30.6 C
Athens
Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ Αεροπορία των ΗΠΑ έχει έλλειψη 2,000 πιλότων και δεν μπορεί να...

Η Αεροπορία των ΗΠΑ έχει έλλειψη 2,000 πιλότων και δεν μπορεί να κάνει τίποτα για αυτό

- Advertisement -

Αξιωματούχοι της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσαν στις 3 Μαρτίου στην Επιτροπή Αμύνης της Γερουσίας πως υπάρχει ένα έλλειμμα 2,100 χειριστών στις τάξεις της USAF. Αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% από τον στόχο των 21,000 χειριστών που έχει ανάγκη για την λειτουργία 5,500 αεροσκαφών.
Η έλλειψη αυτή έχει σοβαρές επιπτώσεις στο επίπεδο εκπαίδευσης που προσπαθεί να αποδώσει και στην επιχειρησιακή ικανότητά της σε περιόδους κρίσεως ή πολέμου. Ατυχώς, όλες οι προσπάθειες που έχει κάνει για να κλείσει αυτό το κενό έχουν αποτύχει. Τουλάχιστον, μέχρι την επόμενη οικονομική ύφεση.

H USAF αντιμέτωπη με «ανησυχητικό έλλειμμα» έμπειρων χειριστών


Το έλλειμμα άρχισε να δημιουργείται καθώς η οικονομία άρχισε να ανακάμπτει από την οικονομική κρίση του 2008. Ως το 2017 είχε φτάσει στο 10% και εκεί παραμένει.
Οι προσπάθειες της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να δώσουν κίνητρα στους πιλότους να παραμείνουν στις τάξεις της, προσφέροντας οικονομικά bonus, μειώνοντας τον φόρτο γραφειοκρατικής δουλειάς και αυξάνοντας τις παραγωγικές ικανότητες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από 1,200 σε 1,400 πιλότους ετησίως, δεν απέδωσαν.
Ο λόγος της αποτυχίας είναι απλός: οι χειριστές που πετούν για ιδιωτικούς αερομεταφορείς πληρώνονται πολύ καλύτερα, κερδίζουν πολλά περισσότερα και έχουν λιγότερο πιεσμένο πρόγραμμα από αυτό που η πολεμική αεροπορία θα μπορούσε ποτέ να προσφέρει. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα από το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1947 χιλιάδες πιλότοι αποστρατεύτηκαν από τις πολεμικές αεροπορίες (στρατού, ναυτικού, πεζοναυτών) των ΗΠΑ. Οι ιδιωτικοί αερομεταφορείς άνθισαν εν μία νυκτί. Με το ξέσπασμα του πολέμου στην Κορέα η Αεροπορία ξανακάλεσε βετεράνους πιλότους του Β΄Π.Π. και αύξησε τις υποδομές της. Μέχρι το 1966 είχε και περίσσεια χειριστών (40,000 έναντι αναγκών για 38,000) κινητοποιώντας νέα ανάπτυξη των αερομεταφορών.
Ο πόλεμος του Βιετνάμ δημιούργησε ξανά ανάγκες για 46,000 πιλότους, αλλά η αεροπορία συγκέντρωσε μόλις 38,000. Αυτό το χάσμα των 8,000 είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της. Η Αεροπορία το έλυσε αυξάνοντας τον αριθμό εκπαιδευομένων πιλότων από 2,000 ανά έτος το 1966 σε 3,500 ανά έτος ως το 1970. Μια ύφεση στις αερομεταφορές βοήθησε να πετύχουν τους στόχους προσωπικού.

Η USAF παλεύει να κρατήσει ψηλά τις διαθεσιμότητες κρίσιμων μαχητικών


Το τέλος του πολέμου στο Βιετνάμ δημιούργησε εκ νέου 2,800 πιλότους περίσσεια. Καθόλη τη διάρκεια του 1980 η Αεροπορία αναπτυσσόταν με νέα αεροσκάφη να εντάσσονται στις τάξεις της. Ταυτόχρονα, οι δουλειές στις αερομεταφορές πήγαιναν καλά. Το κενό δημιουργήθηκε ξανά διατηρώντας ένα έλλειμμα 800 χειριστών.
Αυτό το κενό υπερκαλύφθηκε το 1990 με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Η αεροπορία απέσυρε χιλιάδες αεροσκάφη και έκλεισε πολλές βάσεις. Το 1994 είχε 750 περισσότερος πιλότους από όσους χρειαζόταν αλλά μέχρι το 1998 το έλλειμμα είχε επιστρέψει. Η αεροπορία προσέφερε bonus για πρώτη φορά και διπλασίασε τους εκπαιδευομένους της σε 1,000 το χρόνο. Η ύφεση στις αερομεταφορές βοήθησε. Ως το 2006 είχε 200 πιλότους περισσότερους από τις θέσεις.

Το τωρινό έλλειμμα θα κλείσει δύσκολα. Δεν είναι μόνον ότι τα μέτρα της αεροπορίας είναι αναποτελεσματικά σε διαχρονικό επίπεδο με το έλλειμμα σε εκπαιδευμένους πιλότους να εξαρτάται απόλυτα από τις διαθέσεις της επιβατικής αεροπορίας. Είναι και πως η κατάσταση αυτή δεν δείχνει να αλλάζει στον ορίζοντα. Το ινστιτούτο RAND προέβλεψε έλλειμμα πιλότων καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020. Η κυβέρνηση το βλέπει τουλάχιστον ως και το 2023 ενώ η υπεύθυνη προσωπικού της USAF, αντιστράτηγος Gina Grosso, κατέθεσε πως το έλλειμμα θα κρατήσει για 10 με 15 χρόνια.

Το μέλλον της αεροπορίας: Οι “Βαλκυρίες” θα πολεμούν πλάι στα επανδρωμένα μαχητικά


Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το υποβρύχιο “Παπανικολής” μπαίνει για γενική επισκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

20
Το Πολεμικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη γενική επισκευή του υποβρυχίου "Παπανικολής", του πρώτου της κλάσης 214ΗΝ. Το συμβόλαιο, είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μάχη της Χαιρώνειας, η...

0
Ο Μακεδονικός στρατός του βασιλιά Φιλίππου του Β' νικά το συνασπισμένο στρατό των Νοτιοελλαδικών πόλεων (Αθήνας, Θηβών, Χαλκίδος, Κορίνθου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Αχαΐας, Μεγάρων, Ακαρνανίας,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

F/Α-18, οι αμερικανικές “Σφήκες” έφθασαν τις 12 εκατομμύρια ώρες πτήσης! – φωτό

Ένα σημαντικό ορόσημο έφθασε η οικογένεια μαχητικών F/A-18 (όλων των εκδόσεων) του Αμερικανικού Ναυτικού, καθώς ξεπέρασε τις 12 εκατομμύρια ώρες πτήσης. Με άλλο μετρήμα...

Ξηρασία, είναι άραγε ο μεγάλος υπαίτιος της έλλειψης νερού;

Του Παναγιώτη Σαμπατακάκη*, διδάκτορας Υδρογεωλογίας του Πανεπιστημίου Μπολόνιας, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Υδρογεωλόγων και διευθυντής Υδατικών Πορων του Ι.Γ.Μ.Ε.Η ξηρασία είναι ένα φυσικό φαινόμενο και...

Mobile World Congress: ελληνική καινοτομία στον δρόμο προς τη Βαρκελώνη

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη οκτώ μήνες πριν από το επόμενο Mobile World Congress (MWC), που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του 2026 στη Βαρκελώνη, αλλά...