστος μιας φρεγάτας μπορεί κάποιος να αγοράσει αρκετά ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ.

Οι Σαουδαραβικές Combattante και μερικές σκέψεις για το μέλλον των Ταχέων Σκαφών του ΠΝ

Φυσικά δεν πρέπει να περιμένουμε δυνατότητα φιλοξενίας ελικοπτέρου 10 τόνων (MH-60R), αλλά σίγουρα δεν θα υπήρχε πρόβλημα για κάποιο Airbus VSR700 ή αντίστοιχο UAS. Το θέμα είναι πως με κάποιο μικρό ευέλικτο σόναρ και τις τορπίλες Mk46 μπορεί να αυτοπροστατευθεί από υποβρύχια, ή έστω να μην είναι “sitting duck” για αυτά.

Η Sa’ar S-72 στην “Euronaval 2018”

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

188 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
188 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πάνω από 500 Ρώσοι νεκροί στην Συρία από την εκεί ανάμιξη – τώρα απόσυρση

Όπως μεταδίδει η ρωσική υπηρεσία του BBC, η δεκαετής πολεμική εμπλοκή της Ρωσίας στη Συρία, έχει καταγράψει τουλάχιστον 543 νεκρούς. Οι συγκεκριμένοι διαπιστώθηκαν από...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτα Constellation: Ολοκλήρωση σχεδίου το Μάιο του ’25, δεύτερη γραμμή ναυπήγησης...

64
Οι φρεγάτες κλάσης Constellation σε αμερικανική παραγωγή ίσως και να «βλέπουν» φως στον ορίζοντα μετά τα προβλήματα που κορυφώθηκαν και τον Μάιο του 2024...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Δεκεμβρίου 1989: Operation “Just Cause”, αμερικανική επέμβαση...

2
Αμερικανικές δυνάμεις εισβάλλουν μετά από εντολή του προέδρου Τζώρτζ Μπους (του πρεσβύτερου) στον Παναμά, για να ελέγξουν τη διώρυγα και να ανατρέψουν τον δικτάτορα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ισπανία: Έπεσαν υπογραφές για τα 25 Eurofighter

Η κυβέρνηση της Ισπανίας υπέγραψε το συμβόλαιο αγοράς των 25 μαχητικών Eurofighter του προγράμματος Halcon II, κάτι που είχε εγκριθεί από το 2023, με...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ρωσία “μετακομίζει” από τη Συρία στην ανατολική Λιβύη;

Πτήσεις Ρωσικών αλλά και Λευκορωσικών μεταγωγικών αεροσκαφών, κυρίως Il-76 και An-124, καταγράφονται τις τελευταίες μέρες από τη ρωσική βάση του Χμέιμιμ στη Συρία (κοντά...

Mikoyan-Gurevich Ye-8, το “MiG-23” που δεν μπήκε ποτέ σε υπηρεσία

Η ιστορία του σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους Ye-8 ξεκινά το 1960, όταν το σχεδιαστικό γραφείο ΜiG αποφάσισε να αναπτύξει ένα βελτιωμένο μαχητικό με βάση την...