Η Boeing ανακοίνωσε την Πέμπτη 16/5 ότι ολοκλήρωσε τις εργασίες ανάπτυξης στο “επιδιορθωμένο” λογισμικό του καθηλωμένου στόλου αεροσκαφών 737 Max, μετά τις δύο πρόσφατες θανατηφόρες συντριβές.
Ο αεροπορικός γίγαντας του Σικάγου δήλωσε επίσης ότι έχει ολοκληρώσει τις δοκιμές προσομοίωσης και τις αντίστοιχες πτητικές δοκιμές που σχετίζονται με την επιδιόρθωση του λογισμικού για το σύστημα MCAS (Maneuvering Characteristics System Augmentation System) του αεροπλάνου. “Με την ασφάλεια ως ξεκάθαρη προτεραιότητά μας, έχουμε ολοκληρώσει όλες τις πτήσεις δοκιμών για την ενημέρωση λογισμικού και ετοιμάζουμε την τελική πτήση πιστοποίησης”, δήλωσε σε δήλωσή του ο Dennis Muilenburg, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing. “Είμαστε αφοσιωμένοι στο να παράσχουμε στην FAA και στις παγκόσμιες ρυθμιστικές αρχές όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κλείσουμε το θέμα”. Ο Muilenburg πρόσθεσε: “Κάνουμε σαφή και σταθερή πρόοδο και είμαστε βέβαιοι ότι το 737 MAX με το ενημερωμένο λογισμικό MCAS θα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αεροπλάνα που έχει πετάξει”.
Σύμφωνα με την Boeing, αυτή τη στιγμή παρέχει στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) λεπτομέρειες σχετικά με το πώς οι πιλότοι αλληλεπιδρούν με τα χειριστήρια και τις ενδείξεις του αεροπλάνου σε διαφορετικά πτητικά σενάρια. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές για να προγραμματίσει πτήσεις δοκιμών πιστοποίησης και να υποβάλει τα τελικά έγγραφα πιστοποίησης. Δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα χρειαστεί η διαδικασία πιστοποίησης, από την στιγμή που η FAA θα λάβει το τελικό “πακέτο” προτεινόμενων διορθώσεων της Boeing.
Η Boeing ανακοίνωσε επίσης ότι έχει αναπτύξει «βελτιωμένο» εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο βρίσκεται υπό εξέταση από την FAA, τις διεθνείς ρυθμιστικές αρχές και τις αεροπορικές εταιρείες.
Τα 371 αεροσκάφη Boeing 737 Max που έχουν κατασκευαστεί, έχουν καθηλωθεί σε όλο τον κόσμο από τις 13 Μαρτίου 2019, μετά τις συντριβές του αεροσκάφους της Lion Air JT610 και της Αιθιοπικής πτήσης ET302, οι οποίες και οι δύο συνέβησαν με λιγότερο από πέντε μήνες διαφορά. Συνολικά, 342 (επιβάτες και πλήρωμα) σκοτώθηκαν στις δύο συντριβές.
Κύριο θέμα διαμάχης είναι το MCAS, το σύστημα ελέγχου στο 737 Max, οι “δυσλειτουργείες” του οποίου δεν είχαν αποκαλυφθεί στις αεροπορικές εταιρείες και τους πιλότους μέχρι την συντριβή της πτήσης Lion Air στα τέλη Οκτωβρίου 2018. Η Boeing επιβεβαίωσε τον Απρίλιο ότι εσφαλμένες ενδείξεις από δυσλειτουργικούς αισθητήρες γωνίας προσβολής (ΑοΑ) “πυροδότησαν” το MCAS πριν τις δύο συντριβές.
Στα τέλη Μαρτίου, η Boeing παρουσίασε μια σειρά από προτεινόμενες ενημερώσεις λογισμικού που αποσκοπούσαν στην διόρθωση της παρεμβολής του MCAS, μαζί με πρόσθετη κατάρτιση για τους πιλότους σχετικά με τις διαφορές μεταξύ της προηγούμενης γενιάς 737NG και της 737 Max.
Πηγή: Business Insider