Αεροσκάφη κρούσης F-15E Strike Eagleαπό την 336 μοίρα μαχητικών «Rocketeers» από την Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ μεταστάθμευσαν στην αεροπορική βάση Αλ Ντάφρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τον προηγούμενο μήνα.
Η κίνηση αυτή ήταν στα πλαίσια της ενίσχυσης των αμερικανικών δυνάμεων στην περιοχή, το ενδιαφέρον όμως είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες και φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα περισσότερα από τα αεροσκάφη της αποστολής ήταν εξοπλισμένα με τα καινούρια ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης AN / ASQ-236 Dragon’s Eye που φέρονται επί ατρακτιδίου στον κεντρικό πυλώνα της ατράκτου.
Το ατρακτίδιο είναι αυτόνομο και λειτουργεί ανεξάρτητα από το κύριο ραντάρ μηχανικής σάρωσης που φέρει στον κώνο του το αεροσκάφος, και ουσιαστικά αποτελεί την λύση για τον εξοπλισμό των αεροσκαφών πρώτης γραμμής με ραντάρ AESA.
Έτσι, ακόμα και αν δεν έχουν προλάβει να αναβαθμιστούν με τέτοιο οργανικό ραντάρ, και τα F-15E αν και μπορούν να αναβαθμιστούν με το πανίσχυρο AN/APG-82 της Raytheon, ωστόσο αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό να συμβεί ακόμα για το σύνολο του στόλου των αεροσκαφών του τύπου σε υπηρεσία με την αμερικανική Αεροπορία.

Το Dragon’s Eye περιστρέφεται εσωτερικά γύρω από τον κεντρικό άξονα του ατρακτιδίου. Ως εκ τούτου, μπορεί να λειτουργήσει ως εναέριο ραντάρ πλευρικής κατεύθυνσης (SLAR), συνθέτοντας εξαιρετικά λεπτομερείς χάρτες συνθετικής απεικόνιης (SAR) μιας περιοχής που το Strike Eagle πετάει παράλληλα ή ακόμα και από πάνω, με σχεδόν φωτορεαλιστική πιστότητα.
Οι ακριβείς του δυνατότητες δεν είναι βέβαια γνωστές, ωστόσο αναφέρονται εξωπραγματικές ικανότητες όπως ότι είναι τόσο ευαίσθητο ώστε να μπορεί να ανιχνεύει αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (IED) ακόμα και θαμμένους στο έδαφος και πιθανόν ακόμη και πεζούς ανθρώπους. Φημολογείται ότι είναι δυνατή η παραγωγή δεδομένων γεωγραφικών δεδομένων για κινητούς στόχους εδάφους (GMTI) όπως οχήματα, φορτηγά και τεθωρακισμένα αλλά και πλοία στη θάλασσα.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της κεραίας AESA έχουν δευτερεύουσα ικανότητα να ενεργούν ως ισχυροί σταθμοί ηλεκτρονικής επίθεσης, υποκαθιστώντας έτσι σε έναν βαθμό την ανάγκη συνοδείας από εξειδικευμένα αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου όπως το EF-18G Growler.

A B-52H Stratofortress assigned to the 93rd Bomb Squadron, 307th Bomb Wing, takes flight with the AN/ASQ-236 Radar Pod attached underneath a wing, April 21, 2014, Barksdale Air Force Base, La. The marked the first flight of the pod on a B-52, which is being tested at Barksdale. (U.S. Air Force photo by Master Sgt. Greg Steele/Released)

Το AN / ASQ-236 έχει εμφανιστεί επισήμως για πρώτη φορά από το 2009 όπως αναφέρει το TheDrive που υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα σύστημα σε χαμηλή διαθεσιμότητα και υψηλή ζήτηση.
Το σύστημα έχει δοκιμαστεί σε μαχητικά αεροσκάφη F-16, βομβαρδιστικά B-52 και αεροσκάφη κρούσης AC-130, αλλά δεν έχει υιοθετηθεί επίσημα από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα μέχρι στιγμής.
The AN/ASQ-236 Radar Pod contains synthetic aperture radar that provides detailed maps for surveillance, coordinate generation and bomb impact assessment purposes. It will be operational on the F-15E Strike Eagle aircraft. (U.S. Air Force photo)