Όταν ένας τύπος εναέριου μέσου συμπληρώνει μερικές δεκάδες χιλιάδες ώρες πτήσης είναι επίτευγμα. Όμως όταν το ένα τρίτο εξ αυτών είναι σε πολεμικές επιχειρήσεις, τότε το γεγονός αποκαλείται «άνευ προηγουμένου»: Τα ελικόπτερα Puma της RAF «έβαλαν» 30.000 ώρες πτήσης την τελευταία πενταετία, εκ των οποίων τις 10.000 στο Αφγανιστάν, γράφει η στρατιωτική επιθεώρηση Jane’s.
Η RAF παρέλαβε από την Airbus Helicopters το πρώτο από τα 24 αναβαθμισμένα Westland-Aerospatiale SA 330E Puma HC2 το 2015 και έκτοτε τα ελικόπτερα και τα πληρώματά τους γέμισαν πολλά log books πετώντας στο πλαίσιο της Επιχείρησης Toral. «Το να πραγματοποιηθεί το 1/3 των πτήσεων σε επιχειρήσεις είναι πρωτοφανές. Δεν νομίζω να υπάρχει άλλο μέσο που να έχει συμπληρώσει ένα τρίτο του συνόλου των ωρών πτήσης του σε αληθινές επιχειρήσεις» λέει χαρακτηριστικά ο Σμήναρχος Wardrope, Διοικητής της αεροπορικής βάσης Benson και της δύναμης των ελικοπτέρων του τύπου (Puma Force Commander).
Μαζί με τα Chinook, τα Puma είναι οι «ελβετικοί σουγιάδες» των βρετανικών δυνάμεων στο θέατρο επιχειρήσεων του Αφγανιστάν αναλαμβάνοντας κάθε είδους αποστολές. Υπενθυμίζεται ότι τα εκσυγχρονισμένα Mk.2 του Puma Life Extension Programme φέρουν τους κινητήρες Turbomeca Makila 1A1 (1.700 shp έκαστος) των AS332 Super Puma για βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες ‘hot and high’ –ό,τι πρέπει για το απαιτητικό επιχειρησιακό περιβάλλον του Αφγανιστάν.
Είναι ισχυρότερα, δυνάμενα να μεταφέρουν 16 στρατιώτες συν πλήρες φορτίο καυσίμου σε μεγαλύτερη εμβέλεια από την αρχική έκδοση, διαθέτουν μεγαλύτερη εμβέλεια και είναι εφοδιασμένα με ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης, ενισχυμένο ουραίο πρόβολο και tail rotor με πτερύγια από σύνθετα υλικά. Επίσης διαθέτουν αναβαθμισμένα συστήματα ναυτιλίας, επικοινωνιών και άλλες βελτιώσεις ενώ το νέο σύστημα προστασίας Selex DAS (defensive aids system) προσφέρει αυξημένη επιβιωσιμότητα.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Τα Puma της RAF μόνο «γατάκια» δεν είναι!
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή αχτίδα...
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιανουαρίου 1991: Ο πρώτος “κεραυνός” της Καταιγίδας...
Ξεκινά τις πρώτες πρωϊνές ώρες η επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου», των δυνάμεων της Δυτικής Συμμαχίας κατά του Ιράκ. Μετά την εισβολή του ιρακινού στρατού...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...