O κοροναϊός δεν εμπόδισε τις «επισκέψεις» ρωσικών αεροσκαφών κοντά στις ακτές της Αλάσκα: Μαχητικά επιφυλακής F-22, υποστηριζόμενα από ιπτάμενο τάνκερ KC-135 και με την συνδρομή E-3 Sentry AWACS αναχαίτισαν στις 8 Απριλίου δύο αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας/ανθυποβρυχιακού πολέμου Il-38 (κωδ. ΝΑΤΟ, ‘May’) πάνω από την Βερίγγειο Θάλασσα, βορείως των Αλεούτιων νησιών.
Σύμφωνα με την North American Aerospace Defense Command (NORAD) τα στροβιλοελικοφόρα δεν εισήλθαν σε αμερικανικό ή καναδικό εθνικό εναέριο χώρο. Άλλωστε ο σκοπός τους δεν ήταν αυτός. Τα ρωσικά αεροπλάνα που φτάνουν στις παρυφές των ΗΠΑ δεν έρχονται για να δημιουργήσουν διπλωματικό επεισόδιο, έρχονται με συγκεκριμένη αποστολή.
Σκοπός τους είναι να τεστάρουν τους χρόνους αντίδρασης των άλλων, να καταγράψουν τί αεροσκάφη θα σηκώσουν και να αποκομίσουν κάθε χρήσιμη πληροφορία τακτικού ενδιαφέροντος δια παν ενδεχόμενον. Μετά αποχωρούν –πάντα παρακολουθούμενοι– και αφού έχουν φωτογραφήσει οι μεν τους δε. Το γεγονός ότι οι ΗΠΑ πλήττονται από την πανδημία ήταν μια ευκαιρία για τους Ρώσους να δουν κατά πόσο έχουν επηρεαστεί οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις.
Το πρόσφατο περιστατικό είναι το τρίτο μιας σειράς ρωσικών «επισκέψεων» το τελευταίο διάστημα, επισημαίνει ο Διοικητής της NORAD Πτέραρχος Ο’Σώνεσυ. Όπως κάθε άνοιξη, με την βελτίωση του καιρού βγαίνουν από τις «φωλιές» τους οι «Αρκούδες» και τα F-22 βρέθηκαν στις 9 Μαρτίου να αναχαιτίζουν μαζί με καναδικά CF-18A δύο ανθυποβρυχιακά Tu-142MZ ‘Bear-F’ βορείως της Αλάσκας. Μάλιστα τα δύο ‘Bear’ είχαν πετάξει και πάνω από το αρχηγείο της άσκησης υποβρυχίων ICEX 2020 στην Αρκτική σε… σχηματισμό με τα μαχητικά που τα αναχαίτιζαν! Η φωτογραφία τα λέει όλα.
«Μάθαιναν (για τα υποβρύχια) από τα 2.500 πόδια. Μάθαιναν με ένα F-22 και ένα F-18 στο φτερό τους όταν το έκαναν αυτό» δήλωνε χαρακτηριστικά ενώπιον μελών του Κογκρέσου ο επικεφαλής της NORAD. «Με ή χωρίς COVID-19, η NORAD συνεχίζει να προσέχει για απειλές 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο… Πρέπει να διατηρήσουμε την ικανότητα να αντιδρούμε καταλλήλως, όχι απλώς για να περάσουμε ένα στρατηγικό μήνυμα αλλά για να μπορέσουμε στο μέλλον να αντιμετωπίσουμε στ’ αλήθεια οποιαδήποτε δυνητική απειλή» τονίζει.
Υπενθυμίζεται ότι τα ρωσικά αεροσκάφη αναχαιτίζονται πριν πλησιάσουν σε εθνικό εναέριο χώρο. Η Ζώνη Αναγνώρισης/Αεράμυνας (Air Defence Identification Zone, ADIZ) όπου κάθε αεροσκάφος το οποίο εισέρχεται χωρίς άδεια θεωρείται ως απειλή και ως εκ τούτου αναγνωρίζεται οπτικώς και αναχαιτίζεται από μαχητικά, μπορεί να εκτείνεται πολύ πέραν των κυριαρχικών ορίων μιας χώρας και η Alaskan ADIZ δεν αποτελεί εξαίρεση.
Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν τα ρωσικά ‘May’ που αναχαιτίστηκαν από τα μαχητικά επιφυλακής QRA (Quick Reaction Alert) της USAF ήταν από τα «συνηθισμένα» ή εκσυγχρονισμένα Il-38N. Αντίθετα με τα ψυχροπολεμικά Il-38 «Ντελφίν», όπως είναι γνωστά σε ρωσική υπηρεσία, τα αεροσκάφη της έκδοσης –N διαθέτουν αναβαθμισμένες δυνατότητες χάρη στο ηλεκτρονικό «πακέτο» αποστολής Novella Ρ-38 της Λένινιτς που αντικατέστησε το παρωχημένο Berkut-38.
Το νέο σύστημα έρευνας/σκόπευσης εντοπίζει αεροσκάφη στα 50 ναυτ. μίλια (90 χλμ) και θαλάσσιους στόχους στα 173 ναυτ. μίλια (320 χλμ) ενώ δύναται να ιχνηλατεί ταυτόχρονα 32 στόχους. Η εξαγωγική έκδοση του Novella, το πακέτο αισθητήρων Sea Dragon, εξοπλίζει τα Il-38SD του ινδικού Ναυτικού που είναι και ο μόνος χρήστης του τύπου εκτός της ρωσικής Ναυτικής Αεροπορίας.
Με βάρος 68 τόννους, το δοκιμασμένο Il-38 πετά με επταμελές πλήρωμα σε μια ακτίνα 5.162 ναυτ. μιλίων (9.500 χλμ) εκτελώντας αποστολές που δεν διαφέρουν και πολύ από εκείνες των αμερικανικών P-3 Orion, συν έρευνα και διάσωση. Ο οπλισμός για ανθυποβρυχιακές περιπολίες περιλαμβάνει τορπίλλες, βόμβες βάθους και ηχοσημαντήρες, με το αεροπλάνο να δύναται να μεταφέρει επίσης τις κατευθυνόμενες ανθυποβρυχιακές βόμβες PL250-120 «Ζαγκόν» (μαντρί) και φυσικά νάρκες για ναρκοθέτηση θαλασσίων περιοχών από αέρος.
Τα τελευταία χρόνια αεροσκάφη του τύπου συναντώνται όλο και συχνότερα κοντά στα ιαπωνικά νησιά, υποχρεώνοντας την Ιαπωνική Αεροπορική Δύναμη Αυτοάμυνας να σηκώνει μαχητικά επιφυλακής για την αναγνώριση/αναχαίτισή τους. Σημειωτέον ότι η ρωσική Ναυτική Αεροπορία σχεδιάζει να εκσυγχρονίσει «περίπου 30» από τα 54 αεροσκάφη που διαθέτει, με το σχετικό πρόγραμμα να συνεχίζεται μέχρι το 2025.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Scramble! Το Ρωσικό Ναυτικό… δεν καταλαβαίνει από «κοινωνική απομόνωση»
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Δεκεμβρίου 1940: Βύθιση του «Πρωτεύς», η πρώτη...
Το υποβρύχιο «Πρωτεύς» Υ-3 τορπιλίζει και βυθίζει το ιταλικό μεταγωγικό “Sardegna” αλλά μηχανική βλάβη το κάνει να αναδυθεί. Γενόμενο αντιληπτό από το συνοδό τορπιλοβόλο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...