Η βρετανική εταιρεία ως εργολάβος αμυντικών έργων BAE Systems σχεδιάζει να τερματίσει τις εργασίες επισκευής πλοίων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περλ Χάρμπορ μέχρι το 2021, περικόπτοντας περίπου 260 θέσεις εργασίας.
Η BAE εκμεταλλεύεται τις εγκαταστάσεις μιας προκαθορισμένης περιοχή της δημόσιας ιδιοκτησίας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περλ Χάρμπορ με πολυετή σύμβαση “πολλαπλών πλοίων / πολλαπλών ρόλων” για λογαριασμό του αμερικανικού Ναυτικού, η οποία καλύπτει εννέα μάχιμα πλοία πρώτης γραμμής.
Το αμερικανικό Ναυτικό όμως τώρα αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας του και μετατοπίζεται σε ένα μοντέλο συμβολαίων σταθερού καθορισμού τιμών για εμπορικές εργασίες επισκευής πλοίων, που αποσκοπούν στην προσέλκυση μεγαλύτερου ανταγωνισμού και από μικρότερες εταιρείες αλλά και στην αποτροπή υπέρβασης του κόστους του έργου.
Με βάση τις νέες ρυθμίσεις λοιπόν, αρκετές μικρότερες συμβάσεις θα ανατεθούν σε μικρότερες εταιρείες, αφήνοντας έτσι λιγότερο έργο για μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις όπως η BAE. Τελικά, η BAE αφού εξέτασε τις επιλογές της, κατέληξε να μην υποβάλει προσφορά για ανανέωση της άδειας χρήσης των εγκαταστάσεων.
Η BAE εξακολουθεί ωστόσο να έχει άδεια λειτουργίας μέχρι τις αρχές του 2021 με τη μορφή μακροχρόνιας διαθεσιμότητας συντήρησης για το αντιτορπιλικό USS Hopper. Οι απώλειες θέσεων εργασίας θα αντισταθμιστούν εν μέρει από τη νέα δραστηριότητα πρόσληψης σε τοπικούς εργολάβους επισκευής πλοίων, οι οποίοι προηγουμένως λειτουργούσαν ως υπεργολάβοι στη ΒΑΕ, αλλά τώρα είναι έτοιμοι να την ανταγωνιστούν άμεσα.
Η BAE λειτουργεί στη δεξαμενή υπ’ αρ. 4 της στρατιωτικής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του του Περλ Χάρμπορ, η οποία χρονολογείται από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι η νεώτερη από τις τέσσερις δεξαμενές στο Περλ Χάρμπορ, αναδεικνύοντας τη γενική ηλικία όλων των δημόσιων ναυπηγείων του αμερικανικού Ναυτικού στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Ο κλάδος βρίσκεται τώρα στα αρχικά στάδια του σχεδιασμού για την προσθήκη μίας νέας σύγχρονης δεξαμενής, είτε στην ξηρά είτε πλωτή. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Navy Times, η απαίτηση για την προσθήκη δυναμικότητας οφείλεται εν μέρει στις απαιτήσεις χώρου για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων της νέας κλάσης Virginia.