15.9 C
Athens
Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΠρωτότυπες λύσεις εκ των ενόντων για να ενισχυθεί ο αποβατικός στόλος των...

Πρωτότυπες λύσεις εκ των ενόντων για να ενισχυθεί ο αποβατικός στόλος των ΗΠΑ

- Advertisement -

Είναι κοινό μυστικό πως το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ χρειάζεται επειγόντως νέα σκάφη Αμφιβίων Επιχειρήσεων και τα χρειάζεται τώρα. Το Σώμα Αμερικανών Πεζοναυτών, που είναι άμεσα εμπλεκόμενο, έχει δηλώσει πως στο άμεσο μέλλον θα απαιτηθούν 38 νέα πλοία για να καλυφθούν οι ανάγκες αντικαταστάσεων αλλά και προβολής ισχύος με βάση τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που έχει ζητήσει η κυβέρνηση. Παρόλα αυτά, το Κογκρέσο αρνείται να αποδεσμεύσει χρήματα για την ναυπήγηση τόσων πλοίων, που μπορεί να στοιχίσουν και 1 δισεκατομμύριο δολάρια το καθένα.

LPD-30, πρώτο από 13 πλοία LPD-17 Flight II


Με τις απαιτήσεις για ένα ναυτικό περισσότερων πλοίων από τη μία και ένα προϋπολογισμό που περικόπτεται από την άλλη, το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει πράγματι ένα δύσκολο πρόβλημα να λύσει. Αυτή τη στιγμή υπηρετούν 32 πλοία αμφιβίων επιχειρήσεων, πολλά από τα οποία χρήζουν άμεσης αντικατάστασης (όπως η κλάση ελικοπτεροφόρων/αποβατικών Tarawa και τα αποβατικά κλάσης Whidbey Island και Harpers Ferry). Οι Πεζοναύτες ζητούν 38 νέα πλοία θεωρώντας τον αριθμό 33 τον ελάχιστο αποδεκτό σε περίπτωση περικοπών. Κανονικά αυτό θα σήμαινε έναν ναυπηγικό οργασμό αλλά πλέον δεν είμαστε στη δεκαετία του 1960 από απόψεως πόρων, ακόμα και για τις ΗΠΑ.
Μια από τις εναλλακτικές που εξετάζονται είναι η ναυπήγηση μικρότερων αποβατικών πλοίων, καταλλήλων για δράση σε περιβάλλοντα κοντά στις ακτές και σε αβαθή ύδατα, περισσότερο ευέλικτα, από τα οποία θα μπορούν να ναυπηγηθούν περισσότερα σε αριθμό, αφού θα είναι και σημαντικά φθηνότερα. Μια άλλη είναι η εκμετάλλευση εμπορικών σχεδίων, για μείωση του κόστους ανάπτυξης και ναυπήγησης, αφού επιτευχθεί ένας συμβιβασμός μεταξύ οικονομίας και δομικής αντοχής των κατασκευών, ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις μιας ναυτικής επιχείρησης.

Το βασιλικό Ναυτικό θέλει δυο πλοία επάκτιας κρούσης


Μια άλλη, όμως, ενδιαφέρουσα λύση προέρχεται μέσα από το ίδιο το Ναυτικό και συγκεκριμένα από την εκμετάλλευση των μέσων της Στρατιωτικής Διοίκησης Θαλασσίων Μεταφορών (Military Sealift Command – MSC). Το “δεύτερο Ναυτικό” των ΗΠΑ είναι μια κρατική υπηρεσία που επανδρώνεται από κοινού από αξιωματικούς καριέρας και πολίτες, ειδικευμένους στους τομείς τους για να λειτουργούν πλοία ειδικού σκοπού εξυπηρετώντας τις ειδικευμένες ανάγκες των στόλων και όποιας άλλης υπηρεσίας χρειαστεί τη συνδρομή του. Η MSC λειτουργεί 130 περίπου πλοία (πετρελαιοφόρα, τεχνικής υποστήριξης, νοσοκομειακά, ρυμουλκά, πλωτούς γερανούς, διάσωσης, υποστηρίξεως, στρώσεως καλωδίων κλπ.) και τα μέσα της ενεργοποιούνται μόνον όταν χρειάζονται, όπως για παράδειγμα με τα πλωτά νοσοκομεία USNS Mercy και Comfort που αναπτύχθηκαν στην Δυτική και Ανατολική ακτές των ΗΠΑ για την αντιμετώπιση του Covid-19.

180919-N-CR519-1042 PACIFIC OCEAN (Sept. 19, 2018) An MH-60S Sea Hawk helicopter, assigned to the “Island Knights” of Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 25, prepares to land aboard the aviation logistics support container ship SS Curtiss (T-AVB 4) off the coast of Guam during Valiant Shield 2018. Valiant Shield is a U.S. only, biennial field training exercise (FTX) with a focus on integration of joint training in a blue-water environment among U.S. forces. This training enables real-world proficiency in sustaining joint forces through detecting, locating, tracking, and engaging units at sea, in the air, on land, and in cyberspace in response to a range of mission areas. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Helen Brown/Released)

Ειδικότερα, το ενδιαφέρον κάποιων αναλυτών προσελκύουν τα πλοία της κλάσης “Wright”. Επίσημα, πλοία υποστήριξης ελικοπτέρων, τα δύο πλοία της κλάσης ( S.S. Wright και S.S. Curtiss) έχουν ναυπηγηθεί το 1968, αρχικά ως Ro-Ro (Roll on-Roll off) πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ για να αποκτηθούν από το Ναυτικό των ΗΠΑ το 1986 και να μετατραπούν κατάλληλα στον ρόλο τους. Αποστολή τους θα ήταν να παραβάλλουν σε μια προβλήτα λιμανιού κοντά στο περιβάλλον επιχειρήσεων και να επισκευάζουν επιτόπου κάθε ελικόπτερο ή ελαφρύ αεροσκάφος υφίστατο κάποια ζημιά ή αβαρία. Πρόκειται για μεγάλα πλοία, εκτοπίσματος 24,000 τόνων, με ικανότητα μεταφοράς ικανών ποσοτήτων φορτίου, πολλούς γερανούς και κατάστρωμα προσνήωσης με δύο θέσεις ελικοπτέρων. Με πλήρωμα μόλις 41 άτομα μπορούν να μεταφέρουν άνετα 360 άνδρες.
Σίγουρα, δεν πρόκειται για εξειδικευμένα πλοία αμφιβίων επιχειρήσεων, ωστόσο, με λίγη δημιουργική φαντασία, πλοία σαν αυτά θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά σε μια αμφίβια επιχείρηση. Έχουν το μέγεθος να μετακινήσουν μια μονάδα πεζοναυτών με τον εξοπλισμό της, να δέσουν σε απόσταση από την ακτή και να αποβιβάσουν τα μέσα και τους πεζοναύτες για να εκτελέσουν μια απόβαση στο ύφος περίπου που τα εμπορικά πλοία έκαναν αποβάσεις στους Α΄και Β΄Παγκοσμίους Πολέμους.
Μια άλλη ιδέα είναι να συνδεθούν με μια πλωτή “μητρική” πλατφόρμα παρέχοντας υπηρεσίες υποστήριξης, όπως είναι η αποστολή τους σήμερα. Η “μητρική πλατφόρμα” θα μπορούσε να είναι η πολλαπλών χρήσεων βάση στην οποία να δένουν πλοία ειδικού σκοπού, μεταφέροντας άνδρες, αποβιβάζοντας οχήματα και εφόδια, ελικόπτερ ή αεροσκάφη, παρέχοντας υπηρεσίες επισκευών και περίθαλψης τραυματιών κλπ.
130406-N-KI757-001
SUBIC BAY, Philippines (April 6, 2013) A U.S. Marine Corps MV-22B Osprey assigned to Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) 265, lands aboard the Military Sealift Command dry cargo and ammunition ship USNS Sacagawea (T-AKE 2) off the coast of Subic Bay. This first-ever flight operation during Exercise Balikatan 2013 tested the unique capability of Maritime Prepositioning Force ships to quickly move cargo and personnel ashore via air transport. Balikatan is an annual Republic of the Philippines-U.S. military bilateral training exercise and humanitarian assistance engagement and will take place in the from April 5 to 17. (U.S. Navy photo by Ensign Chang Liu/Released)

Με την πλατφόρμα επιχειρήσεων σε απόσταση 25 χλμ. από την ακτή ή και περισσότερο, υπό την προστασία των αντιτορπιλικών, η πλατφόρμα θα μπορούσε να αλλάζει τον προσανατολισμό της αποστολής της ανάλογα με τα πλοία υποστήριξης που θα “δένονταν” πάνω της, άλλοτε αποτελώντας προκεχωρημένη βάση ανεφοδιασμού κι άλλοτε βάση επιχειρήσεων με ελικόπτερα, αμφίβια οχήματα, αερόστρωμνα LCAC και ελαφρά αποβατικά καταμαράν εφορμούν από αυτήν.
Το Ναυτικό των ΗΠΑ δουλεύει εδώ και χρόνια πάνω στις γενικές αρχές ενός τέτοιου σχεδίου και η στιγμή, τώρα που οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και ο προϋπολογισμός μικρός, μοιάζουν ιδανικές. Το σχέδιο θα μπορούσε να συνδυαστεί με ένα άλλο πρόγραμμα του Ναυτικού, τις Mobile Landing Platforms, πλωτές βάσεις επιχειρήσεων που βασίζονται σε εμπορικό σχέδιο μεγάλου σκάφους ανεφοδιασμού. Οι MLP έχουν μεγάλες μεταφορικές ικανότητες και χαμηλό κατάστρωμα το οποίο μπορούν να βυθίσουν τεχνικά μέχρι το ύψος της θάλασσας επιτρέποντας την επιβίβαση αεροστρώμνων και λέμβων ή αμφιβίων οχημάτων.

Οι παραπάνω ιδέες δεν αντικαθιστούν, ασφαλώς, τα ειδικευμένα σκάφη αμφιβίας εφόδου απλά τα συμπληρώνουν. Η ύπαρξή τους μπορεί να προσφέρει ένα πολυχρηστικό σχήμα στη Διοίκηση Αμφιβίων Δυνάμεων του αμερικανικού ναυτικού, συμπληρώνοντας τον ρόλο των πολύτιμων, όπως φάινεται, πλοίων αποβάσεων και υποκαθιστώντας τα σε αποστολές που δεν ενέχουν τόσο υψηλό κίνδυνο, όπως αποστολές παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, υποστήριξης φυσικών καταστροφών, αποστολών κατά της τρομοκρατίας κλπ. Σίγουρα, η ώρα των αποφάσεων για το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει φτάσει και πρέπει να κάνει βέλτιστη χρήση όλων των μέσων που διαθέτει, πριν κατευθύνει τα πολύτιμα κονδύλιά του.
Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμική εξάντληση σε Ουκρανία και Ρωσία: Λιποταξίες και άρνηση για υπηρεσία στο μέτωπο

Συμπληρώνονται σε λίγες εβδομάδες τρία χρόνια πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με ιδιαίτερα αιματηρές μάχες και κυρίως με πολλές χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες που...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Ιανουαρίου 1963: Μάχη του Απ Μπακ, η...

3
Επιχείρηση καταστροφής σταθμού Βιετκόνγκ στο Νότιο Βιετνάμ καταλήγει σε πανωλεθρία λόγω ελλιπών πληροφοριών για τον εχθρό.Η σύγκρουση έρχεται ως επακόλουθο του διχασμού του Βιετνάμ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Μεγάλη αγορά 1.200 πύραυλων AMRAAM από την Ιαπωνία – τι θα κοστίσουν

Την -τυπική- έγκριση από το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών πήρε η Ιαπωνία για παραγγελία 1.200 πυραύλων αέρος-αέρος AMRAAM AIM-120D-3/C-8 (δύο παραλλαγές του ίδιου όπλου) με...

«Flanker» με βόμβες μικρής διαμέτρου GBU-39

Άλλο ένα βίντεο από το ουκρανικό μέτωπο και την προσαρμογή δυτικών όπλων σε σοβιετικά μαχητικά.Αν και τις είχαμε δει σε φόρτωση και προηγουμένως, εδώ...

Δανεικό KF41 Lynx για δοκιμές στον Ιταλικό Στρατό

Η Rheinmetall δάνεισε ένα ΤΟΜΑ Lynx στον Ιταλικό Στρατό για δοκιμές, σε προετοιμασία για την υπογραφή της σύμβασης ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ για την...