Για πρώτη φορά, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ανοιχτά πως καταργεί τη Συνθήκη του Μοντρέ για τη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, βάζοντας τέλος στην ελεύθερη ναυσιπλοΐα, σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε στο τουρκικό κανάλι CNN.
Ο πρόεδρος της Τουρκίας τόνισε πως σύμφωνα με τα σχέδια της τουρκικής κυβέρνησης από τα Στενά του Βοσπόρου θα περνούν μόνο τα πλοία ξηρού φορτίου ενώ όλα τα υπόλοιπα πλοία στο εξής θα παραπέμπονται για να περνούν μέσω της νέας διώρυγας της Κωνσταντινούπολης όπου εκεί δεν θα ισχύει η συνθήκη του Μοντρέ.
«Σκεφτείτε χρησιμοποιούν τα Στενά και δεν κερδίζετε τίποτα. Όμως με το Καναλ Ιστάνμπουλ (διώρυγα της Κωνσταντινούπολης) θα δημιουργηθούν δικαιώματα, όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ. Εμείς θα προχωρήσουμε το σχέδιο αυτό», δήλωσε πρόσφατα ο τούρκος πρόεδρος για να επισημάνει ξεκάθαρα χθες στο CNN Turk πως «η Συνθήκη του Μοντρέ μαζί με τα Στενά είναι ιστορία».
Η νέα αυτή διώρυγα σχεδίαζεται για χρόνια και ένα μεγαλεπήβολο κατασκευαστικό έργο που διαφημίστηκε και προβλήθηκε έντονα από το καθεστώς Ερντογάν. Δημοσιοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον υπουργό Μεταφορών το 2009 και ανακοινώθηκε επίσημα από τον ίδιο τον Ερντογάν το 2011.
Ενώ τα Στενά του Βοσπόρου πράγματι έχουν φτάσει στα όριά τους από πλευράς διελευσιμότητας, με πλοία να χρειάζεται να περιμένουν και αρκετές μέρες για να πάρουν σειρά για την διέλευσή τους, η πραγματική αιτία για την κατασκευή της νέας διώρυγας δεν θα είναι βέβαια περιβαλλοντικοί λόγοι εξ αιτίας της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής από την διέλευση τόσων πλοίων.
Η νέα διώρυγα δεν θα υπόκειται στις διατάξεις της συνθήκης του Μωντρέ, πράγμα που μέχρι σήμερα ήταν κοινό μυστικό αλλά δεν προβαλλόταν ως ο κύριος λόγος της κατασκευής της. Είναι η πρώτη φορά που ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος το ανακοινώνει δημόσια, και σίγουρα και η συγκυρία που επέλεξε έχει την αξία και τους συμβολισμούς της.
Ο Ερντογάν απειλεί -ανοιχτά πια- να κλείσει τα Στενά του Βοσπόρου
- Advertisement -
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 3, Σύντηξη Ιχνών Στόχων – Fusion
Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΣτο προηγούμενο άρθρο νο 2 διατυπώθηκε ο λόγος υπάρξεως της σύντηξης η οποία ανήκει στις διαδικασίες ΜΤΤ....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Μαΐου 1481: Ο θάνατος του “Πορθητή” Μωάμεθ
Πεθαίνει σαν σήμερα ο "Πορθητής των πόλεων", Οθωμανός σουλτάνος Μεχμέτ (Μωάμεθ) ο 2ος. Αν και η αρχή της βασιλείας του φάνηκε πως σκιαζόταν από...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...