23.5 C
Athens
Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙH αβεβαιότητα του Β-2A: μέχρι και πρόταση για το άνοιγμα (ξανά) της...

H αβεβαιότητα του Β-2A: μέχρι και πρόταση για το άνοιγμα (ξανά) της γραμμής παραγωγής

- Advertisement -

To B-2A είναι ένα προϊόν της σκληρότερης περιόδου του Ψυχρού Πολέμου όταν κι υπήρχε η προβαλλόμενη ανάγκη για εκατοντάδες βομβαρδιστικά του τύπου που θα αντικαθιστούσαν μαζικά τα παλαιότερα Β-52 και θα εξασφάλιζαν στην αμερικανική Αεροπορία ένα τεχνολογικό άλμα σε σχέση με αυτά.

Αποκάλυψη Τώρα! Μέσα στο B-2!


Η πραγματικότητα διέψευσε τις προσδοκίες, αφού με την λήξη του Ψυχρού Πολέμου, φάνηκε ότι ο αριθμός που οραματίζονταν κάποτε τα στελέχη της αμερικανικής Αεροπορίας δεν θα ήταν εφικτός σε καμία περίπτωση.
Ωστόσο το αεροσκάφος εκ κατασκευής είχε αρθωτή / σπονδυλωτή σχεδίαση ώστε να μπορεί να τροποποιείται εύκολα για νέους ρόλους με την προσθαφαίρεση κάποιων τμημάτων μόνο. Προτάθηκε λοιπόν η ανάπτυξη και παραγωγή μίας νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικού πολέμου με βάση το Β-2, με την κωδικοποίηση ΕΒ-2Β που θα αντικαθιστούσε τα πεπαλαιωμένα πια EF-111 Raven, που ήδη είχαν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους.
Επρόκειτο για φιλότιμη πρόταση, αλλά τελικά δεν ευοδώθηκε λόγω κόστους. Εξάλλου γενικώς καμία πρόταση για την αντικατάσταση του EF-111 δεν ευοδώθηκε και τελικά ο τύπος αποσύρθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 χωρίς άλλο τύπο να παίρνει την θέση του.

Β-2 Spirit O Μακρινός Απόγονος Των Ιπτάμενων Πτερύγων (ΑΡΧΕΙΟ ΠΤΗΣΗ)


Προτάθηκε επίσης και μία αναγνωριστική έκδοση (RB-2), στην οποία περίπτωση, ο αποθήκη οπλισμού ή ένα μέρος της θα καταργούνταν, και την θέση της θα έπαιρνε εξοπλισμός φωτογραφικής αναγνώρισης καθώς και νέο ραντάρ χαρτογράφησης.
Λίγο αργότερα, το Μάιο του 2001, κι αφού προηγουμένως είχε αναλάβει υπουργός Αεροπορίας ο Τζέιμς Ρος, πρώην διευθυντικό στέλεχος της Northrop Grumman, προτάθηκε η κατασκευή 40 νέων B-2 με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, αλλά με… πτώση του πήχη, γενναία μάλιστα.
Τα νέα αεροσκάφη θα ήταν τροποποιημένα ως καθαρά πλατφόρμες συμβατικού βομβαρδισμού με νέα κωδικοποίηση B-2C χωρίς προστασία από πυρηνικές εκρήξεις και ηλεκτρομαγνητικό παλμό (EMP), που θα ήταν απαραίτητο για κάθε αεροσκάφος που θα αναλάμβανε αποστολές πυρηνικής κρούσης.

B-2 Vs ISIS, Τα «Πνεύματα του Μισούρι» χτυπούν στη Λιβύη


Επιπλέον θα ενσωμάτωνε νεότερα και πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά πτήσης, βελτιωμένη και πιο φτηνή επικάλυψη απορρόφησης ακτινοβολίας των εχθρικών ραντάρ και άλλες μετατροπές για τη νέα του αποστολή. Η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει ξανά ακόμα και μέσα στο 2003, και η γραμμή παραγωγής θα απέδιδε 3 ή 4 βομβαρδιστικά ετησίως.
Όμως, η διοίκηση της αμερικανικής Αεροπορίας κατέληξε τελικά ότι δεν είναι σε θέση να αγοράσουν κανένα καινούριο B-2 τη στιγμή που δεν έχουν αρκετή χρηματοδότηση για να κρατήσουν επιχειρησιακά τα τότε υπάρχοντα βομβαρδιστικά αεροσκάφη του στόλου της.
Για του λόγου το αληθές, 32 αεροσκάφη B-1B αποσύρθηκαν την ίδια περίοδο πρόωρα λόγω της εν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και και προβλημάτων συντήρησης.
Τελικά το θαυμάσιο τεχνολογικά αυτό αεροσκάφος θα έμενε στον μικρό αριθμό των 21 αεροσκαφών, τόσο μικρό που είναι εφικτό να τα θυμάται κανείς με το «μικρό τους» όνομα, αφού το καθένα έχει την ονομασία Spirit σε συνδυασμό με το όνομα κάποιας αμερικανικής πολιτείας.

Darth Vader Force: Πώς είναι να πετάς με το Β-2 Spirit


Το Φεβρουάριο του 2008, όταν καταστράφηκε το Spirit of Kansas μετά από την πτώση του στην αεροπορική βάση Άντερσεν στη νήσο Γκουάμ, η δύναμη του στόλου έπεσε σχεδόν κατά 5%, δυσανάλογα μεγάλη ποσοστιαία μείωση για ένα και μόνο αεροσκάφος.
Δυο χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2010 ένα άλλο Β-2Α, το Spirit of Washington έπαθε σοβαρές ζημιές από πυρκαγιά και πάλι στην ίδια βάση. Ωστόσο λόγω ακριβώς του πολύ χαμηλού αεροσκαφών δεν υπήρχε περιθώριο για την απώλεια ούτε ενός.
Έτσι το αεροσκάφος επισκευάστηκε «πρόχειρα» επί 18 μήνες από προσωπικό της εταιρείες που έφτασαν στο σημείο με υλικά κι εργαλεία που μεταφέρθηκαν αεροπορικώς. Έπειτα κι αφού το αεροσκάφος μπορούσε ξανά να απογειωθεί με ασφάλεια, πέταξε μέχρι την βάση του στο Μιζούρι των Ηνωμένων Πολιτειών όπου επισκευάστηκε ενδελεχώς. Σήμερα είναι πλήρως επιχειρησιακό.

«Όταν δυο τέρατα ξεχύνονται από την κοιλιά του διαβόλου…»


Τελικά η μόνη διαφοροποίηση που υπέστη ο στόλος όλα αυτά τα χρόνια ήταν απλώς η πιστοποίηση νέων όπλων, ώστε το αεροσκάφος να μπορεί να αναλαμβάνει καινούριες αποστολές. Ένα από αυτά ήταν η επιβλητική βόμβα MOAP, ειδικά σχεδιασμένη για διάτρηση κι εξουδετέρωση ενισχυμένων υπόγειων καταφυγίων.
 
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

77
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1999: Το ΝΑΤΟ βομβαρδίζει τον πύργο...

31
Τη νύχτα της 29ης προς 30ή Απριλίου 1999, ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη βομβαρδίζουν και καταστρέφουν πλήρως τον τηλεπικοινωνιακό πύργο Avala στη Σερβία, κοντά στο Βελιγράδι. Είχε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

To 3ο κινεζικό αεροπλανοφόρο, το Fujian, ξεκίνησε δοκιμές

Μόνο μια χώρα στον κόσμο σήμερα θα μπορούσε να εμφανίσει 3 αεροπλανοφόρα σε διάστημα 12 ετών και μάλιστα το καθένα από αυτά διαφορετικής κλάσης...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1999: Το ΝΑΤΟ βομβαρδίζει τον πύργο τηλεπικοινωνιών Avala στη Σερβία

Τη νύχτα της 29ης προς 30ή Απριλίου 1999, ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη βομβαρδίζουν και καταστρέφουν πλήρως τον τηλεπικοινωνιακό πύργο Avala στη Σερβία, κοντά στο Βελιγράδι. Είχε...

Ρυμουλκούμενα Μ1000 για τον Ελληνικό Στρατό

Εκτός από τα μεταχειρισμένα περιπολικά Marine Protector, το αμερικανικό Κογκρέσο ενημερώθηκε για άλλο ένα πρόγραμμα που αναφέρεται στην Επιστολή Μπλίνκεν, αυτό των ρυμουλκούμενων M1000,...