Η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία Boeing, από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροσκαφών παγκοσμίως, κατέγραψε τις σοβαρότερες τριμηνιαίες ζημίες στην ιστορία της, οι οποίες ανήλθαν στα 2,94 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι κερδών 2,20 δισ. δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι. Όπως αναφέρει το Ρόιτερ, οι ζημίες αυτές είναι άμεση συνέπεια του ότι παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος πολύ μεγαλύτερο διάστημα από όσο αρχικά υπολογιζόταν τα αεροσκάφη της 737 ΜΑΧ εν αναμονή αναβάθμισης λογισμικού εξαιτίας των δύο πολύνεκρων δυστυχημάτων πέρυσι τον Οκτώβριο στην Ινδονησία και φέτος τον Μάρτιο στην Αιθιοπία.
Ωστόσο τα προβλήματα δυστυχώς για την Boeing δεν περιορίζονται μόνο σε ένα τομέα, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε πως καθυστερήσεις υπάρχουν και στο πρόγραμμα παραγωγής του Boeing 777 ευρείας ατράκτου διότι διαπιστώθηκαν προβλήματα στους νέους του κινητήρες της General Electric. Aυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η πρώτη πτήση του εν λόγω μοντέλου να εκτιμάται τώρα για τις αρχές του 2020, χωρίς όμως η εταιρεία να αποκλείει και νέες καθυστερήσεις. Τα πρώτα αεροσκάφη του τύπου είχαν υπολογιστεί να παραδοθούν μέχρι τα τέλη του 2020.
100 εκατομμύρια δολάρια στις οικογένειες των θυμάτων στα ατυχήματα με Boeing 737 MAX
Ο διευθύνων σύμβουλός της, Ντένις Μούλενμπεργκ, δήλωσε χθες ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο επιπλέον μειώσεων στην παραγωγή του 737 ΜΑΧ, διότι τα προβλήματα συνεχίζονται. Μετά το δεύτερο δυστύχημα η μηνιαία παραγωγή ελαττώθηκε από τα 52 στα 42 αεροσκάφη ετησίως, αλλά στόχος της Boeing είναι μέσα στο 2020 ο ρυθμός να επανέλθει στα 57 τον μήνα.
Μέχρι στιγμής ωστόσο κανένα 737 ΜΑΧ δεν έχει επανέλθει σε υπηρεσία με τους χρήστες του.
Boeing 737 MAX: Η American Airlines θα ακυρώνει 115 πτήσεις την ημέρα, το καλοκαίρι
Σύμφωνα με τον Μούλενμπεργκ, «Μέσα σε πέντε μήνες σκοτώθηκαν 346 άνθρωποι. Μέχρι σήμερα η κρίση κοστίζει στην Boeing πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 4,9 αφορούν και αποζημιώσεις (ρήτρες) -μεταξύ άλλων- σε αεροπορικές εταιρείες. Οι τελευταίες πρέπει να αποζημιωθούν επειδή η παράδοση των 737 ΜΑΧ καθυστερεί από την Boeing, η οποία έχει αποδυθεί σε μια εκστρατεία να αποκαταστήσει την πληγείσα αξιοπιστία της. Δεσμεύεται να επιδιορθώσει στην εντέλεια το λογισμικό το οποίο φαίνεται πως ευθύνεται για τα δυστυχήματα και το οποίο θα υποβληθεί τροποποιημένο στην αρμόδια ομοσπονδιακή υπηρεσία αεροπλοΐας τον Σεπτέμβριο και αφού πληροί τις προδιαγραφές των ρυθμιστικών αρχών.»
Όπως αναφέρει η εταιρεία δεδομένων Refinitv, το δεύτερο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις της αμερικανικής αεροναυπηγικής εταιρείας μειώθηκαν δραστικά κατά 35% στα 15,75 δισεκατομμύρια δολάρια και απείχαν από τον μέσο όρο των προβλέψεων των 18,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων,..